Dit is één van de eerste dingen die ik doe met Access. Ik heb een table met leveranciersgegeven en ik heb een form gemaakt waarmee ik de leveranciersgegevens kan zien (LeveranciersInfo). Nou wil ik een searchform (LeverancierZoeken)maken waarmee ik een leverancier kan vinden door (een gedeelte van) de naam in te vullen.
Na wat zoekwerk kwam ik een mooie HowTo tegen op internet, maar dit krijg ik helaas niet werken. Ik krijg steeds een runtime error '13' - Type mismatch
Hier mijn code
(CRNAAM is hier de kolom met de leveranciersnamen)
Wat gaat hier fout.
Ik heb al geprobeerd om dit in te vullen ipv de hierbovenstaande regel:
Dit werkt opzich wel, maar heeft twee nadelen:
1) ik moet de volledige naam van de leverancier invullen om resultaat te krijgen, dat is bij bijv. 'Firma Bakker & Zonen & dochters' wat onhandig
2) hij haalt geen info uit het textveld 'txtFindLeverancier' maar opent een nieuw schermpje waar ik mijn zoekcriterium opnieuw in moet vullen.
Na wat zoekwerk kwam ik een mooie HowTo tegen op internet, maar dit krijg ik helaas niet werken. Ik krijg steeds een runtime error '13' - Type mismatch
Hier mijn code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Private Sub cmdFindLeverancier_Click()
Dim strFilter As String
Dim varItem As Variant
strFilter = ""
If Not IsNull(Me!txtFindLeverancier) Then strFilter = strFilter & "[CRNAAM] Like Chr(34) & " * " &Me!txtFindLeverancier& " * " & Chr(34) &"
If strFilter <> "" Then strFilter = Left$(strFilter, Len(strFilter) - 5)
DoCmd.OpenForm "LeveranciersInfo", , , strFilter
End Sub |
(CRNAAM is hier de kolom met de leveranciersnamen)
Wat gaat hier fout.
Ik heb al geprobeerd om dit in te vullen ipv de hierbovenstaande regel:
code:
1
| f Not IsNull(Me!txtFindLeverancier) Then strFilter = strFilter & "[CRNAAM] Like Me!txtFindLeverancier" |
Dit werkt opzich wel, maar heeft twee nadelen:
1) ik moet de volledige naam van de leverancier invullen om resultaat te krijgen, dat is bij bijv. 'Firma Bakker & Zonen & dochters' wat onhandig
2) hij haalt geen info uit het textveld 'txtFindLeverancier' maar opent een nieuw schermpje waar ik mijn zoekcriterium opnieuw in moet vullen.
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.