Hey,
Ik heb een stukje JS code waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil dus, wanneer je niets selecteert maar wel op bold klikt, dat je vanaf dat punt in je editor bold kunt typen.
Nu probeerde ik met een gewone pasteHTML gewoon een b tag weg te schrijven. Dit heeft tot resultaat dat de b tag er wel staat maar je daar achter begint met typen dus weer gewoon normaal type, niet bold dus.
Wanneer ik nu een spatie mee stuur, dan kan ik wel bold typen alleen dan heb ik een spatie staan..
Toelichting met code:
Overigens werk ik nu met pasteHTML (IE) en zou ik het graag horen als dit ook mogelijk zou zijn met een DOM oplossing in IE.
Ik heb een stukje JS code waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil dus, wanneer je niets selecteert maar wel op bold klikt, dat je vanaf dat punt in je editor bold kunt typen.
Nu probeerde ik met een gewone pasteHTML gewoon een b tag weg te schrijven. Dit heeft tot resultaat dat de b tag er wel staat maar je daar achter begint met typen dus weer gewoon normaal type, niet bold dus.
Wanneer ik nu een spatie mee stuur, dan kan ik wel bold typen alleen dan heb ik een spatie staan..
Toelichting met code:
JavaScript:
Als ik alleen dit zou doen:1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if(rng.text == '') { rng.pasteHTML("<"+ tag +"> </"+ tag +">"); rng.collapse(true); rng.moveStart("character", -1); rng.moveEnd("character", 0); rng.select(); } else rng.pasteHTML("<"+ tag +">"+ rng.text +"</"+ tag +">"); |
JavaScript:
Dan zou ik dus niet kunnen typen in bold want de cursor komt dan voor of achter de bold tag te staan. Met een spatie erin, kan ik de spatie selecteren en wanneer je dan doortypt, typ je in bold. Alleen ja.. dit is een beetje een ranzige oplossing.. Kan iemand aangeven of dit ook anders kan?1
2
3
4
5
| if(rng.text == '') { rng.pasteHTML("<"+ tag +"></"+ tag +">"); } else rng.pasteHTML("<"+ tag +">"+ rng.text +"</"+ tag +">"); |
Overigens werk ik nu met pasteHTML (IE) en zou ik het graag horen als dit ook mogelijk zou zijn met een DOM oplossing in IE.