Toon posts:

[SQL 2005]

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een virtuele SQL 2005 Server, waar ik kort geleden een secundaire Domain Controller van gemaakt heb. Vanaf het moment dat dcpromo voltooid was zit ik met het probleem dat ik mijn SQL services niet meer op kan starten. De acount waarmee ik tot voor kort de service opstartte kan dit niet meer. Wanneer ik een andere acount toevoeg voor deze taak krijg ik de volgende melding:

No mapping between account names and security IDs was done [0x80070534]

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Was het een lokaal account??
Deze worden volgens mij verwijderd als je er een dc van maakt...

[ Voor 55% gewijzigd door Mr. Happy op 27-02-2006 11:13 ]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het was een domein account. De sa account als service opstarter aanstellen lukt overigens ook niet.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42
Ik heb ook SQL2005 op een Domain Controller draaien, echter was de bak al DC voordat er SQL2005 opgezet werd. Dat werkt probleemloos.

Dus misschien even opnieuw installeren nu de bak eenmaal DC is ?

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Kun je het account niet verwijderen en opnieuw aanmaken??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:13:
Nee, het was een domein account. De sa account als service opstarter aanstellen lukt overigens ook niet.
Vind je 't gek ?
Ik zou SQL deïnstalleren, opnieuw installeren dan de databases terugzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 27-02-2006 11:28 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 21:16

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:09:
Ik heb een virtuele SQL 2005 Server, waar ik kort geleden een secundaire Domain Controller van gemaakt heb. Vanaf het moment dat dcpromo voltooid was zit ik met het probleem dat ik mijn SQL services niet meer op kan starten. De acount waarmee ik tot voor kort de service opstartte kan dit niet meer. Wanneer ik een andere acount toevoeg voor deze taak krijg ik de volgende melding:

No mapping between account names and security IDs was done [0x80070534]

Kan iemand mij hiermee helpen?
- Server al een keer gereboot na dcpromo?
- Wat is het eventid dat je krijgt bij deze melding?
- Welk OS en servicepack levels?
- Is de replicatie wel voltooid tussen je eerste DC en je nieuwe?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Laat de service eerst eens onder een ander account werken, en zet hem daarna weer terug naar het originele account

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
uit de readme: http://support.microsoft.com/kb/910228/en-us

2.5.12 Installing SQL Server 2005 on a Windows Domain Controller

Note We recommend against running SQL Server 2005 on a domain controller.

It is possible to install SQL Server 2005 on a Windows domain controller; however, it cannot run on a Windows Server 2003 domain controller as Local Service or Network Service. SQL Server service accounts should run as Windows domain user accounts. It is also possible to install SQL Server service accounts to run as Local System, but this option is not recommended.

Do not change the role of the server after you install SQL Server 2005. For example, if you install SQL Server 2005 on a member server, do not use the Dcpromo tool to promote the server to a domain controller. Or, if you install SQL Server 2005 on a domain controller, do not use Dcpromo to demote the server to a member server. Changing the role of a server after you install SQL Server 2005 can result in loss of functionality and is not supported.

nuff said... :P

mensen zouden eens wat vaker eerst de readme.txt moeten raadplegen ipv gelijk hier posten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 27-02-2006 18:20 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

/me schaart zich bij Zwelgje. Enigszins je situatie onderzoeken mogen we toch wel verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.