Namen Database

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10743

Topicstarter
Ik ben voor een applicatie op zoek naar zoveel mogelijk voor en achternamen (in de vorm van een text /excel bestand). Ik heb al een hoop gezocht maar ik heb tot nu toe alleen een nederlandse textfile gevonden met namen. Ik heb wel een hele hoop babynamen sites doorzocht, maar nergens kan je gewoon een bestand downloaden waar alle namen in staan. Ik wil ze gaan gebruiken om willekeurige namen te creeren, dus een willekeurige voor met een willekeurige achternaam. Heeft iemand toevallig een idee waar ik zoiets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hm, tsja... als ik niet zo ethisch was had ik een paar van mijn databases leeg kunnen trekken en je zo 100.000 namen kunnen geven. Maar dat zie ik niet zo zitten.

1 search op google kom ik bij http://rinkworks.com/namegen/. Daar kan je denk ik ook wel wat mee. Ik neem aan dat het om test data gaat, dus als het een beetje vreemde namen zijn maakt het niet zo uit?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het liefst heb ik wel realistische namen, maar bij deze site is het ook niet mogelijk om een complete lijst te downloaden. Ik wil ze gaan gebruiken voor een online game waarbij steeds nieuwe persoonsnamen gecreerd moeten worden, dus hoe meer losse voor en achternamen, hoe meer mogelijke combinaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:01

Dido

heforshe

Als ik google op 'names list' geeft de eerste hit me een mogelijkheid op de 1000 populairste namen per jaar te laten zien. Copy.paste levert mij een tekstbestand op ;)

http://www.ssa.gov/OACT/babynames/

Dat zijn voornamen, maar da's alvast de helft ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Even offtopic: misschien kan je TMF bellen, die hebben ook zo'n bestand. Zat laatst te kijken terwijl er zo'n SMS aplicatie draaide waarbij je 2 namen kan SMSsen en dan krijg je zien wie de leukste is.

Wat blijkt: zo veel aanmeldingen hebben ze niet bij die spelletjes. De operator had per ongeluk het verkeerde bestand geladen, waardoor er continu plaatsnamen in beeld verschenen in plaats van persoonsnamen. Zo lang er geen echte SMS komt, worden er dus gewoon random namen weergegeven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 17:05

Koppensneller

winterrrrrr

Boss schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:01:
Even offtopic: misschien kan je TMF bellen, die hebben ook zo'n bestand. Zat laatst te kijken terwijl er zo'n SMS aplicatie draaide waarbij je 2 namen kan SMSsen en dan krijg je zien wie de leukste is.

Wat blijkt: zo veel aanmeldingen hebben ze niet bij die spelletjes. De operator had per ongeluk het verkeerde bestand geladen, waardoor er continu plaatsnamen in beeld verschenen in plaats van persoonsnamen. Zo lang er geen echte SMS komt, worden er dus gewoon random namen weergegeven.
offtopic:
I knew it! Ik dacht al, er kunnen toch nooit zoveel sms sletjes achter de tv hangen die ook nog eens sms'jes naar zoiets nutteloos versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94492

Meer als 80000 achternamen :)

http://www.census.gov/genealogy/names/dist.all.last

Combineer deze met de babynamen site en je heb een hoop combinaties

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 94492 op 27-02-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:01

Dido

heforshe

Er staan ook voornamen op diezelfde site, trouwens. Erg handig.

Je zult Lovetta Aboshihata heten :P Ben je wel origineel :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja daar heb ik wat aan :D bedankt! Zijn inderdaad echt een hoop namen, MySQL heeft het er druk mee gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb een lijst met 20.000+ (NL) voornamen (zelf samengesteld van diverse sites i.v.m. mijn aankomende pappieschap). De lijst bevat jongens en meisjesnamen en zels van een flink aantal namen de "uitleg" er van. Intresse?

edit:

Effe gezocht, ik had 'm al eens gepost...
[rml]RobIII in "[ Holy shit!] \o/ RobIII wordt papa!"[/rml]

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 01-03-2006 12:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
RobIII, harris-nl heeft geen HK-XS ;)

Het linkje dat RobIII bedoelde. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pasta schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:41:
offtopic:
RobIII, harris-nl heeft geen HK-XS ;)

Het linkje dat RobIII bedoelde. :)
Oooops :P
Overigens lijkt demon momenteel (van hieruit tenminste) onbereikbaar, dus het kan zijn dat je het later nog eens moet proberen te downen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1