Computer valt uit bij sommige games

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb het volgende probleem, bij de spellen crashday (demo) en Need for Speed: Most Wanted valt mijn computer uit meteen na de intro, op het moment dat hij naar het keuzemenu zou moeten gaan. Er volgt dus geen reboot en het is ook geen vastloper de pc schakelt zichzelf helemaal uit.

Ik heb de computer al helemaal opnieuw geïnstalleerd, nieuwste drivers gebruikt, nieuwste bios, maar helaas mag dit niet baten. Ook heb ik de temperaturen op mijn tweede beeldscherm in de gaten gehouden, maar de videokaart wordt volgens everest niet warmer dan 65 graden en de processor komt niet boven de 32 graden uit. Dit is met een overclockte processor en geheugen, als ik de processor en het geheugen op standaard snelheid laat draaien blijft het probleem hetzelfde.

Hardware:
MSI K8N Neo2
AMD64 3200+
2*512 Gskill
X800XT PE
Tagan 480 watt

wie o wie heeft een suggestie?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• JTB81
Niemand?

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Check je voltages eens van je 5 volts en je 12 volts lijnen. Daarnaast kan je kijken of je vcore wel voldoende spanning heeft.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door vleppyniles op 28-02-2006 09:17 ]

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
is flink wat lezen maar misschien heb je er wat aan :)
en als je er dan nog niet uitkomt zou wat meer info aan de hand van die faq wel handig zijn om het opgelost te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 09:20 ]

Verwijderd

ja het is meestal de voeding of de temperatuur.
zou dat eerst even checken

• JTB81
Temperatuur is het probleem absoluut niet zoals ik ook al in mijn startpost aangeef. En de voeding lijkt me zeer sterk aangezien dit toch en respectabel merk is en ik geen absurd dik systeem heb. Verder is mijn airflow meer dan in orde en is het vreemd te noemen dat hij alle spellen zonder problemen draait behalve deze twee. Ik vermoed dus dat het iets softwarematig is.

edit:
Vcore 1,45 (vanwege overclock)
3,3 volt: 3,31
5 volt: 5,00
12 volt: 11,90

Dit zijn toch zeer nette waardes volgens mij, de cpu temp is bij deze waardes 29 graden (waterkoeling) sys temp is 26 graden.

[ Voor 23% gewijzigd door JTB81 op 28-02-2006 16:14 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JTB81 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:08:
Temperatuur is het probleem absoluut niet zoals ik ook al in mijn startpost aangeef. En de voeding lijkt me zeer sterk aangezien dit toch en respectabel merk is en ik geen absurd dik systeem heb. Verder is mijn airflow meer dan in orde en is het vreemd te noemen dat hij alle spellen zonder problemen draait behalve deze twee. Ik vermoed dus dat het iets softwarematig is.
Dit weet je nooit zeker. Het is toch een kleine moeite om iets te vervengen en kijken of er iets mis mee is. Want als je het gevonden hebt kun je wel weer lekker verder gamen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JTB81
wat zou ik moeten "vervengen" dan?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
JTB81 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:08:
Heel veel mensen denken dat als ze een bepaald merk kopen, ze altijd een topproduct in handen krijgen dat niet kapot te krijgen is: NIET DUS! Een merknaam biedt geen garantie voor een goed product.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
JTB81 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:15:
wat zou ik moeten "vervengen" dan?
Je voeding. Niet zoveel moeite.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 19:14
Denk idd ook je voeding.. ik zelf heb een coolermaster extreme power 380watt en die trekt dit tog met gemak

Amd 64 3200+ @2,75ghz (1.475v)
1gb muskin ddr@475mhz(2.8v)
250gb s-ata schijfje
6600gt(nouwja die deed het erop)

• JTB81
Helaas heb ik niet even 2 a merk voedingen hier liggen en de voltages zijn verder prima in orde, ook is het vreemd te noemen dat het dan alleen bij die twee spellen gebeurd, op exact hetzelfde moment met en zonder overclock. Hier op got roepen ze vaak meteen voeding ook wanneer daar geen aanleiding toe is.

edit: ik krijg morgen nog een pc met een aopen voeding binnen, helaas is deze maar 300 watt, maar als ik zoveel mogelijk loskoppel zou dit genoeg moeten zijn (dus alleen mobo, cpu, mem, vid en hd)

[ Voor 25% gewijzigd door JTB81 op 28-02-2006 16:23 ]

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ooit ook een soortgelijk probleem gehad. Zodra ik een spel opstarte klapte de hele boel gewoonweg uit. Na alles te hebben geprobeert heb ik uiteindelijk m'n CPU op het mobo underclocked met een paar Hz en toen liep alles als een trein. Ik denk dat daardoor de timing tussen CPU en memory beter en stabieler werd.

ps;

dat was met een AMD64-3000+ op een MSI Neo bord

[ Voor 28% gewijzigd door Roko op 28-02-2006 16:30 ]

Verwijderd

Op tweakers denk iedereen dat het aan de voeding ligt, tagan = een a merk en hoog gewardeerd hier. Check je voltages eens stressed, gewoon prime aangooien ofzo en dan gewoon een tijd laten draaien en kijken of de voltages ook fluctueren.

Je kan ook gaan stress testen en zo het defecte onderdeel uitsluiten.

Prime voor mem en CPU
Draai eens 3dmark in een loop voor de vid kaart.

Daarna als het probleem nog steeds er is 1 voor onderdelen vervangen en testen.

• JTB81
Prime is geen probleem, kan dagen lopen zonder vastlopers, memtest zelfde verhaal, 3dmark 03, 05 en 06 draaien zonder problemen met scores die overeenkomen met andere gebruikers met een dito videokaart en systeem. Voltages tijdens het stressen wijken slechts licht af (maximaal een tiende volt). Al met al ben ik dus niet overtuig van een hardware matige fout.

Verwijderd

Lijkt mij ook een software matige fout dus, heb het ooit eens gehad met een soundcard die door verouderde drivers games liet crashen.
Pagina: 1