Toon posts:

Nieuwe Server, zo stil mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe server aan te schaffen (zelf samenstellen). Het belangrijkste van deze server is dat hij vooral stil moet zijn want ik hem op dit moment ook een server op m'n kamer (waar ik ook slaap) staan en deze maakt nogal redelijk wat lawaai wat behoorlijk irritant kan zijn.

Het systeem wordt waarschijnlijk S939 bordje met een AMD64 Opteron processor.

Ik ben dus opzoek naar het volgende

Een goede en stille voeding (liefst zonder fans)?
Een goede en stille CPU koeler (liefst passive gekoeld indien mogelijk)
Een stille videokaart (liefst passief gekoeld) low-budget videokaart is prima, deze dient toch alleen maar om beeld te geven, maar liever geen shared videomemory.
Verder nog eventuele suggesties/adviesen kwa stille apparatuur

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je zelf al gezocht / reviews gevonden? :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

misschien een waterkoeling setje erin zetten ?

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48
Misschien een Pentium M server moederbordje?

MSI 915GM Speedster-FA4

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:26:
Heb je zelf al gezocht / reviews gevonden? :)
Ik heb zelf al wat gegoogled ja, maar ik kon niet echt vinden wat ik zocht, dus ik dacht laat ik jullie eens om advies vragen.
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:26:

misschien een waterkoeling setje erin zetten ?
Dat vind ik persoonlijk nogal duur, heb er ook geen plek voor mijn kamer is namelijk nogal klein en heb geen zin elke keer m'n server te wateren :P.
Ik ben helaas opzoek naar een 64-bits machine waar ik in de toekomst ook een 64-bits server versie op kan gaan draaien.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 14:38

hilgo

Clear your mind of can't.

Uit de pricewatch een fanless voeding.

Socket 939 opterons zijn volgens mij erg moeilijk te vinden dus wat dacht je van een gewone amd64 met bijvoorbeeld dit bordje.
Zit een onboard video kaartje op maar je kan er ook nog een ander opzetten. Zijn zat passief gekoelde kaarten te vinden in de pricewatch ;)

Discogs

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Of een leuk socket 754 bordje met een Turion, of nog zuiniger: een Socket A bordje met een Geode?

Socket 939 wordt lastig passief te koelen, je hebt wel enorme koelconstructies maar helemaal passief lukt meestal niet.

6600 kaarten zijn er passief gekoeld, maar iets ouder (5x00 of zelfs nog eerder) zijn ook passief te krijgen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28
Passief gekoeld kaartje, zoek ff op marktplaats, en prop er een oud pci kaartje in :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
marcieking schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:02:
6600 kaarten zijn er passief gekoeld, maar iets ouder (5x00 of zelfs nog eerder) zijn ook passief te krijgen.
Beetje overkill voor een server niet? Dan kan je beter een Radeon 7000/GForce2 nemen of nog ouder.

Verwijderd

Topicstarter
Oke koeler zonder fan heb ik in iedergeval al gevonden:

Scythe Ninja Plus Cooler SCNJ-1000P
Videokaart wordt een Geforce FX5200 die passief gekoeld
Alleen de voeding zit ik nog mee...

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip, maar 350 wat lijkt me een beetje weinig aangezien het aantal hardeschijven hij moet gaan trekken. Ik denk dat +/- 450 watt toch wel het minimum is dat ik nodig heb.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Geforce FX5200(nieuwere weet ik niet) is passief gekoeld ATI 9550 is passief gekoeld(nieuwere weet ik ook niet, maar denk dat de 300 ook wel passief is).

Verder en zalman ventilator erin, deze kan je stellen en gewoon op laagste snelheid zetten. Ik zou gaan voor een duurdere voeding, ook hier denk ik aan zalman of bequiet.

En erop letten dat je een moederbord zonder fan op de northbridge koopt. Niet zelf gaan kloten met een zalman northbridge, maar ff op letten bij aanschaf.

[ Voor 1% gewijzigd door wildow op 27-02-2006 11:29 . Reden: typo ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 14:38

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:26:
bedankt voor de tip, maar 350 wat lijkt me een beetje weinig aangezien het aantal hardeschijven hij moet gaan trekken. Ik denk dat +/- 450 watt toch wel het minimum is dat ik nodig heb.
503 watt genoeg ? ;)

Hoeveel harde schijven ga je er overigens in hangen ?

[ Voor 73% gewijzigd door hilgo op 27-02-2006 11:29 ]

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Een totaal van 6 hardeschijven

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:26:
Als je er verder geen high-end kaart in gaat vrotten is een goede 350W voeding goed zat hoor. Zeker als je een cpu erin duwt die niet al teveel stroom zuipt :)

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb een keer ergens gelezen dat je voor een hardeschijf ongeveer 20 Watt stroomverbruik moet rekenen, dus dat is dan 120 Watt aan hardeschijf.

Wat verbruikt een AMD? Ik gok even een gemiddelde van 100 Watt Dan zit je op 220 Watt en dan de cd-rom(20 Watt denk ik) dat is 240 Watt.

Ik ga er vanuit dat je een videokaart onboard kiest, dus daar reken ik niets voor en heb ook werkelijk geen idee wat je voor een moederbord mag rekenen.

Ik zeg dat je een 350 Watt en hoger genoeg moet hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door wildow op 27-02-2006 11:35 . Reden: typo ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stil gaat je niet lukken. Vervelende is dat als je het altijd hoort. Wat ik heb gedaan is gaten geboord in de muur en dat ding in de keuken gezet. (je hebt vast wel een ruimte waar die kwijt kan.)

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
ik heb laatst hetzelfde gedaan met een Dimension 9150, er is nu niets meer dat boven de 11Db uit komt. De pc staat ook in mijn kamer en ik hoor hem echt niet en slaap er zo door heen.
Ik heb er ook 4 Chieftec Wieltjes eronder gemonteerd zodat de behuizing minder trilt en verder heb ik het volgende gedaan:
  • Voeding: Noiseblocker Bluestorm 500 Watt (11Db)
Overige Koeling en demping:
  • CNPS 9500 LED op CPU (10,5Db)
  • Zalman VF700-CU LED op VGA (10,5Db)
  • Revoltec RAM Freezer Platinum op RAM (passief)
  • 2x Papst FAN in de behuizing @7 volt (7Db)
  • Dempingsmatten - Be Quiet - kleur zwart
  • Fans bevestigd met gummi anti-vibratie plugjes
  • Noiseblocker Bevestiging Swing Raid Set voor HDD's
  • Revoltec Anti-vibratie rubber voor ATX voedingen
Het spul maakt dus al weinig geluid (max 11Db) en dat wordt ook nog eens gedempt door de dempingsmatten en de wieltjes om trillingen op te vangen.

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
wildow schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:28:
Geforce FX5200(nieuwere weet ik niet) is passief gekoeld ATI 9550 is passief gekoeld(nieuwere weet ik ook niet, maar denk dat de 300 ook wel passief is).
Dit lijkt me voor een server zinvoller:
http://cgi.ebay.nl/S3-Tri...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.S schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:03:
ik heb laatst hetzelfde gedaan met een Dimension 9150, er is nu niets meer dat boven de 11Db uit komt. De pc staat ook in mijn kamer en ik hoor hem echt niet en slaap er zo door heen.
Ik heb er ook 4 Chieftec Wieltjes eronder gemonteerd zodat de behuizing minder trilt en verder heb ik het volgende gedaan:
  • Voeding: Noiseblocker Bluestorm 500 Watt (11Db)
Overige Koeling en demping:
  • CNPS 9500 LED op CPU (10,5Db)
  • Zalman VF700-CU LED op VGA (10,5Db)
  • Revoltec RAM Freezer Platinum op RAM (passief)
  • 2x Papst FAN in de behuizing @7 volt (7Db)
  • Dempingsmatten - Be Quiet - kleur zwart
  • Fans bevestigd met gummi anti-vibratie plugjes
  • Noiseblocker Bevestiging Swing Raid Set voor HDD's
  • Revoltec Anti-vibratie rubber voor ATX voedingen
Het spul maakt dus al weinig geluid (max 11Db) en dat wordt ook nog eens gedempt door de dempingsmatten en de wieltjes om trillingen op te vangen.
Klinkt inderdaad als een goed idee om dan maar voor low noise te gaan ipv helemaal stil

CNPS 9500 en die zet ik in silent mode
VGA neem ik een passief gekoelde VGA kaart
En verder een skarkoon silentpower 480watt voeding

Zou dat iets zijn?

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ja perfect, dat zal je al bijna niet horen. Als je dan ook nog dempingsmatten inlegt scheelt het nog eens wat, je zal dan bijna niets meer horen. Vooral als je wat nieuwere hardware hebt zijn passieve oplossingen minder aan te raden ivm met de hoge temperaturen die je dan ontwikkeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Mr.S op 27-02-2006 12:55 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Of het nu een desktop of een server is maakt feitelijk geen verschil om stil te krijgen.

Hier is zat over te vinden o.a. [rml][ cooling]hoe krijg ik mijn computer helemaal stil?[/rml].

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

basic/geen inzet/ dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.