Disconnect Linksys WRT55AG

Pagina: 1
Acties:

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-04 09:42
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vorige week Dinsdag een Linksys wireless WRT55AG router gekocht. Deze is verbonden met mijn Speedtouch 510 router. Werkt perfect verder, alleen.. word soms de verbinding verbroken(sinds zaterdag) en komt er in beeld te staan u ben offline opnieuw verbinden of offline werken. Dus de verbinding word verbroken. de situatie:

PC1(ik) is verbonden met draad aan de Linksys
PC2 is verbonden met draad aan de Speedtouch
PC3 is verbonden wireless met de linksys
PC4 is soms verbonden wireless/bedraad met de linksys
PC5 is verbonden wireless met de linksys
Spelcomputer is verbonden wireless met de linksys.

Op pc3 komt soms wel te staan dat er een ipconflict is en de snelheid word heel traag(op dit moment staat pc4 wireless aan. PC1 en PC2 staat ten alle tijden aan maar op PC1 word soms de verbinding verbroken. Wie weet wat er aan de hand is en wil mij graag helpen, alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen.

Verwijderd

Hallo,

zowel de Speedtouch 510 als ook de Linksys WRT55AG delen IP adressen uit dezelfde range uit, namelijk 192.168.1.0/24. Je zou kunnen proberen om statische IP adresses toe te kennen aan jouw PC´s.

• WidgetTWW
Eyy bedankt voor je reactie,

Vroeger kreeg ik van de speedtouch altijd het ipadres: 10.0.0.15*,
Kan dat nu ook toevallig?

Verwijderd

Hallo,

de 192.168.1.0/24 range wordt door de Speedtouch 510 v4 uitgedeeld, mogelijk dat dit in oudere versies uit de 10.0.0.0 range kwam. Heb je misschien nog andere draadloze netwerken in jouw omgeving (wellicht bij de buren) ?

• WidgetTWW
Jah,

Mijn buurman heeft samen met mij ook een linksys gekocht. en er zijn nog 2 andere sitecoms in de buurt.

Verwijderd

Hallo,

mogelijk dat jouw PCs een IP adres oppikken van de buren...heb je je netwerk beveiligd (doormiddel van WEP of WAP) ? Zo niet, probeer dit eens...

• WidgetTWW
Jah alles is beveiligd. Doormiddel van: WPA-TSK, MAC-adres filter en ssid is verborgen.

Verwijderd

Hallo,

ik zou proberen om aan alle PCs (bedraad of wireless) een statisch IP adres toe te voegen. Kijk ook even in de Wireless --> Advanced Wireless Settings of de ´Transmission Rate´ op ´Auto´ en de ´Frame Burst Mode´ op ´Off´ staan...

• WidgetTWW
Okey, bedankt voor de hulp,

als ik vanavond thuiskom ga ik het gelijk even uitproberen.

• WidgetTWW
Het is gelukt,

De router is nog steeds DHCP, alleen wel dat iedereen een vast ipadres heeft, wat ik ook heb veranderd is het ipadres van de router, niet het 192.168..... inlogadres maar het adres dat ie van de speedtouch zou moeten krijgen stond verkeerd. Dus dat heb ik veranderd. Tot nu toe doet ie het perfect. De verbinding werd niet meer verbroken op mijn pc. Maar misschien vandaag nog wel |:( ,
In iedergeval bedankt voor je hulp en op naar het volgende probleem :P .
Pagina: 1