Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De Samsung Sere:

Afbeeldingslocatie: http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200510/05/20051005202052_MOB/Samsung%20Serene-1_s.jpg

Official Samsung Serene website

Tweakers.net nieuwsbericht
Samsung staat voor degelijke telefonie en het Scandinavische Bang & Olufsen heeft zijn naam al lang en breed gevestigd in de electronica-industrie. Het is dus geen wonder dat de Serene, het telefoontoestel dat als samenwerking gemaakt wordt door deze twee bedrijven ‘the top of the bill’ belooft te zijn. De zogenaamde ‘clamshell’-telefooon, in het Nederlands ook wel simpel een ‘klaptelefoon’ genoemd, is een mobieltje die simpel te hanteren is en niet voorzien is van allerlei ‘onnodige features die toch niemand gebruikt’, aldus de makers.

De Serene is apart vormgegeven met een body die uit twee even grote delen bestaat, die aan elkaar verbonden zijn door een scharnier van aluminium. De bediening bestaat uit een cirkelvormige schijf met cijfers, met in het midden een wiel. De basisfuncties en het menu dat ‘niet breder is dan nodig’ zijn te besturen door middel van dit wiel. Het beeldscherm van de telefoon is verder 180 graden te draaien om het lezen en schrijven van berichten te vergemakkelijken.

Van Scandinavische origine staat vaak direct in verbinding met ‘less is more’, iets wat ook van toepassing is op deze telefoon. De functies zijn niet bijster uitgebreid, maar de telefoon moet ook gebruiksvriendelijk blijven volgens de in dit project samenwerkende Samsung en Bang & Olufsen. Wat specificaties betreft ziet de telefoon er niet slecht uit met zijn 2,1 inch QVGA tft lcd-scherm van 240 bij 320 pixels met 262.144 kleuren. Het GPRS Class 10 triband toestel heeft verder een VGA (300k) camera, Bluetooth en is voorzien van e-mail met Outlook-synchronisatie.

Het toestel is in schelptoestand (opgeklapt) 65 bij 70 millimeter, is 24 millimeter dik en weegt 110 gram. Ook al heeft het toestel geen speciale functies zoals mp3 en radio, de geïnteresseerde moet wel bijna een creditcard aanschaffen om dit toestel te kunnen betalen. De verkoopprijs zal namelijk een ruime 1000 euro gaan bedragen, wat dit toestel meteen uniek maakt. Niet vanwege de vele functies, niet vanwege het aparte design (ook al is het wat betreft ontwerp wel one of a kind), maar vanwege de enorm hoge prijs.
Tevens is er ook een DECT toestel verkrijgbaar, zodat zowel je huistelefoon als mobiele telefoon dezelfde B&O style hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.phonemag.com/images/uploads/samsung/samsung_serene_10_resize.jpg

Mijn vraag: Wie heeft `m al. En wat zijn de ervaringen?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Niemand die dit toestel heeft?
Niemand die `m al in zijn handen gehad heeft?
Niemand die er geïnteresseerd in is?
Niemand die er een ervaring mee heeft?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Giox schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:03:
Niemand die dit toestel heeft?
Niemand die `m al in zijn handen gehad heeft?
Niemand die er geïnteresseerd in is?
Niemand die er een ervaring mee heeft?
jij?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ja, ik ben geïnteresseerd wat dit ding in de markt doet? Hoe groot de vraag naar zo'n telefoon is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb hem in handen gehad vorige week, de B&O winkel in Zoetermeer had er een liggen, zij het een werkend prototype. Het was een mooier toestel dan verwacht alleen de werking van de toetsen had ik echt moeite mee. Het menu is zeer simplistich. Ik kreeg ook met geen mogelijkheid een achtergrond ingesteld, die moet volgens mij ook gewoon zwart blijven. Verwachtte verkoopprijs word 1000 eu en bij de b&o-winkel 1100 eu.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
ederooij schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:51:
Ik heb hem in handen gehad vorige week, de B&O winkel in Zoetermeer had er een liggen, zij het een werkend prototype. Het was een mooier toestel dan verwacht alleen de werking van de toetsen had ik echt moeite mee. Het menu is zeer simplistich. Ik kreeg ook met geen mogelijkheid een achtergrond ingesteld, die moet volgens mij ook gewoon zwart blijven. Verwachtte verkoopprijs word 1000 eu en bij de b&o-winkel 1100 eu.
1000 euro voor een mob waar niet eens de achtergrond in te stellen is?? :r

Ik heb wel door dat B&O gewoon duur is, maar zó extreem duur...
Daarom heeft nog niemand hem ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthPlastic schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:53:
[...]

1000 euro voor een mob waar niet eens de achtergrond in te stellen is?? :r

Ik heb wel door dat B&O gewoon duur is, maar zó extreem duur...
Daarom heeft nog niemand hem ;)
Dit toestel is qua afwerking en design het beste wat je nu / ooit kan krijgen. En daar betaal je nou eenmaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Typisch Bang & Olufsen, apparatuur met te weinig functies in een leuk jasje voor een véééééél te dure prijs. :/ VGA camera? kom op zeg, daar kan best een 1,3 of 2,0 megapixel camera in voor die prijs... :z

Ze maken bijvoorbeeld wel leuke TV's, maar voor hetzelfde geld heb je een philips met meer functies en ze zien er tegenwoordig ook niet verkeerd uit.

Just my $0,02 :)

[ Voor 17% gewijzigd door mace op 28-02-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
MaCe1337 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:12:
Typisch Bang & Olufsen, apparatuur met te weinig functies in een leuk jasje voor een véééééél te dure prijs. :/ VGA camera? kom op zeg, daar kan best een 1,3 of 2,0 megapixel camera in voor die prijs... :z

Ze maken bijvoorbeeld wel leuke TV's, maar voor hetzelfde geld heb je een philips met meer functies en ze zien er tegenwoordig ook niet verkeerd uit.

Just my $0,02 :)
Als je zie hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in de Nokia 8800, die ook tegen de 1000 euro nieuw kost. Dan zou je toch verwachten dat er voor dit toestel ook geïnteresseerde zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik denk dat Samsung en B&O een beetje een "Vertu" karakter wilt creëren met dit model. Alleen de mensen die hét er echt voor hebben zullen de Serene aan gaan schaffen ( neem dan wel een groot zak geld mee ).
Na wat rond geïnformeerd te hebben, deins ik toch enorm terug voor de hoge vraagprijs ( precies 1000 euro bij een groot telecomketen ) en het feit dat het toestel weinig vernieuwende functies heeft ( wel een leuk ontwerp ).

[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 28-02-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11

AJM

het lijkt mij niet echt een praktische telefoon, qua design natuurlijk wel origineel voor een GSM, maar het lijkt net zo'n reiswekker...

hier staat al wel een review met ook wel veel foto's:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Le0032 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:00:
Ik denk dat Samsung en B&O een beetje een "Vertu" karakter wilt creëren met dit model. Alleen de mensen die hét er echt voor hebben zullen de Serene aan gaan schaffen ( neem dan wel een groot zak geld mee ).
Na wat rond geïnformeerd te hebben, deins ik toch enorm terug voor de hoge vraagprijs ( precies 1000 euro bij een groot telecomketen ) en het feit dat het toestel weinig vernieuwende functies heeft ( wel een leuk ontwerp ).
Welke grote telecomketen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Giox schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:50:
[...]

Welke grote telecomketen?
Waar jij groot bent geworden ;).Overigens staat dit toestel ook al op marktplaats.nl. Het is wat de gek ervoor geeft want er zijn al biedingen van om en nabij de 1500 euro :?

[ Voor 4% gewijzigd door Le0032 op 28-02-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Idd de wat groter telecom boer heeft hem gewoon nieuw in doos en op voorraad voor slechts 1000euro. Heb er mee gespeeld. Het enigste leuk eraan is, is dat hij automatisch open en dicht gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het een hele mooie telefoon, maar daar heb je ook alles mee gezegt. Zoals hierboven al werd vermeld B&O zit in een mooi hoesje maar meer niet.Me ouders hebben altijd B&O Tv's gehad ik was er nooit zo fan in gebruik dan maar om te zien vind ik ze de mooiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de week 1tje van verkocht. had hem op voorraad. vind het helemaal niks.menu doorheen met draaiknop,erg beperkte mogelijkheden.
camera zit op verkeerde plek en kan dus niet goed kijken op je scherm wat voor foto je maakt.
klote toestel en dat voor 1000 euro, hou het wel bij me 8800 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat deze telefoon perfect samenwerkt met het B&O thuissysteem..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:12:
Vergeet niet dat deze telefoon perfect samenwerkt met het B&O thuissysteem..
Hoe werkt het dan perfect samen?

Dat het perfect in dezelfde style valt is duidelijk.... maar functioneel ook dan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dacht ik gelezen dat je ondermeer het adressenbestand van je andere huistelefoons kan synchroniseren, en uiteraard ook dat hij mooi bij de rest van je B&O spullen past. Die dock is gewoon geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

aantal BC winkels heeft hem gewoon liggen (beijenkorf / muntplein e.d.)
best een leuk toestel alleen vindt ik het voor het geld het niet waard en heb je veel betere en mooiere toestellen (8800 for example...)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:53
Ik heb deze telefoon nou al een tijdje en hij bevalt mij goed. Hij werkt erg mooi en soepeltjes. Je moet trouwens niet de automatische klep aanzetten want dan is de accu zo leeg. Ben er erg over te spreken, beeldscherm is erg helder en scherm. Deze telefoon heb ik gekocht omdat het qua design gewoon heel mooi is en er geen rare fratsen op zit (behalve de camera, waar ik ook geen behoefde aan heb). De oplader is ook erg..... jummm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd met je miskoop :z

Wat voor mooie dingen kan je met 1000 euro doen? Een stuk mooiere dingen dat dit zwarte geval 8)7 wat totaal niet de waarde heeft die B&O het gegeven heeft... Over gewaardeerd ding en de afwerking? Dat vind ik helemaal bullshit. Er zijn zat telefoons en andere producten van andere merken die ook gewoon naadloos zijn. Slecht voorbeeld in principe, maar kijk maar naar de iPod. Hoe naadloos wil je het hebben?

Nee, ik vind dit gewoon zonde van het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Wat ik nooit snap is dat als er kritiek geleverd wordt op zo'n Serene of zo'n Vertu dat er dan gelijk (over het algemeen) op gereageerd wordt van: "Ja, maar je betaald voor design, het merk en exclusiviteit.."

Bullcrap! Ik snap dat echt niet. B&O maakt (bijv.) goede kwaliteit tv's die je niet kan vergelijken met de gemiddelde van de wit/bruingoed keten. Maar zodra het om een gsm gaat dan is alleen het merk belangrijk.

Over smaak valt mss niet te twisten, maar wat betreft specificaties is het (zij het wat kort door de bocht) gewoon een paupertelefoon. Er zijn zo-veel betere gsm's.

Ik blijf het acht*rlijk vinden. Mijn €0.02...

[ Voor 6% gewijzigd door trimakassi op 13-07-2006 00:55 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mensen, ga een product nou niet vanuit een egocentrisch oogpunt bekijken. Het mag duidelijk zijn dat de meeste tweakers niet binnen de doelgroep voor dit product vallen. Dat is echter geen reden om het achterlijk, zonde van het geld of een miskoop te vinden. Zo kan je ook wel een rammelaar af gaan zeiken, wat een onzinproduct als je niet binnen de doelgroep valt zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb absoluut niks tegen B&O (mag ik ook niet zijn, heb anders mijn schoonvader tegen me, die er fan van is 8)7 :Y) ), maar dat ze dit dan ook met zo'n 'witgoed'-keten gaan produceren... dat vind ik dan wel weer vreemd... En dan ook niet bepaald de beste op het gebied... Samsung leverd goed spul, maar we weten allemaal dat het niet de beste ontvangers enzo zijn. Het zal wel marketing zijn enzo.

Maar zoals ik al zei, voor mij een miskoop, maar als het ding indd synchroniseert met je andere B&O stuff een leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

sdomburg schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:01:
Mensen, ga een product nou niet vanuit een egocentrisch oogpunt bekijken. Het mag duidelijk zijn dat de meeste tweakers niet binnen de doelgroep voor dit product vallen. Dat is echter geen reden om het achterlijk, zonde van het geld of een miskoop te vinden. Zo kan je ook wel een rammelaar af gaan zeiken, wat een onzinproduct als je niet binnen de doelgroep valt zeg!
Het gaat mij iig niet om de doelgroep, maar het feit dat zo'n "luxe telefoon" helemaal niet luxe is. Er komt gewoon een stempel op en verder niks. En als dat nou van wibra of euroland zou zijn en hij was ook nog eens spotgoedkoop, ok, dan is er uiteraard niks aan de hand. Maar een doelgroep die dure telefoons kopen alleen omdat ze duur zijn is echt onzin. Dat slaat gewoon nergens op. Het zou toch te belachelijk voor woorden zijn als je een 3e rangs tv van 50 euri neemt, daar een "sticker" op plakt en zegt: Zo, luxe ding, leg maar 5000 neer ofzo. :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
trimakassi schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:52:
[...]

Het gaat mij iig niet om de doelgroep, maar het feit dat zo'n "luxe telefoon" helemaal niet luxe is. Er komt gewoon een stempel op en verder niks. En als dat nou van wibra of euroland zou zijn en hij was ook nog eens spotgoedkoop, ok, dan is er uiteraard niks aan de hand. Maar een doelgroep die dure telefoons kopen alleen omdat ze duur zijn is echt onzin. Dat slaat gewoon nergens op. Het zou toch te belachelijk voor woorden zijn als je een 3e rangs tv van 50 euri neemt, daar een "sticker" op plakt en zegt: Zo, luxe ding, leg maar 5000 neer ofzo. :? :X
Doe niet zo raar zeg. Dit product is gericht op de wat succesvollere mens. Die wil gewoon kunnen bellen en heeft helemaal geen behoefte aan polyfone ringtones en andere zut waar jij wel waarde aan hecht. Zo iemand kan echter wel waarde hechten aan een anders vormgegeven apparaat, dat kwalitatief echt wel goed is ;)

Aangezien de doelgroep niet zo groot is, zullen er geen vele miljoenen van verkocht en dus geproduceerd kunnen worden. Het mag duidelijk zijn dat bij grotere aantallen de prijs per stuk daalt. Daarnaast worden B&O spullen meestal verkocht via kleinere winkeltjes waar men nog service kent in tegenstelling tot een MediaMarkt-meepak-en-wegwezen-concept. De marges in die winkels zijn daarom ook hoger.

Je vergelijking met een derderangs televisie met een sticker erop slaat dus ook als een tang op een varken. Dat jij andere prioriteiten hebt alá, maar ga daarom niet een product afzeiken.

[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 13-07-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Wat niemand weet er zitten diamanten onder de cijfertoetsen, daarom is het toestel zo duur :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
trimakassi schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:52:
[...]

jij hebt dus duidelijk nog nooit een B&O tv gezien! Wij hebben er toevallig eentje in de huiskamer staan. Ik kan je verzekeren, dat dat absoluut het beste beeld oplevert wat je ooit hebt gezien. Een normale philips tv kan daar never aan tippen! Zo'n tv weet van een analoog kabelsignaal (wat dus erg lelijk is) gewoon een digitaal beeldje neer te zetten (we hadden digitale tv erop aangesloten, maar zagen geen verschil met analoog beeld, maar op andere tv's was het digitale beeld wel beter dan het analoge). Je kunt gewoon echt heel goed zien waar je voor betaald, kwaliteit. En natuurlijk is het een beetje overpriced, maar niet zoveel als de meeste mensen denken!

ontopic :P
Ik vind het geen mooie telefoon. Ik vind de vorm maar niks. Daarnaast lijkt ie me heel onhandig te gebruiken met zo'n rond toetsenbord. Verder zal alles wel prima zijn, geen kraakjes e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door rob1985 op 13-07-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

robvanpraat schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:18:
[...]

Een normale philips tv kan daar never aan tippen!
zoek eens voor de gein op waar B&O hun chips vandaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

sdomburg schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:04:
[...]

Doe niet zo raar zeg. Dit product is gericht op de wat succesvollere mens. Die wil gewoon kunnen bellen en heeft helemaal geen behoefte aan polyfone ringtones en andere zut waar jij wel waarde aan hecht. Zo iemand kan echter wel waarde hechten aan een anders vormgegeven apparaat, dat kwalitatief echt wel goed is ;)

Aangezien de doelgroep niet zo groot is, zullen er geen vele miljoenen van verkocht en dus geproduceerd kunnen worden. Het mag duidelijk zijn dat bij grotere aantallen de prijs per stuk daalt. Daarnaast worden B&O spullen meestal verkocht via kleinere winkeltjes waar men nog service kent in tegenstelling tot een MediaMarkt-meepak-en-wegwezen-concept. De marges in die winkels zijn daarom ook hoger.

Je vergelijking met een derderangs televisie met een sticker erop slaat dus ook als een tang op een varken. Dat jij andere prioriteiten hebt alá, maar ga daarom niet een product afzeiken.
Relax, we verschillen hier gewoon van mening. En ik zeik geen product af, het ging me vooral om de argumenten van mensen mbt dit soort toestellen waar ik me wel eens aan erger.

Maar dat van die diamanten wist ik niet...Trim neemt een paar woordjes terug, maar niet allemaal hoor ;)
robvanpraat schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:18:
[...]

jij hebt dus duidelijk nog nooit een B&O tv gezien! Wij hebben er toevallig eentje in de huiskamer staan. Ik kan je verzekeren, dat dat absoluut het beste beeld oplevert wat je ooit hebt gezien. Een normale philips tv kan daar never aan tippen! Zo'n tv weet van een analoog kabelsignaal (wat dus erg lelijk is) gewoon een digitaal beeldje neer te zetten (we hadden digitale tv erop aangesloten, maar zagen geen verschil met analoog beeld, maar op andere tv's was het digitale beeld wel beter dan het analoge). Je kunt gewoon echt heel goed zien waar je voor betaald, kwaliteit. En natuurlijk is het een beetje overpriced, maar niet zoveel als de meeste mensen denken!

...
Juist wel gezien, en omdat ik daar zo van onder de indruk was maakte ik juist de vergelijking met technisch goed kwaliteit spul.

offtopic:
*Trim zal ophouden met het topic offtopic af te laten glijden

[ Voor 30% gewijzigd door trimakassi op 14-07-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 08:52
Heb dit net gelezen op cnet:

"Being Bang & Olufsen, the designers appear to have put as much effort into the charger/docking station as the phone itself. When on this smart looking cradle, an incoming call or text message will cause the phone to open automatically. If unanswered, it gently closes again."

Wow. Of je de telefoon mooi vindt of niet, dat is toch uber-cool... ;)
Pagina: 1