Batterij vervangen iPod 4G; hoe krijg je hem open?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
Hoi,

ik heb goed gezocht en gegoogeld ...maar ik kom er niet uit...

Dit is wat ik gevonden heb:

iPod batterij vervangen.
en
http://braunoni.student.utwente.nl/ipodupgrade/4G_high.mov

Ik wil mijn batterij vervangen van mijn IPOD 4G maar het wil maar niet lukken!@@#$@#$

Ik heb een nieuw batterijtje gekocht en ik heb het filmpje goed bekeken en het geprobeerd...maar zonder resultaat.

Ik loop al vast bij het stukje waarbij de ipod open moet ...hij klikt de ipod soort eerst van open of zo maar dat wil niet lukken...

De man zegt in de tekst: "All you need to do is start by taking the IPOD squeezing the cover towards the front and you will actally hear a click and you reease a little gap insert the tool and work arround..."
Maar dit wil niet lukken ...

heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 06:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het lijkt volgens het filmpje inderdaad niet zo moeilijk, gewoon even lekker knijpen op het punt waar die kerel het ook heeft gedaan. Misschien moet je het eens knijpen met een beweging met je duimen naar de bovenkant van de iPod.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Titel aangepast. En.. wat wil er niet lukken? Wil hij helemaal geen opening laten zien, kost het teveel kracht, ... ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
En.. wat wil er niet lukken? Wil hij helemaal geen opening laten zien, kost het teveel kracht, ... ?
- Ik weet niet zeker of ik em open moet schuiven of dat ik em een stukje moet indrukken (soort kliksysteem) voordat ie een stikje open gaat.
- Op het moment dat ik hard druk gebeurt er geen ene flikker...
- Ik denk dat het randje van de metalen case over het plastic witte van de ipod moet komen ...maar hij het indrukken gebeurt er niet echt veel...
- mischien druk ik niet hard genoeg of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Het lijkt me superduidelijk uit het filmpje? Pers het wit en metaal samen, zodat het metaal over het wit valt en je er, met bv een meegeleverde plastic tool, het geheel kan opensplijten. Volgens mij zeggen ze er ook bij dat de iPod in kwestie in eht filmpje vaker is opengemaakt en dus makkelijk(er) gaat, en je wellicht harder moet drukken.

Lijkt me een kwestie van goed hard drukken dus.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

In het filmpje lijkt het allemaal zo makkelijk, maar ik heb er met bezwete handen ook een paar uur over gedaan. (3rd gen overigens, maar dat zal wel niet zoveel uitmaken.)

Heb dat fluttige plastic ding op den duur ook maar weggesmeten en er een mesje bijgepakt. En wat kracht is er wel voor nodig. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
In het filmpje lijkt het allemaal zo makkelijk, maar ik heb er met bezwete handen ook een paar uur over gedaan.
In het filmpje lijkt het inderdaad veel makkelijker...
Heb dat fluttige plastic ding op den duur ook maar weggesmeten en er een mesje bijgepakt. En wat kracht is er wel voor nodig.
Heb je dat mesje er gewoon tussen gestoken en toen langs de zijkanten gegaan?
Of heb jem eerst open geklikt zoals in het filmpje gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
Hoi,

het is inmiddels gelukt in een klein uurtje...
die plastice staafjes zijn inderdaad waardeloos om em in eerste instantie tussen te krijgen...
Ik heb daarvoor een aardappelschilmesje gebruikt...en daarna dat plastice staafje ertussen gestoken ...

Toen alles rustig losgekopeld en een fohn gebruikt om de batterij eruit te halen ...

En alles werkt weer naar behoren ...

Dank je wel voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet behoorlijk sterk zijn om 'm langs de zijkant open te kunnen klikken zoals in 't filmpje... :/
De plastic tooltjes buigen ook vrij gauw...

Hoe ik 'm uiteindelijk open heb weten te krijgen:
(1)
Duw het plastic tool aan de onderkant in het midden bij de dock-connector tussen de witte en de zilveren helft; hier is het metaal minder "breed" waardoor die makkelijker beweegt (niet te hard, anders buig je 'm definitief krom! maarja, hoe leg je "voorzichtig kracht zetten uit? :?).
(2)
Nu krijg je als je het hulpstukje voorzichtig recht wrikt een opening die groot genoeg is om een dun (± 1mm) schroevendraaiertje tussen te steken (tussen de clipjes uiteraard). Nu kan je voorzichtig de twee dichtstbijzijnde clipjes losklikken, waar anders dat plastic tooltje gewoon was kapotgebogen.
(3)
Nu heb je een opening die groot genoeg is om met het plastic tooltje rondom de casing los te duwen

De rest van 't filmpje was verder prima uit te voeren. :)
Pagina: 1