Ahanix D.Vine 5 / D5 vragen

Pagina: 1
Acties:

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Hoi,

zoals zovelen ben ik bezig met het samenstellen van een mooie HTPC.

Mijn oog is gevallen op de Ahanix D.Vine 5 kast (http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=8). Maar na het lezen van diverse reviews ben ik niet meer zeker van het volgende:

- Zit de ontvangermodule van de afstandsbediening ingebouwd in de kast, of is dit een losse module?
- Kan de bijbehorende afstandsbediening ook gebruikt worden om MCE 2005 te bedienen?
- Heeft deze kast nog altijd die overbodige PC/HDTV knop rechtsonder zitten?
- Kun je de kast makkelijk 'bewerken' (als in zelf aan de zij/voorkant USB/1394 aansluitingen maken)

PS: Als iemand me nog wil afraden om deze kast te nemen en te gaan voor de Silverstone 10M is nu het moment - de 10M lijkt wat beter qua koeling (en heeft een USB VFD), maar ziet er helaas minder goed uit en is bovendien duurder....

Merci!
René

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb de dign variant en kan daar het volgende over zeggen

- ontvanger zit in de kast ingebouwd, op het display-printje
- jah, kan met mce2005
- Nee
- Nee, het is nogal dik aluminium, dus dat wordt een uitdaging

En mijn dign heeft ook een usb-vfd, die direct op een header op het moederbord aangesloten kan worden...

waarom staat dit eigenlijk in AVH?

• Rene_1980
MikeyMan schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:34:
(...)
waarom staat dit eigenlijk in AVH?
Bedankt voor de info - klinkt wel goed dus. :)

Wat betreft AVH - tja, vallen Media Center achtige vragen niet onder "Audio, Video, Hifi"? Geef het anders maar een schopje naar het goede subforum...

• Rene_1980
Ik moet toch nog ff terugkomen op deze post - ik kreeg namelijk gisteren antwoord van Ahanix zelf terug. Maar het blijkt toch dat de Ahanix uitvoering veel minder interessant is dan de Dign variant omdat ze (nog) toch geen ingebouwde IR module hebben:

"Actually PC/HTPC button is not any more. And built-in IR and USB VFD is not ready yet. D5 is still using parallel cable for VFD. But built-in IR and USB upgrade kit will be available in 3 month."

Dat verklaart misschien meteen waarom de Ahanix versie een pak goedkoper is dan de Dign....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat kost die Ahanix dan?

• Rene_1980
Ahanix kost op dit moment € 184,-.
OrigenAe (vroeger Uneed) Dign HV5 kost op dit moment € 217,-

Maar de Ahanix heeft voor die prijs al een 300 W PSU en de OrigenAe niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Tsjah... Ik was voor het geheel dik 350 kwijt... Heb een Dign met SilentX voeding... Maar het werkt wel perfect... Met ingebouwde IR, met power-on functie...

Ben er tevreden over, moet ik zeggen...

• Rene_1980
Zou je me kunnen zeggen welke voeding dat precies is?
SFX voedingen zijn moeilijk(er) te vinden... heb enkel Fortron en Silverstone voedingen van 300W gevonden...

En jep, de modellen zien er goed uit en natuurlijk krijg je waar je voor betaalt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij multimediapc.nl heb ik hem vandaan... Weet niet meer precies of het SilenTx of SilenX was... hij is in iedergeval 320watt, en heeft een hele fatsoenlijke 12v lijn...

• Rene_1980
Ok, bedankt voor de info!

Verwijderd

waarom niet iets van silverstone? leveren ongeveer dezelfde kasten met dezelfde specificaties alleen dan met veel meer inbouw ruimte (mbt hd's) tot 6 hd's is geen uitzondering :)

• Rene_1980
Silverstone heb ik ook overwogen. Maar zo'n HTPC staat meestal in de huiskamer en aangezien je er dan toch wel veel tegen aan zult moeten kijken, kun je dus maar beter iets nemen dat je zelf echt aanstaat :) Persoonlijke smaak telt dus zeker mee:

Ik vind de Silverstone 11M erg mooi, maar dat is een mATX kast en voldoet dus niet aan m'n eisen.

Dan heb je ook nog de Silverstone 10M, maar deze vind ik zelf minder mooi.
De 16M daarintegen vind ik wel weer mooi, maar het prijskaartje vind ik absurd hoog (alles boven € 250 voor een kast vind ik gewoon te)
Pagina: 1