Nou daar wil ik dan gelijk tegenin brengen dat je je als consument echt geen seconde zorgen hoeft te maken om de meest over rated beperking ever die overboeking heet. Dat boeit dus helemaal niet voor jou en andere consumenten (kan ik nu wel rustig zeggen, na meer dan 5 jaar dsl zonder overboekingsproblemen).
KPN heeft verreweg het grootste netwerk (1,5 - 2m klanten), naar zeggen de hoogste overboeking en ik heb 3 jaar op de 2e lijn van een support desk gewerkt en ik heb nog
nooit gehoord van iemand die op welk moment dan ook zijn snelheid niet haalde door overboeking en je zal er hier op GoT ook geen enkel topic over vinden waarbij dat daadwerkelijk het geval is. Daar zullen de verschillen bij de netwerken dus
echt niet zitten.
Storingsoplossingsnelheid, daar zitten de verschillen in. KPN zit het dichtst op het vuur, dus zij kunnen het makkelijkst bij de dsl centrales (in hun eigen wijkcentrales) en bij de aansluitingen, zij lossen storingen het snelst op. Verder hebben ze denk ik het minste storingen per aansluiting, maar ze zijn weer een stuk duurder.
[
Voor 8% gewijzigd door
JvS op 27-02-2006 09:27
]