welke upgrade-set

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-04 10:11
Ik heb momenteel een AMD Athlon xp2600+, 1 gig DDR pc2700 geheugen, Abit KV7 mobo, ATI 9600Pro 128mb videokaart. Dit spul doe ik over aan een ander. Wat is een redelijk bedrag wat ik hiervoor kan vragen? Ik speel weinig spellen maar fotoshop wel. Nu dacht ik aan de 2 volgende mogelijkheden:

AMD Athlon 64 3200+ 2.00GHz HV 512kB S939 Box, AOpen Midi Tower QF50D ATX 300W (zilver/zwart), Kingston 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5, MSI RS482M4-L Radeon Xpress 200, SATA, kosten ongeveer € 345,00.

AMD Sempron 64 3400+ 2.0Ghz HT 256kB S754 Box, AOpen Midi Tower QF50D ATX 300W (zwart/zilver), Kingston 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5, MSI RS482M-IL ATI RS482, SATA RAID, VGA, kosten ongeveer € 295,00.

Welke is voor mij de beste keus. Voor die € 50,00 verschil kan ik met wat bijleggen tzt (indien nodig) een leuke videokaart kopen of extra geheugen aanschaffen.

Wat is jullie idee hierover of hebben jullie wellicht een alternatief?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval aan minstens 1GB ram denken als jij een actieve photoshopper bent. :) Die Athlon is natuurlijk altijd beter in snelheid (door de hoeveelheid cache geheugen die groter is dan die sempron) maar dat is denk ik vooral in het belang van gamers... Wellicht kan je een review opzoeken die een sempron en een athlon vergelijken en zelf je conclusie trekken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 22:40 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat is een redelijk bedrag wat ik hiervoor kan vragen?
Die vraag kun je in dit topic stellen:
Hoeveel is dit nog waard? - Deel 28

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je niet zo'n spelletjesfanaat bent zou ik gewoon voor 1GB geheugen gaan en ik denk dat die Sempron Photoshop wel vlot moet kunnen trekken. Je kan misschien voor een s754 moederbord gebaseerd op de GeForce 6100 chipset gaan, die heeft geen last van de bekende USB bug en de ingebouwde grafische kaart presteert iets beter (voor mocht je toch nog eens een spelletje spelen ;))

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 08:14
Zou eerder voor een s939 Asrock bordje gaan, kan je nog je oude videokaart opprikken. Een onboard videokaart werkt gewoon niet lekker, ook niet in photoshop, dat Asrock bord is nog goedkoper ook en kun je later als je zelf wilt nog een pci-e videokaart indoen.
Oftewel de eerste optie maar dan een ander moederbord, en een 512MB PC3200 reepje van een A-merk zoals Kingston hoeft écht niet veel te kosten hoor, voor 45euro vind je die al snel.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik me vooral afvraag is; wat is de meerwaarde van upgraden? Als je alleen maar Photoshop en verder nog wat standaard internet en officegebruik doet, dan voldoet je huidige computer in mijn ogen eigenlijk nog. Ja, ik weet het, ik werk ook graag met nieuwe hardware maar eigenlijk is upgraden toch nog niet zo nodig?

Verwijderd

Als ik me niet vergis presteren de P4's beter met photoshop.

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-04 10:11
Nou, dat spulletje doe ik van de hand aan een neefje die niet al te veel geld heeft. Dit geld ook voor de videokaart. En het is wel weer eens leuk om een upgrade te doen. Dus als ik jullie advies op zou volgens zou de 2e optie met een extra geheugenbankie van 512 mb en evt. een ander mobo de betere oplossing zijn. Ga ook maar eens kijken naar een mobo met die Geforce 6100 erop.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Zoals in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd is het hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt, voordat je een topic start. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in PMG is dat dus de PMG FAQ. Het stukje Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? is in dit geval zeer van toepassing. Daarin staat meer dan genoeg informatie, tips en suggesties mbt het maken van keuzes.

Ook staat daarin een linkje naar Complete Systemen & Laptops, waarin je de in principe upgradevragen kwijt kunt. Ook staat daar zoals eerder gezegd een Hoeveel is dit waard? topic :)

Verkeerd subforum + FAQ-gevalletje, dicht dus.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Met deze vraag kun je 't beste hier terecht: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

In ieder geval kan ik je al adviseren voor een S939 te gaan. Hoewel S939 opgevolgd gaat worden heb je met S754 nóg minder keuze er later eens een snellere (dual-core) cpu in te drukken.

En belangrijk, je hebt nu een computer met 1GB geheugen maar wilt downgraden naar 512MB terwijl je veel Photoshopt. Dat gaat er bij mij niet in.

Succes, deze doe ik nml. dicht (zie genoemd topic maar ook de PMG FAQ) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.