ervaring ander merk aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 10:20
Yo mensen wie kan mijn helpen om een nwe laptop aan te schaffen,
als je goede merknamen met goeie erving weet zeg het,

minimale specs:

proces (weet ik nog niet zeker) maar denk aan INTEL duo core T2500 minimaal
scherm minimaal 15 inch SXGA of 15 inch UXGA
mem in iedergeval uitbreidbaar tot 2 GiG minimum aanwezig 1 GiG
HD in iedergeval min 5400rpm (want is altijd uitbreidbaar) min 60 GiG aanwez.
goeie videokaart (min 128MB) zonder virtual/hyper memory enz.
gewicht maak niet uit, maar formaat wel dus zo dun mogelijk
oja en minimaal 1 firewire/usb/utp/spdif out en in/headphone aansluiting.
de rest is bijzaak en geen must zoals dvdbrander/diskettest enz.

heb al gekeken en kom met de prijs zo rond de 2200 euro uit,
deze modellen:
ASuS V6J-8002P
ASuS W2Jc-U001P
ik kan van sony meer geen 15inch SXGA scherm modellen (net als bij de oudere series) vinden.
ben dus maar terug gevallen op ASUS sinds ik 2,5 jaar geleden de L3800Ce (2,2 P4 mobile 60GiG HD 5400rpm 1GiG werkgeh 15 inch SXGA enz) had gekocht, en zeer over het app te spreken ben
maar iemand nog ander tips.

let me know.

GiTS

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:23
Denk dat je het wat goedkoper en wat minder high-end moet zoeken.
  1. Neem een T2300 ipv een T2500 (scheelt ruim 200 euro voor een prestatieverschil van ca. 10%, het verschil tussen een Pentium M740 en een T2300 is slechts 50 euro en het prestatieverschil ca. 30%).
  2. Qua scherm zou ik je WXGA aanraden (goedkoper + grotere batterijlooptijd), maar het scherm blijft een persoonlijke keuze: er zijn mensen die liever hoge resoluties hebben omwille van screen real estate, andere hebben liever een iets lagere resolutie omwille van de leesbaarheid. (heb de indruk dat jij tot de eerste groep behoort)
Over de modellen die je voorstelt:
  1. de Asus V6J-8002P
    Buiten het SXGA scherm, heeft deze laptop niet zoveel voordelen.
    Hij is van een goed merk, Asus, maar qua videokaart kan je beter vinden voor dat geld. Zou op z'n minst gaan voor een ATI X1600 of een Geforce 7600 (ipv 7400). Ook blijkt de HD slechts 4200 rpm, dat wordt dus nog eens bijbetalen voor een sneller model.
  2. de Asus W2Jc-U001P
    Kan ik niet vinden in de pricewatch, heb je een link?
Alternatieven, om er enkele te noemen:
  1. Asus A6Ja-Q007H (ca. 1400 euro)
  2. Acer Aspire 5672 (ca. 1250 euro)
Van deze 2 heeft de Asus de betere videokaart (vooral van belang als je wil gamen),
de Acer heeft een snellere harde schijf en zal dus algemeen beter presteren.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 10:20
LievenD schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:05:
Denk dat je het wat goedkoper en wat minder high-end moet zoeken.
  1. Neem een T2300 ipv een T2500 (scheelt ruim 200 euro voor een prestatieverschil van ca. 10%, het verschil tussen een Pentium M740 en een T2300 is slechts 50 euro en het prestatieverschil ca. 30%).
  2. Qua scherm zou ik je WXGA aanraden (goedkoper + grotere batterijlooptijd), maar het scherm blijft een persoonlijke keuze: er zijn mensen die liever hoge resoluties hebben omwille van screen real estate, andere hebben liever een iets lagere resolutie omwille van de leesbaarheid. (heb de indruk dat jij tot de eerste groep behoort)
Over de modellen die je voorstelt:
  1. de Asus V6J-8002P
    Buiten het SXGA scherm, heeft deze laptop niet zoveel voordelen.
    Hij is van een goed merk, Asus, maar qua videokaart kan je beter vinden voor dat geld. Zou op z'n minst gaan voor een ATI X1600 of een Geforce 7600 (ipv 7400). Ook blijkt de HD slechts 4200 rpm, dat wordt dus nog eens bijbetalen voor een sneller model.
  2. de Asus W2Jc-U001P
    Kan ik niet vinden in de pricewatch, heb je een link?
Alternatieven, om er enkele te noemen:
  1. Asus A6Ja-Q007H (ca. 1400 euro)
  2. Acer Aspire 5672 (ca. 1250 euro)
Van deze 2 heeft de Asus de betere videokaart (vooral van belang als je wil gamen),
de Acer heeft een snellere harde schijf en zal dus algemeen beter presteren.
heb liever een high end systeem (langere levensduur vlgs mij met draaien van nwe progs)
met mijn 2 jaar oude asus L3800ce draai ik ook nog alles adobe 3d cad enz (behalve spellen)
en qua geld kan gaan tot 2500 max incl verzeker. enz.
en qua scherm liefst zo hoog mog. reso. i.v.m (3d)cad progs. als 2de scherm ernaast dus min SXGA of UXGA. breedbeeld is geen must. doel natuurlijk om zoveel mogelijk op je scherm te krijgen.
dus mij zul je nooit zien met een xga schermpje (niet dat dat slecht is, maar het is inderdaad een prijsverschil) meeste mensen kunnen er niet tegen omdat alles zo klein lijkt op je scherm.
ben eigenlijk ook van plan te wchten tot de betere videokaarten erin zitten (maar niet lang)

hierzo die links

http://www.laptops4u.nl/info/v6j-8002p-824.html
vlsg mij heeft ie wel een 5400RPM disk

http://www.laptops4u.nl/info/w2jc-u001p-880.html
deze heeft de x1600

[ Voor 8% gewijzigd door reaL_G op 01-03-2006 23:38 ]

GiTS

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de Toshiba P100-204?