Beste,
Ik heb een probleempje waar ik me nu na 3 weken toch wel erg aan begin te ergeren.
Ik heb nu Dual Channel 512mb geheugen van Jetram, cas 3-3-3-7 nog wat.
Als ik opstart meld hij mooi dat het op Dual channel 400mhz loopt. (zo hoort het ook)
Ik heb ook een 3.0ghz cpu, maar als ik die ook maar met 100mhz doe overclocken, dan valt de geheugensnelheid terug naar 223mhz.
Hoe kan dit?
het lukt me maar niet om als ik bijv de CPU overclock naar 3.6 ghz (ja, ik heb een goede koeler, Thermaltake BlueOrb 2) het geheugen op 400mhz te laten lopen, hij gaat telkens terug naar 223 mhz..
Iemand tips? want dit is hopeloos:(
Overclock je de CPU, word je geheugen zowat gehalveerd in snelheid... ja dan is die OC in mijn ogen dus ook waardeloos.
Alvast bedankt..
Ik heb een probleempje waar ik me nu na 3 weken toch wel erg aan begin te ergeren.
Ik heb nu Dual Channel 512mb geheugen van Jetram, cas 3-3-3-7 nog wat.
Als ik opstart meld hij mooi dat het op Dual channel 400mhz loopt. (zo hoort het ook)
Ik heb ook een 3.0ghz cpu, maar als ik die ook maar met 100mhz doe overclocken, dan valt de geheugensnelheid terug naar 223mhz.
Hoe kan dit?
Iemand tips? want dit is hopeloos:(
Overclock je de CPU, word je geheugen zowat gehalveerd in snelheid... ja dan is die OC in mijn ogen dus ook waardeloos.
Alvast bedankt..
[ Voor 4% gewijzigd door Mick-X op 26-02-2006 22:13 ]