Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

@home mailservers flaggen 'winmail.dat' als malware *

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds vrijdag van mensen te horen dat @Home de mail die ik aan hen verstuurde een virus bevat.

Echter:
- NAV2005 (up-to-date) vindt bij het scannen van uitgaande mail niets
- Als ik vanuit Outlook verstuur, wel een melding, gebruik ik dezelfde account in Outlook Express, geen melding.

Krijg van @home een attachment mee waarin staat: "Kon de Outlook Rich Text bijlage niet verwerken"

Lekker duidelijk dus...iemand een idee, waar ik kan zoeken?

NAV2005 & AdAware vinden niks..

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
Het hoeft niet altijd te zijn dat het van jou afkomstig is hoor... Sommige virussen zenden zichzelf onder mailadressen die ze hier en daar verzamelen...

Voor de zekerheid kan je even zo'n online scanner proberen..

Verwijderd

Ik heb dat de laatste tijd meer gehoord. Ze (@home) scannen nu de mail en volgensmij staat dat iets te strikt afgesteld ofso. Kreeg laatst namelijk een mailtje dat iemand geen mail kon versturen die ze met scrippy gemaakt had. Deze werd tegen gehouden door @home en ze kreeg hiervan een melding binnen.

Dit kreeg ze van @home

Waarschuwing: Er zijn een of meer virussen uit dit bericht verwijderd:
msg-31247-275.html

Meer informatie over computervirussen kunt u vinden op onze online
help: http://help.home.nl/antivirus

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 22:06 ]

Verwijderd

Stond er ook nog bij wélk virus? Feebs toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, staat er dus niet bij...dat zou wel handig zijn (leest u even mee @home?).

Gebruik verder geen scripts e.d. in mijn mail...

Driving me nuts..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het beste beginnen door eens te scannen met een goede online scanner (bv bitdefender). Ik heb het niet zo op Norton anti virus zoals veel tweakers hier op GoT. Kijk hierna eens met netstat welke poorten er staan te luisteren om zeker te zijn dat er toch niet ergens een spambot bezig is op jouw pc. Kun je helemaal niets vinden, neem dan contact op met @home om te kijken of zij iets kunnen vinden in bv logging.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:11:
Nee, staat er dus niet bij...dat zou wel handig zijn (leest u even mee @home?).
@home gebruikt KAV op de mailservers.
Doe eens een online scan met KAV?(Zet extended bases aan, mailscanning uit)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, KAV vindt niks..

Als ik de mail als platte teksts verstuur is er geen probleem. Het probleem treedt pas op als ik een mail als RTF of HTML verstuur.

Verwijderd

Sla de betreffende (HTML) email op en scan die hier.
Eens kijken wat de file scanner zegt.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:00:
Ik krijg sinds vrijdag van mensen te horen dat @Home de mail die ik aan hen verstuurde een virus bevat.

.....

Krijg van @home een attachment mee waarin staat: "Kon de Outlook Rich Text bijlage niet verwerken"

Lekker duidelijk dus...iemand een idee, waar ik kan zoeken?

NAV2005 & AdAware vinden niks..
Kreeg dezelfde mail van @home......
Was 5 regels tekst en 1 woordje vet gemaakt....

(En heb van collega's al vaker de vraag gehad of ik dat ook had)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
HTML mail gescand en clean. Normal.dot gescand en clean.

Wanneer ik van de laptop van mn vriendin een mail verstuur (ook via @home) over hetzelfde kabeltje, krijg ik geen melding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nieuwe informatie,

via een tool die ik ooit eens geschreven heb kom ik er achter dat er een bestand gelinked wordt aan de mail genaamd: winmail.dat.

Bekend?

Verwijderd

Redelijk simpel via Google te zoeken dus:
Info van Microsoft

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik :)

Maar ik heb aan deze instellingen al maanden niets veranderd. Waarom nu ineens bitchen over dit attachment?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Configureer je Outlook (Express) eens dat 't mail moet verzenden als "plain text" of desnoods als HTML, maar iig niet als "rich text format".

Verwijderd

Topicstarter
Stuurt standaard als HTML. Net wat research gedaan en die winmail.dat is wel van belang voor het behoud van opmaak e.d.

Morgen 08:00 uur aan de phone met @home :(

Verwijderd

Topicstarter
Zoals verwacht hadden de gasten van de helpdesk (duh) weinig zinnigs te melden...

Waarom stuurt Outlook 2003 altijd winmail.dat mee? Ook als ik toch heel duidelijk aangeeft dat HTML gebruikt moet worden.
Ik vraag dat omdat wanneer ik een mail verstuur met Outlook Express (via zelfde account) ik geen melding krijg en de mail keurig wordt verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na wat testen kom ik tot de volgende conclusie.

Ik stuur telkens een mail naar mijzelf of een andere account die ik kan checken (andere PC). Als ik zeg: ik krijg een melding, dan bedoel ik: de ontvanger krijgt een melding. Verstuur via @home.

- Als ik een mail zonder opmaak verstuur vanuit Outlook 2003 is er niets aan de hand. Ik kan hier bijlagen bijvoegen, ook geen probleem.

- Als ik een mail verstuur in HTML of RTF vanuit Outlook 2003 krijg ik een melding dat mijn mail een virus bevat. De mail heeft een bijlage met de tekst: "Kan de Outlook Rich Text bijlage niet verwerken".
Als ik de mail voordat hij verstuur wordt afvang, bevat het een bestand genaamd winmail.dat.

- Nu stuur ik een plaintext mail en ik koppel een LEEG bestand genaamd winmail.dat. Tada! Melding. Alleen al het feit dat er een attachment inzit met die naam geeft de melding.

Dit kan 2 dingen betekenen volgens mij:

- ik heb een nieuw virus ontdekt dat winmail.dat files aanvalt
- of @home loopt te kloten.

Kan iemand met @home deze resultaten repliceren? En dan vooral stap 3.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:26:
Ok, na wat testen kom ik tot de volgende conclusie.

Ik stuur telkens een mail naar mijzelf of een andere account die ik kan checken (andere PC). Als ik zeg: ik krijg een melding, dan bedoel ik: de ontvanger krijgt een melding. Verstuur via @home.

- Als ik een mail zonder opmaak verstuur vanuit Outlook 2003 is er niets aan de hand. Ik kan hier bijlagen bijvoegen, ook geen probleem.

- Als ik een mail verstuur in HTML of RTF vanuit Outlook 2003 krijg ik een melding dat mijn mail een virus bevat. De mail heeft een bijlage met de tekst: "Kan de Outlook Rich Text bijlage niet verwerken".
Als ik de mail voordat hij verstuur wordt afvang, bevat het een bestand genaamd winmail.dat.

- Nu stuur ik een plaintext mail en ik koppel een LEEG bestand genaamd winmail.dat. Tada! Melding. Alleen al het feit dat er een attachment inzit met die naam geeft de melding.

Dit kan 2 dingen betekenen volgens mij:

- ik heb een nieuw virus ontdekt dat winmail.dat files aanvalt
- of @home loopt te kloten.

Kan iemand met @home deze resultaten repliceren? En dan vooral stap 3.
Stap 3 (leeg winmail.dat bestand) hoppa:
Waarschuwing: Er zijn een of meer virussen uit dit bericht verwijderd:
niet benoemd

Meer informatie over computervirussen kunt u vinden op onze online
help: http://help.home.nl/antivirus

----------------------------------------------------------------------

Virus gevonden en verwijderd
------------------------------------------------------------------
Dit bericht was besmet met een virus. Voor uw veiligheid hebben
wij het schadelijke bericht vervangen door deze melding.

Neem contact op met de afzender en vraag hem of haar een
virusscanner te gebruiken alvorens het bericht opnieuw te
sturen. Meer informatie over computervirussen kunt u vinden
op onze online help: http://help.home.nl/antivirus

Technische informatie van de virus-scanner:
Kon de Outlook Rich Text bijlage niet verwerken

------------------------------------------------------------------
Brakke @home dus weer, echt wordt er soms spuugzat van :(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lekker crappy zooi daar...

Het klopt ook niet wat ze zelf zeggen op de website:
De virusscanner stuurt een waarschuwings e-mail naar de afzender en de ontvanger van de besmette e-mail met de melding dat er een besmette e-mail verstuurd is en dat deze is verwijderd.
Maar in dit geval krijgt de afzender niets te zien. Lekkere zooi. Stel je voor dat je een bedrijf bent en veel zakelijke e-mail verstuurd. Staan je klanten lekker te kijken naar dat zogenaamde virus en jij weet van niets.

Alles kan stuk.

• PoisonouZ
Je hebt gelijk, net maar ff dit gemailt:
Beste @home,

Sinds vandaag krijgen ik en mijn moeder bij het verzenden van e-mail in HTML of RTF opmaak de melding dat wij virus mails sturen, ook andere gebruikers hebben hier last van: Verwijderd in "wel of geen virus"

Zoals hierin wordt geschets ligt dit aan het feit dat Outlook (in ons geval 2003) een winmail.dat bericht mee stuurt bij een e-mail in HTML of RTF formaat. Dit is een bestand waarin geen virus zit, maar wat dus wel de oorzaak van de problemen is. Ik heb dit getest door zoals op het forum gezegt wordt een leeg winmail.dat bestand mee te sturen, tot gevolg een error zoals die ook op het forum wordt geschetst. Stuur ik een e-mail in platte opmaak geeft de virusscanner geen kick.

Ik hoop dat hier zo spoedig mogelijk wat aan gedaan kan worden. Want het versturen van e-mail in HTML of RTF is toch wel van deze tijd, en lijkt me toch wel dat alle gebruikers van @home dit willen blijven gebruiken.

Overbodig om te vermelden, maar toch doe ik dit even, op beidde computers draait een up to date versie van NOD32, waarbij elk uur op nieuwe virus definities wordt gecontroleerd. Ook heb ik voor de zekerheid gebruik gemaakt van de on-line virus scanner van KAV. Alle tests wezen uit dat er op de computers geen virussen aanwezig zijn.
Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Topicstarter
Na diverse telefoontjes is het bij @home inmiddels ook duidelijk dat het dus niet aan mijn emailapplicatie ligt; hetgeen natuurlijk wel conclusie 1 was...

2 mails aan support gestuurd, inmiddels 1 reactie: er zijn meer mensen met het probleem :+

Ik krijg als het goed is nog deze week een telefoontje met de status...en laten we hopen de oplossing.

Bedankt voor de reacties overigens tweakers!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik pas nog even je titel iets aan :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me goed. :)

Zodra ik meer hoor van @home zal ik dat hier melden.

• PoisonouZ
Ik heb niks gehoord van @home op mijn e-mail. Wel is het probleem opgelost, heb een aantal winmail.dat files gezonden als test en gaat gewoon goed nu.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Om hier even op in te haken: ik heb in februari maart meerdere keren gehoord dat mails verstuurd in RTF of HTML niet aankwamen bij sommige mensen. En ik mail naar mensen hier in de buurt, en daar is zeker geen @home :)
Wel merkte ik dat bijvoorbeeld naar de Gemeente Beverwijk in RTF of HTML ook afgevangen werd, waarschijnlijk dus door de scanner daar op de exchange server (of wat ze dan ook draaien daar). Dus het probleem is niet uitsluitend @home, maar breder.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ralpje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:41:
Om hier even op in te haken: ik heb in februari maart meerdere keren gehoord dat mails verstuurd in RTF of HTML niet aankwamen bij sommige mensen. En ik mail naar mensen hier in de buurt, en daar is zeker geen @home :)
Wel merkte ik dat bijvoorbeeld naar de Gemeente Beverwijk in RTF of HTML ook afgevangen werd, waarschijnlijk dus door de scanner daar op de exchange server (of wat ze dan ook draaien daar). Dus het probleem is niet uitsluitend @home, maar breder.
Dat kunnen ook spamfilters zijn, dat is eigenlijk nog erger, want bij sommige spamfilters verdwijnt een e-mail ook echt, zonder dat de verzender EN de ontvanger daarvan op de hoogte word gesteld.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog niks gehoord, ondank berichten dat ik deze week zou worden gebeld.

Mijn probleem is echter nog niet verholpen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag een mail van @home gehad.
Op dit moment is er een storing op onze mailserver. Hierdoor kan het verzenden en ontvangen van e-mail bijlages en tekstopmaak via html (of een ander script) een melding opleveren dat er een virus in zit.

Onze technici doen hun uiterste best om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Wij raden u aan niets aan uw instellingen te wijzigen.
Nou, maar ff wachten dan...

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zie ik een heel eenvoudige oplossing. :)

code:
1
If nika then opzouten met die online scanner

...wie zit daar uberhaubt op te wachten?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik?!
ik vind het wel fijn dat mijn mailserver malware opvangt en trashed. :)

ik weet niet wat @home draait aan software, maar het staat hoe dan ook te strak afgesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Nou @home heeft het probleem opgelost. :)

Geen inhoudelijke reactie op mijn mail gehad overigens. :(

Bedankt allemaal voor het meedenken! _/-\o_
Pagina: 1