Toon posts:

Hoe veilig is mijn PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij eigenlijk af hoe veilig mijn pc is tegen hackers? Op mijn eigen PC heb ik Kerio Personal Firewall draaien en McAfee enterprise edition antivirus.

Ik had een E-tech router, maar ik vrees dat die het begeven heeft. Daarom heb ik nu tijdelijk een trust router aangesloten met een access point, die voorheen alleen fungeerde als access point.

Wat zijn de opties die ik op de router aan moeten schakelen die fungeren als een firewall? En die trust ben ik niet zo'n fan van dus ik wil, tenzij iemand weet wat er met mijn e-tech aan de hand is, een nieuwe router aanschaffen.

Het rode lampje voor 'diag' blijft branden en ik kan hem niet met de reset knop resetten.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04 13:38
Ik zou zeggen, koop een goede linksys router. Op het werk hebben we niet zulke goede ervaringen met e-tech routers. Die geven vrij snel en vrij vaak de geest en lopen nog wel eens vast.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Firewall is meestal aan te zetten door een vinkje of staat standaard aan. Niet dat een Trust veilig is of veilig te maken is, maargoed.

Ik ga mee met de vorige: Koop een degelijk Linksys routertje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, als ik deze niet meer aan het lopen krijg dan haal ik voor € 60 een Linksys, dat kost me de kop ook niet ;). Het was alleen wel fijn dat ik altijd van die E-tech op aan kon. Nu alleen blijft dat DIAG lampje op rood branden, net nadat ik Chello weer opnieuw voor elkaar had gemaakt.

Ik wilde in de e-tech komen om het macadres te klonen, maar ik kom er niet in. :(

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Heb je al vrij lang het resetknopje ingedrukt gehouden?

Koop iig. geen WRT54g router, die crashen nogal snel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb al tijden naar volle tevredenheid een e-tech router. Daar is niets mis mee en ze zijn een stuk goedkoper dan de duurdere merken dan linksys en draytech (wat ook niet altijd alles is).

Hou er rekening mee dat een 'firewall' op een soho routertje vaak niet meer is dan het aanzetten van NAT eventueel met een simpel packet filter erbij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Nee die Trust wil ik ook niet op bouwen. Ik had hem ook alleen als access point omdat mijn broertje persé draadloos op de laptop wilde hebben. Ik heb zelf kerio personal firewall, is dat niet voldoende voor nu?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al vrij lang het resetknopje ingedrukt gehouden?
Ja zeker, ik heb het meerdere malen geprobeerd maar ook tijdens het resetten blijft het lampje branden.

Verwijderd

Mja, hierover is genoeg te vinden. Je vraag met betrekking tot veiligheid wordt beantwoord in Beveiliging & Virussen en voor welke router te kiezen kun je de search raadplegen; er zijn inmiddels meer dan genoeg topics over geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.