Ik heb sinds ik een nieuwe computer heb een heel raar probleem. Als ik mijn TV-programma aanzet, dan begint de computer te piepen. Het is de computer zelf, dus niet de geluidskaart. De piep klinkt als spoel-resonantie, zoals een CRT-TV ook klinkt. Als ik echter mijn CPU (of één core van die cpu) volledig ga belasten, dan houdt de piep op. Ik kan niet echt goed bepalen waar het vandaan komt, maar volgens mij is het of de TV-kaart, of het mainboard.
In mijn vorige PC heb ik nooit een piep gehoord, maar als daar de CPU-belasting ook het zou verhelpen, zou het simpelweg kunnen betekenen dat de situatie nooit heeft opgetreden, omdat ik daar altijd folding@home op draaide, en dus mijn CPU altijd 100% belast was.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Zou het in de tv-kaart zitten, of eventueel in de spanningsregeling van het mainboard? De voeding lijkt me sterk, omdat het daar toch echt niet uit lijkt te komen, en omdat hij verschillende stroombelastingen zonder dat de TV-kaart aanstaat normaal aankan (0-100% CPU, beide of één core).
Specs:
CPU: Athlon X2 3800+.
Mainboard: MSI K8 Neo4, nforce 4 ultra chipset.
Memory: Kingston HyperX 2 GB.
Video: MSI GeForce 6600 LE
Voeding Enermax noisetaker 485 watt (verbouwd door edv extrem tot watergekoelde voeding).
TV-kaart: Pinnacle PCTV-rave, BT878 chip.
In mijn vorige PC heb ik nooit een piep gehoord, maar als daar de CPU-belasting ook het zou verhelpen, zou het simpelweg kunnen betekenen dat de situatie nooit heeft opgetreden, omdat ik daar altijd folding@home op draaide, en dus mijn CPU altijd 100% belast was.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Zou het in de tv-kaart zitten, of eventueel in de spanningsregeling van het mainboard? De voeding lijkt me sterk, omdat het daar toch echt niet uit lijkt te komen, en omdat hij verschillende stroombelastingen zonder dat de TV-kaart aanstaat normaal aankan (0-100% CPU, beide of één core).
Specs:
CPU: Athlon X2 3800+.
Mainboard: MSI K8 Neo4, nforce 4 ultra chipset.
Memory: Kingston HyperX 2 GB.
Video: MSI GeForce 6600 LE
Voeding Enermax noisetaker 485 watt (verbouwd door edv extrem tot watergekoelde voeding).
TV-kaart: Pinnacle PCTV-rave, BT878 chip.