Toon posts:

[APACHE] Bestanden openen op andere schijven openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey..

Ik vroeg me af of het mogelijk is om bestanden(mp3 e.d) te openen die op een andere harde schijf staan dan mijn apache server.
Apache staat op mn windows schijf (C) en ik wil via een php script bv het bestand D:/muziek/sjaak.mp3 openen.

Ken da?? Zo ja }:O ...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ja dat kan. Je had er heel simpel achter kunnen komen door het zelf te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Joen schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:18:
Ja dat kan. Je had er heel simpel achter kunnen komen door het zelf te proberen.
Heb ik ook gedaan... maar ik die blijkbaar iets verkeerd.
Beetje in html zitte rommelen
<a href=D:/muziek/bestand.mp3>klik</a>

Dit werkt wil als ik het zonder apache doet...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

code:
1
<a href="D:\muziek\bestand.mp3">klik</a>

windows gebruikt \ ipv /

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 00:19

silverstorm

tearing me apart

Dat klopt. Je client kan alleen bij internetpagina's, niet bij bestanden die op een schijf staan. Je moet de directory dus "visitable" maken voor het internet.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Je bedoeld cliëntside? Dan is "[apache]" in je topictitel nogal overbodig, daar door dacht ik nml. dat je serversided bedoelde.
In principe is het mogelijk op de manier zoals snake903 aangeeft, maar een browser zoals Internet Explorer zal allicht standaard het openen van een lokaal bestand via een internetpagina van een website blokkeren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet vrij zeker dat de topicstarter niet zoveel eigen onderzoek heeft gedaan als dat wij wel zouden waarderen. De mixup tussen linken of serveren helpt ook niet erg mee bij de vraag vorming. Zou je duidelijk kunnen maken wat je wilt? Als jij een link opneemt naar je 'D' schijf dan kan jij daar alleen bij. Als je wilt dat andere er ook bij kunnen kun je niet op deze manier linken. Kun je je vraag verduidelijken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op die manier van snake903 inderdaad bestanden openen, met firefox met IE lukt het ook wel, maar dan gaat die het bestand downloaden :O .

Maar dat werkt alleen als ik het bestand C:\www\test.html open
als ik http://127.0.0.1/test.html doe werkt het weer niet.. Komt door apache neem ik aan :?

Ik wil in een mysql databaseje mn muziek en films bijhouden ( ik verveel me ). En het leek me ook wel geinig als ik de bestanden op HDD dan ook nog kan openen ipv alleen bekijken wat ik heb..
Pagina: 1