Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ingedeeld in verkeerde belastingschaal door werkgever

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 23:51
Is die eerste zin niet altijd de moeilijkste? :P

Ik werk nu bij Randstad, als uitzendkracht. Ik krijg daarbij ook per week betaalt. Nu zijn er nogal wat problemen geweest met mijn betaling van week 52 '05, waardoor deze behoorlijk vertraagd was en onduidelijk is geworden. Pas toen ik vrijdag mijn loonspecificatie kreeg werd mij duidelijk hoe zij het opgelost hadden.

Ze hadden alle uren van week 52 '05 bij week 4 '06 opgeteld. Op die manier krijg ik dus betaald voor 80 uren in week 4. Maar daardoor moet ik ook meteen flink meer loonheffing betalen, ongeveer twee keer zoveel als ik had moeten betalen wanneer het verspreid was geweest over twee weken. (ong. 4 keer zoveel dus als een normale week).

Ik heb deze kwestie ook al aangekaart daar, maar voordat ik weer antwoord krijg wil ik graag jullie mening weten, in hoeverre "ik in mijn recht sta" als ik eis dat ze het veranderen. Het zal voor hen extra werk betekenen, en ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze proberen je eerst af te bluffen in de hoop dat je dan er niet op doorgaat (eerlijk waar).

Zijn er mensen die hier iets meer vanaf weten, misschien wettelijk, misschien ervaring mee gehad? Misschien iemand hier bij Randstad werkzaam, en je weet iets van de interne procedures?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Opzich maakt het natuurlijk niet uit, eventueel teveel betaalde loonheffing krijg je op den duur wel terug. Bij uitzendbureaus worden de laatste uren van een jaar regelmatig bij het nieuwe jaar opgeteld. Je zit niet in de verkeerde balastingschaal maar je hebt gewoon een hoge verdienste in week4 waardoor je in die week een beetje extra loonheffing betaald, niets aan de hand volgens mij.

Zelf heb ik zoiets ook regelmatig, ik verdien zo'n €90 per week. Normaliter is dit "belastingvrij", immers €1894/52>€90*0.34. Wanneer ze per ongeluk een week vergeten uit te betalen dan moet ik wel belasting betalen, zo'n €25. Aan het einde van het jaar krijg je dit echter allemaal keurig terug als je gemiddeld niet boven de €100 per week komt.

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 26-02-2006 21:26 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Thas
Het vervelende is alleen dat als ik het terug moet vragen, dan moet ik wachten tot volgend jaar, eerst nogmijn jaarspecificatie vragen, dan formulier invullen en dan moet de belastingdienst het geld nog storten, oftewel: dat duurt nog lang. Ik ben juist van plan om over een maand te gaan ackpacken en dan kan ik alle beetjes wel gebruiken. Volgens jou kan ik er dus niets aan veranderen? Wat vinden anderen hier?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Het lijkt me niet dat 100 euro (dat zal er max. ongeveer ingehouden zijn) het verschil mag maken als je gaat backpacken? Dan kun je misschien beter nog een paar weken langer werken voordat je vertrekt zodat je een ruimere marge hebt... en mocht het echt op 100 euro aankomen tijdens het backpacken dan kun je die 100 euro vast wel even lenen van bijv. je ouders.

Ik denk namelijk dat je bij het uitzendbureau niet veel geregeld krijgt, dit soort dingen gebeurt vaker bij de overgang naar het nieuwe jaar (alhoewel het niet "netjes" is natuurlijk). Maar zoals gezegd, aan het einde van het jaar kun je het wel weer terug vragen.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Wanneer je wat extra geld nodig hebt kun je het uitzenbureau ook altijd vragen om reserveringen uit te betalen (vrije- en vakantiedagen). Bij mijn uitzendbureau kan dit op ieder willekeurig moment. Wanneer je 40u per week werkt zijn dit redelijke bedragen.

Verder doe je niet zo heel veel aan deze kwestie. Het uitzendbureau was waarschijnlijk gesloten in de kerstvakantie en heeft werkbriefjes (oid) van week 52 pas in 2006 verwerkt. Bij een "normaal" bedrijf heb je dit probleem natuurlijk niet omdat er dan precies bekend is hoeveel iedereen gaat werken (muv overuren). Bij een uitzendbureau is dat niet het geval.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Thas
Oke, bedankt voor de reacties, dan zal ik het er maar bij laten zitten. Het is ook niet zo dat ik die 80€ (helaas geen 100 ;) ) zo snel nodig heb, maar alle beetjes helpen. Al is het misschien ook doordat het uitzendbureau zoveel fouten heeft gemaakt dat ik een beetje teveel verwachtte. Eigenlijk had ik helemaal geen vakantieuren aangevraagd voor die week, maar mijn contactpersoon was zo vriendelijk dat voor mij te beslissen. Ook heb ik pas twee weken geleden mijn geld voor week 52 gestort gekregen. Na heel veel beloftes dat het er al had moeten zijn enz. Dus toen ik ook nog zag dat door hun fout ik meer belasting moest betalen had ik er helemaal genoeg van. Maar ik zal het naast me neer leggen en doorgaan O-)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
ik denk dat randstad ook al de jaaropgave van 2005 gemaakt heeft en dan zijn correcties op 2005 salarissen niet meer mogelijk in 2005.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

lars1980 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:00:
ik denk dat randstad ook al de jaaropgave van 2005 gemaakt heeft en dan zijn correcties op 2005 salarissen niet meer mogelijk in 2005.
Maar dit salaris (dat officieel wel 2005 is!) is pas in 2006 verrekend / betaald, dus zal ook niet bij de jaaropgave 2005, maar bij die van 2006 staan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1