Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 oude pc'tjes uitelkaar gehaald en samengevoegd om 1 'mooi' systeem te bouwen.
Dit ging netjes. Vervolgens Windows XP Pro SP2 geinstalleer ook zonder problemen.
Hierna bleek dat de bios de harddisks niet herkend. Ik heb vervolgens de bios gereset zonder resultaat.
Ik heb ook Red Hat (linux) geinstalleerd, maar ook dat OS wil hij niet booten omdat de BIOS de harddisk niet ziet.
Met een andere harddisk heb ik het zelfde probleem.
Voor de duidelijkheid. Het installeren gaat probleemloos maar zodra er geboot moet worden van de harddisk laat hij het afweten.
Ik heb gezocht op:
- Google
- Hier op het forum
maar niets gevonden. Wie kan mij helpen?
Systemspecs:
Mobo: ECS (Elitegroup) P6BAT-A+
BIOS: Originele Award 5.6 (de nieuwste versie voor dit Mobo)
Proc.: P3 500
Harddisk: Maxtor Quantum 10 GB
Geheugen: 2X 128mb Kingston SD-RAM 100mhz
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 oude pc'tjes uitelkaar gehaald en samengevoegd om 1 'mooi' systeem te bouwen.
Dit ging netjes. Vervolgens Windows XP Pro SP2 geinstalleer ook zonder problemen.
Hierna bleek dat de bios de harddisks niet herkend. Ik heb vervolgens de bios gereset zonder resultaat.
Ik heb ook Red Hat (linux) geinstalleerd, maar ook dat OS wil hij niet booten omdat de BIOS de harddisk niet ziet.
Met een andere harddisk heb ik het zelfde probleem.
Voor de duidelijkheid. Het installeren gaat probleemloos maar zodra er geboot moet worden van de harddisk laat hij het afweten.
Ik heb gezocht op:
- Hier op het forum
maar niets gevonden. Wie kan mij helpen?
Systemspecs:
Mobo: ECS (Elitegroup) P6BAT-A+
BIOS: Originele Award 5.6 (de nieuwste versie voor dit Mobo)
Proc.: P3 500
Harddisk: Maxtor Quantum 10 GB
Geheugen: 2X 128mb Kingston SD-RAM 100mhz
C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE