uitbreiding home cinema

Pagina: 1
Acties:

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 20:14
Ik heb nu volgende 3.0 set:

2x Tannoy Mx2-M (Front)
1x Tannoy MxC (Center)

als versterker heb ik een Panasonic HE75

zoals je kan zien niet zo'n superset, maar het was dit of zo'n all-in setje.. Stereo vind ik de set voldoende afspelen, de bassen zijn goed aanwezig, dankzij de baspoorten achteraan, voor de toch wel kleine speakers in afmetingen. Maar als ik films bekijk voel ik toch dat er wat ontbreekt. Van zodra ik de versterkker overschakel naar surround mode dan is de bas en stuk minder. Explosies komen niet tot z'n recht... Ik heb nogtans aangegeven in de instellingen dat er geen subwoofer aanwezig is en dat de frontspeakers Large zijn.

Dus was men idee om er een subwoofer bij te hangen, om toch het meer cinema gevoel te krijgen, ik woon op een appartement dus het volume hoeft niet echt hoog te gaan (er moet niets staan dreunen en dergelijke), maar ik wil gewoon dat je toch hoort dat de sub aanwezig is als eens een explosie is oid.

Wat raden jullie me aan dat ongeveer in dezelfde prijsklasse van men set hoort? en wat op audio gebied goed bij de 3 huidige speaker goed aansluit.

Zou ik uitkijken voor de Tannoy sub10 die erbij hoort?

Misschien ook te vermelden waard, maar de rear speakers, zou ik voorlopig mee wachten (of is dit een vreemde keus om eerst de sub speaker aan te schaffen en dan pas de surrounds?)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga eens langs een fatsoenlijke audiozaak... Daar kun je vaak gewoon de subs beluisteren en misschien wel een dagje mee naar huis nemen...

Sub vind ik zelf belangrijker dan surrounds...