[scartsplitter] volume uit DVD-speler laag

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:09

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Al gezocht op GoT met termen als volume+laag, scart+zacht, maar ik ben er niet uitgekomen en op google ook niet. Behalve dingen als dat je een actieve scart-splitter moet hebben of iets dergelijks.

Mijn probleem: ik heb een computer (TV-out) en een losstaande Panasonic DVD-speler beiden aangesloten op een SCART-splitter. De SCART-splitter gaat netjes in de televisie. Ik krijg ook netjes beeld van de computer en van mijn losse DVD-speler, dat is het probleem niet. Het volume van mijn computer is ook goed. Maar, het volume van mijn DVD-speler is superzacht. Als ik de televisie op maximum volume zet dan is het pas een beetje te horen. De DVD-speler direct aansluiten via een SCART-kabel geeft overigens wel gewoon een goed audiosignaal op een normaal niveau.

Het lijkt er dus op dat het audio-signaal van de DVD-speler -- zodra het via de SCART-splitter gaat -- zwaar verzwakt wordt in de SCART-splitter. Er zit voor zover ik weet ook geen volume-knopje op de DVD-speler om het audiosignaal handmatig nog bij te stellen vanuit de DVD-speler. Verder heb ik gewoon een 'standaard' SCART-splitter bij de Mediamarkt gekocht van een euro of 13, had de hoop dat het op zich wel een goeie deal zou zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

als ik het zo lees ligt het aan de scart splitter

maar als het goed is heb je die scart splitter niet nodig

want als erop de dvd speler 2 x scart aansluiting zit

gaat er 1 x scart van de computer naar je dvd speler

en van de andere scart aansluiting van je dvd speler naar je tv

en dan moet als het goed ook al staat je dvd speler uit een signaal doorgeven naar de tv

probeer maar eens