De klei heeft Meguiars in het assortiment, Quick Clay detailing kit. Hiermee haal ik makkelijk alle verontreinigen van mijn lak, denk aan boomsappen, vliegjes, maar ook veel achtergebleven vuil dat je niet ziet na het wassen van je auto. Doe de boterhamzak test

Na het wassen een boterhamzakje om je hand en dan met je vingers over de lak wrijven, moet je eens kijken hoeveel korreltjes je voelt. Met de klei is dit veilig te verwijderen.
Poetsen met een machine kan op 2 manieren, excentrisch en roterend. Een excentrisch apparaat is foolproof en daar zul je niet mee door de lak gaan. Dit komt door de excentrische beweging dat de lak niet warm maakt. Roterende machines raad ik voor een beginneling ten zeerste af. Dit is een schitterend apparaat, maar kan in handen van een beginner een ramp zijn.
Machinaal poetsen kan zo vaak als je wilt, de dikte van de lak is bij gebruik van een mild product na gemiddeld 16 machinale beurten niet tot nauwelijks aangetast.
Meguiars kent enorm veel producten voor machinaal poetsen, maar vooral met de hand zullen fanatieke poetsers ontzettend goede resultaten halen.
Denk ook aan de verschillen tussen echte polishes en waxen, vaak denkt men dat een polish hetzelfde is als een polijstmiddel. Niet dus, een polish voedt de lak waardoor deze een diepere kleur en donkere glans krijgt. Dit moet je aftoppen met een goede sealwax.
Turtle Wax is een leuk b-product, voor echt verbluffende en langdurige resultaten moet je voor Meguiars gaan. Meguiars heeft ook zeer speciaal geweven microvezel handschoenen, mf doeken en mf droogdoeken (Water Magnet) in het assortiment. Kortom, een spons veroorzaakt waskrasjes (swirls) en een zeem is ook niet meer van deze tijd. Wringen...krassen, droog je auto met een Water Magnet en voorkom deze ellende
[
Voor 10% gewijzigd door
Sheik op 01-03-2006 16:29
]