[PC] RTS game met dezelfde spelervaring als RA2

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik loop al een tijd te zoeken naar een game die net zo lekker speelt als RA2. Dus gewoon plat van bovenaf met tankjes (dus geen monsters, draken en andere middeleeuwse zooi) een andere base aanvallen tegen de computer en evt tegen een medespeler op het netwerk.

Ik heb veel verschillende games geprobeerd en bekeken, zowat elk topic hier op GoT over RTS games doorzocht evenals google, maar heb nog niet dé game gevonden die gelijkwaardig is aan de RA2 ervaring die ik nu heb.

Op dit moment zit is te snuffelen of ik ergens Rise of Nations kan testen, maar hierna houd het voor mij echt op qua mogelijkheden.

Is hier iemand die me nog van enig advies kan voorzien (evt screenshots).

Belangrijkste punten:

Geen 3d (Gewoon van bovenaf zoals RA2 dus, mogen wel 3d textures inzitten)
Goed overzicht wat er allemaal gebeurd, dus niet fullscreen 2 of 3 tankjes in beeld.
Goede gameplay zoals RA2, Dune etc.
Redelijk recht toe recht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:12
Act of War? Dat is het enige wat mij zo ter boven schiet.. ja, of AoE, maar dat wil je niet... Act of War is wel 3d, volgens mij alleen de textures, maar dat weet ik neit zeker...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empire Earth II kan je misschien bekoren. Begint natuurlijk niet met tanks en zo, maar was daar ook geen tijdperk van WO I en WO II, tot zelfs de nano-tijd?

Age of Empires III moet je toch echt eens proberen: geen draken of andere zever, gewoon prachtig spel, leuke gameplay en verbluffende graphics. Is volgens mij het einde op dit moment. Voor iets gelijkaardigs als RA zul je toch effe moete zoeke peisek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
ikzelf vind Warcraft 3 een erg leuk spel, met veel dezelfde gameplay als RA2.
heb RA2 zelf ook tijden gespeeld... erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:53:
Age of Empires III moet je toch echt eens proberen: geen draken of andere zever, gewoon prachtig spel, leuke gameplay en verbluffende graphics. Is volgens mij het einde op dit moment. Voor iets gelijkaardigs als RA zul je toch effe moete zoeke peisek.
Als diehard AoE 1 en 2 fan vind ik deel 3 een aanfluiting van de bovenste plank hoor, bah wat een baggergame. Vind ik echt geen hol aan.

Act of War is idd wat. Als je ook een beetje base-builden leuk vind, moet je ook zeker eens naar Empires: Dawn of the Modern World kijken. Lekker tankgevechten (en andere wapens uit deze eeuw natuurlijk).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
C&C Generals
C&C Generals Zero Hour
Act of War - Direct action
Earth 2160 (wel een stuk futuristischer)
Rise of Nations (Begin je wel in de oudheid maar werk je je door de geschiedenis heen)
Empire Earth II (Zelfde commentaar als Rise of Nations
Blitzkrieg (Speelt wel iets anders)

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Starcraft heb je neem ik aan dan al wel gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bosmonster schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:21:
Starcraft heb je neem ik aan dan al wel gespeeld?
Ja ken ik al, maar ik zoek geen dingen met bepaalde levensvormen en dat soort spul.

Gewoon tankjes, tesla coils dat soort spullen, en geen oorlog tussen poppetjes die met stokken gooien en dat soort stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Als je ff geduld hebt, kan je ook wachten op SunAge. Een 2d rts spel, dat misschien wel net zo lekker speelt als ra2.

Hier wat screens. http://www.sunage-the-game.com/index.php?section=screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Slecht hoor. De beste wordt gewoon niet eens genoemd ;(

Total Annihilation!!

Paar jaartjes oud, maar wel de beste RTS ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Mr_Knight schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:14:
Als je ff geduld hebt, kan je ook wachten op SunAge. Een 2d rts spel, dat misschien wel net zo lekker speelt als ra2.

Hier wat screens. http://www.sunage-the-game.com/index.php?section=screens
Zo aan de screenshots lijkt het aardig op wat ik bedoel :)

Tesla's enzo :)

Gewoon eenvoudig warren tegen elkaar of de pc.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 26-02-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

de laatste dune( weet niet meer welke) Was ook gaaf. Je moet er alleen van houden. Voor de rest heb ik geen flauw idee. Speel eigenlijk alleen maar command and conquer.( uitgezonderd warcraft drie)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiberian sun als je die nog niet gespeeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Legion schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:40:
Slecht hoor. De beste wordt gewoon niet eens genoemd ;(

Total Annihilation!!

Paar jaartjes oud, maar wel de beste RTS ooit.
ik wou net zeggen!
Als je gameplay belangrijk vind dan _moet_ ik herhaal _moet_ je gewoon total innihilation spelen. Nog steeds de beste RTS naar mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 00:53
Emperor: Battle for Dune is ook bedoeld touchdomex waarschijnlijk, en dat is idd een gaaf spel. Ik denk dat van alle genoemde spellen dat het dichts bij RA2 komt, gewoon basis bouwen, harvesters, etc :)
Het is wel 3d, maar de gameplay is zo goed dat je dat vaak gewoon vergeet. Soms was ik al uren aan het spelen voordat ik me weer bedacht dat 't een 3d game was en ik de camera ook kon draaien :p
Bovendien, je hebt er geen super PC voor nodig, op een GF3Ti200 kan ie al volopen op 1024x768 ^^

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan raad ik je zeker de eerste Empire Earth aan, heb ik veel speelplezier aan gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Da Fox schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:41:
Emperor: Battle for Dune is ook bedoeld touchdomex waarschijnlijk, en dat is idd een gaaf spel. Ik denk dat van alle genoemde spellen dat het dichts bij RA2 komt, gewoon basis bouwen, harvesters, etc :)
Het is wel 3d, maar de gameplay is zo goed dat je dat vaak gewoon vergeet. Soms was ik al uren aan het spelen voordat ik me weer bedacht dat 't een 3d game was en ik de camera ook kon draaien :p
Bovendien, je hebt er geen super PC voor nodig, op een GF3Ti200 kan ie al volopen op 1024x768 ^^
Zal eens effe kijken :)

PS pc is een A64 3200+ op 2.0 > 2.4GHz met GF6600GT dus dat gaat wel lukken dan ;)
Pagina: 1