28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Wellicht kun je ook de helpdesk even bellen?
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
Bovendien verloopt de communicatie hier ietwat soepeler als de richting Wanadoo (uit ervaring
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Verwijderd
Ik had zelf ook last met mijn eerste Livebox, ik email die helpdesk altijd. Binnen 24h altijd een reactie en kreeg gelijk een nieuwe Livebox thuis gestuurd.
Verwijderd
Uhm, weet ik niet, heb je al gekeken naar je duplex settings?hesselbeertje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:04:
Nou dat bittorent/emule verhaal doen we niet aan (weet ik zeker ook van andere huisgenoten) maar het is wel zo dat er een 10 mbit hubje achter hangt. Kan dat een oorzaak zijn??
Dat ga ik straks ook maar ff doen ja...Man je kan ze toch gewoon emailen voordat je een topic hiervoor opent
[ Voor 43% gewijzigd door hesselbeertje op 26-02-2006 19:42 ]
Verwijderd
Haha, denkt ie dat echt? Ten eerste: wat flauw, het is zeker zo'n huisbaas die het woord service nog nooit gehoord heeft? En ten tweede: wat ontzettend dom. Ik zou gewoon als ik jullie was eens op kritieke momenten (als hij ff "snel" wil internetten) vol gaan uploaden, en dan kijken wat hij over houdt, zomaar om te pesten. En als hij dan begint te zeiken dat de boel niet traag is, zeg jij: "tsja, wij kunnen het niet zijn, wij zitten achter die 10 Mbit hub, dus je zal het zelf wel opmaken of zo...". Geweldig!hesselbeertje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:12:
Nou die 10mbit hub is bewust, zo houdt de huisbaas altijd 10 mbit over (denkt ie).. Wij hangen als arme studenten samen achter die hub...
juist ja zo denk ik er ook overHaha, denkt ie dat echt? Ten eerste: wat flauw, het is zeker zo'n huisbaas die het woord service nog nooit gehoord heeft? En ten tweede: wat ontzettend dom. Ik zou gewoon als ik jullie was eens op kritieke momenten (als hij ff "snel" wil internetten) vol gaan uploaden, en dan kijken wat hij over houdt, zomaar om te pesten. En als hij dan begint te zeiken dat de boel niet traag is, zeg jij: "tsja, wij kunnen het niet zijn, wij zitten achter die 10 Mbit hub, dus je zal het zelf wel opmaken of zo...". Geweldig!
Maar is het ook mogelijk dat die hub de hele livebox laat hangen?? Het probleem doet zich wel voor sinds de hub geplaatst is....Hoewel het officieel niet uit mag maken, heb ik zels situaties gehad waarbij een 10Mbit ethernetkaart aan een SWITCH de snelheid van het hele netwerk omlaag haalde. Als je een 10Mbit Hub gebruikt heeft iedereen in het netwerk gewoon max 10Mbit, hij vertraagd dus gewoon zichzelf...Daarnaast het feit dat je een hub gebruikt ipv een switch is compleet uit de tijd en leverd extra vertraging op.
Laat ik maar gewoon een andere switch halen...
[ Voor 35% gewijzigd door hesselbeertje op 27-02-2006 18:16 ]
Verwijderd
Dat kan heel sterk liggen aan de Duplex settings van verschillende users...hesselbeertje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:15:
Maar is het ook mogelijk dat die hub de hele livebox laat hangen?? Het probleem doet zich wel voor sinds de hub geplaatst is....
Misschien toch echt even Duplex settings controleren? Denk je dat ik dat voor niets zeg of zo?Laat ik maar gewoon een andere switch halen...
Dat niet alleen, maar het levert ook minder privacy opSkyFlyer schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:01:
Hoewel het officieel niet uit mag maken, heb ik zels situaties gehad waarbij een 10Mbit ethernetkaart aan een SWITCH de snelheid van het hele netwerk omlaag haalde. Als je een 10Mbit Hub gebruikt heeft iedereen in het netwerk gewoon max 10Mbit, hij vertraagd dus gewoon zichzelf...Daarnaast het feit dat je een hub gebruikt ipv een switch is compleet uit de tijd en leverd extra vertraging op.
Pfff wat een gedoe. Gewoon zelf een 10/100 switch kopen (kost minder dan 20E) en neerzetten. Gaat je huisbaas ook niet zeuren, wat niet weet dat niet deert.n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:35:
[...]
Dat niet alleen, maar het levert ook minder privacy open ik zou daar ook ff misbruik van maken en de feiten onder die huisbaas zijn neus duwen... zodat hij alsnog een 100Mbit switch neerzet.
Is het btw niet zo dat doordat een hub alle pakketjes naar alle poorten stuurt, een 10Mbit hub bij volledige belasting op 4 poorten dus maar 2,5Mbit effectief per poort levert?
Verwijderd
Precies, dus 4x 2,5 is maximaal 10 Mbit wat dus de huisbaas wel geeft wat hij wil: 10 Mbit voor zichzelf. Totdat je de upload gaat volgooien natuurlijk, dan houdt dat verhaal op.Rrob schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:27:
Is het btw niet zo dat doordat een hub alle pakketjes naar alle poorten stuurt, een 10Mbit hub bij volledige belasting op 4 poorten dus maar 2,5Mbit effectief per poort levert?
Het probleem is niet de huisbaas, maar de livebox die dood valt...
Zal zometeen ff de duplex settings nalopen...
3 pc's stonden auto-sensing, de 4e op 10mbit full duplex. Die nu ook op auto-sensing gezet, eens kijken hoe het nu loopt.
Het valt me trouwens wel op dat bij netwerkverkeer over de hub het 'collusion' lampje steeds knippert.
UPDATE:
Helaas dit heeft het probleem niet verholpen. Hij loopt nog steeds vast. Toch maar een switch halen...
[ Voor 48% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2006 20:23 ]
Vorige week de hub vervangen door ene switch, tot nu toe nog geen uitval weer gehad.
Jongens (en meisjes), bedankt!