Toon posts:

BF 2 en het aantal frames per seconde, merk je het verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel regelmatig BF2. Haal zo'n 40fps op 1600x1200, UltraHigh settings, 4xAA. Mijn vraag is:

Merk je nu veel verschil als je op zeg 80 fps speelt? Speel je daardoor beter? Etc

Let wel: ik speel enkel op 64-player maps. Mijn fps zijn iets hoger dan 40fps op 32 player maps.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 20:00 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Tot op zekere hoogte is meer FPS altijd beter, makkelijker bewegingen in te schatten, sneller te reageren etc.

Dus antwoord op je vraag, ja (tot op zekere hoogte ;))

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik denk dat je boven de 60fps geen/weinig verschil meer merkt. Alleen als je 40fps draaid en hij dropt soms naar 25 merk je het wel. Dan kan je beter iets lagere settings draaien en 60fps halen en dat je dan drops tot min 40fps hebt.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

Topicstarter
Lefty_38 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:45:
Ik denk dat je boven de 60fps geen/weinig verschil meer merkt. Alleen als je 40fps draaid en hij dropt soms naar 25 merk je het wel. Dan kan je beter iets lagere settings draaien en 60fps halen en dat je dan drops tot min 40fps hebt.
Met de nieuwste drivers, beta weleenswaar, 83.90, heb ik geen dips meer. Vraag me dus af of je het nu echt merkt.

Heren met een X1800XT, 7800GTX of X1900XT, hoe is jullie BF2 ervaring?

Verwijderd

hoe meer frames hoe beter.
je merkt egt het verschil wel.
ik zou in fps altijd voor frames gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:50:
hoe meer frames hoe beter.
je merkt egt het verschil wel.
ik zou in fps altijd voor frames gaan.
Ja, had voor die beta drivers altijd tussen de 30 en 40 fps maxed out. En rond de 30 had ik toch een andere ervaring. Nu met 40 ben ik content, begin me alleen af te vragen of nog meer frames, nog beter zal zijn?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:54:
[...]

Ja, had voor die beta drivers altijd tussen de 30 en 40 fps maxed out. En rond de 30 had ik toch een andere ervaring. Nu met 40 ben ik content, begin me alleen af te vragen of nog meer frames, nog beter zal zijn?
de een 'voelt' het wel de ander niet.. zo snel er ook maar 30 a 40 frames komen gaat het bij mij prima dan voegen die overige 30 (als je 60Hz speelt) voor mij niets toe maar dat is voor ieder persoonlijk

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57
GoldenSample schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:50:
[...]

de een 'voelt' het wel de ander niet.. zo snel er ook maar 30 a 40 frames komen gaat het bij mij prima dan voegen die overige 30 (als je 60Hz speelt) voor mij niets toe maar dat is voor ieder persoonlijk
Tja, ik zit nu in BF2 met m'n trouwe 6600GT rond de 65 fps (met medium settings) als ik niet te druk bezig ben, maar als ik me snel moet(/wil) omdraaien omdat ik iemand hoor of er op me geschoten wordt dan wil de boel nog wel eens haperen; alleen al daarom zou ik wel 'n wat snellere graka willen hebben. Die haperingen zijn niet erg fijn, ik krijg d'r persoonlijk na niet al te lange tijd hoofdpijn van :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:47:
[...]

Heren met een X1800XT, 7800GTX of X1900XT, hoe is jullie BF2 ervaring?
Met mijn 7800GTX speel ik op 1280/1024 4aa/16af alles high max 100( ken niet hoger ) en lowest iets van 55 ofzo. Let wel: ik speel voornamelijk op 32 player maps.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:58:
[...]

Met mijn 7800GTX speel ik op 1280/1024 4aa/16af alles high max 100( ken niet hoger ) en lowest iets van 55 ofzo. Let wel: ik speel voornamelijk op 32 player maps.
Idd, goed punt, zal mijn post even editten. Ik speel enkel op 64 player maps.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:14
Deze vraag hebben zich al meer mensen gesteld in het verleden. Het menselijk oog schijnt gewoon meer te zien dan 25 Frames per seconde en ziet ook grote verschillen in FPS.

http://gathering.tweakers...ND&select_forum=#hitstart

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:00:
Deze vraag hebben zich al meer mensen gesteld in het verleden. Het menselijk oog schijnt gewoon meer te zien dan 25 Frames per seconde en ziet ook grote verschillen in FPS.

Het gaat me specifiek om de framerate en het verschil in dit spel.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57
Althalus schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:00:

De meer wetenschappelijke verklaring ligt volgensmij meer in de hoek van; 't is 'n gemiddelde waarde en FPS drops neem je weldegelijk waar, bovendien zullen de frames van 't spel niet altijd synchroon lopen met de verversing van je monitor. (Ik kan zo 123 geen link vinden maar ik meen dit eens gelezen te hebben).

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-07 21:21

hbsJR

All rounder

Er zijn spellen waarbij je het verschil wel merkt en bij andere niet. Ik let er niet heel erg op bij battlefield 2, maar wat ik weet is dat je muis ook voor jouw gevoel iets sneller reageert om je commando's
Wil je meer fps halen kan ik erg aanraden om http://www.tweakguides.com/BF2_1.html te bezoeken. Zo kwam ik erachter dat er nauwelijks verschil zit tussen medium en high. Dus misschien kan je zo wat meer fps halen.

Probeer eens voor de humor eens alles op low te zetten *behalve View Distance Scale * kijk eens of je echt een verschil merkt
Pagina: 1