Ok.. ik dacht ik ben met een site bezig met een admin gedeelte. MAAR
als ik er een doodgewone login plaats kan dat toch wel gehackt worden op 1 of andere manier. Dus waarom geen script die je ip nacheckt, als die bijvoorbeeld ip 0.0.0.0 alleen maar toe mag laten en er komt een gassie aanzetten met ip 1.1.1.1 dat het script weergeeft dat hij niet gemachtigd is om op de pagina te komen. Iemand?
http://www.alt-php-faq.org/local/24/
En de rest moet je zelf wel kunnen bedenken
Meer mogelijkheden:
http://www.google.com/sea...et+User+IP+Address%22+PHP
Meer mogelijkheden:
[ Voor 79% gewijzigd door gorgi_19 op 26-02-2006 18:32 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Nou, met
Geeft $ditip==$databaseip 'true' terug, dan ga je verder, anders include je een andere pagina en kom je nooit in het admin gedeelte
PHP:
kan je je ip opvragen. Als je nu je ip vastlegt in een database (hoewel dat natuurlijk niet hoeft, maar wel handig is), kan je vergelijken. 1
| $_SERVER['REMOTE_ADDR'] |
Geeft $ditip==$databaseip 'true' terug, dan ga je verder, anders include je een andere pagina en kom je nooit in het admin gedeelte
En jou linkje van alt-php-faq geeft een timeout. Volgens mij ligt dat aan de gehele site.gorgi_19 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:30:
http://www.alt-php-faq.org/local/24/
Meer mogelijkheden:
Maar dan nog, kom je gewoon terug op $_SERVER['REMOTE_ADDR']gorgi_19 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:36:
[...]
Bij mij doet hij het gewoonMaar met Google moet hij ook wel eea kunnen vinden; de 2e link werkt sowieso
[ Voor 61% gewijzigd door mithras op 26-02-2006 18:39 ]
Bij mij doet hij het gewoonMithras86 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:33:
En jou linkje van alt-php-faq geeft een timeout. Volgens mij ligt dat aan de gehele site.
[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 26-02-2006 18:37 ]
Ik niet
ik ben echt onhandig in php. Vandaag door 1 foutje mn he db leeg gehaald. DUs kan iemand een script voor me vinde/bouwen
Nadeel van een ip-check is natuurlijk wel dat je niet overal kunt inloggen, omdat je elk ip moet instellen.
Als je dan toch voor een ip-check gaat, doe het dan met een 1 regelig php-script of een .htaccess.
Simpel:
Gewoon bovenaan je admin zetten.
Meerdere ips toevoegen met AND in de if.
Een hele database om het 1 ip te checken lijkt me overkill.
Als je dan toch voor een ip-check gaat, doe het dan met een 1 regelig php-script of een .htaccess.
Simpel:
code:
1
2
3
4
| <?php
if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] != '127.0.0.1')
die('Geen toegang.');
?> |
Gewoon bovenaan je admin zetten.
Meerdere ips toevoegen met AND in de if.
Een hele database om het 1 ip te checken lijkt me overkill.
[ Voor 37% gewijzigd door Startups op 26-02-2006 18:43 ]
shoarmaboer21 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:38:
Ik nietik ben echt onhandig in php. Vandaag door 1 foutje mn he db leeg gehaald. DUs kan iemand een script voor me vinde/bouwen
Bekijk de google pagina eens en kijk eens naar de eerste paar linkjes, zo ongeveer een compleet voorbeeld staat daar uitgewerkt.
En nee, ik ga geen script voor je schrijven; dat kan je zelf beter en ik moet dan helaas facturen gaan sturen
Oftewel: Doe eens een poging
Volgens mij niet helemaal de bedoeling, maar hier kan je een begin mee maken:shoarmaboer21 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:38:
Ik nietik ben echt onhandig in php. Vandaag door 1 foutje mn he db leeg gehaald. DUs kan iemand een script voor me vinde/bouwen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $ip = "10.0.0.127"; #hier jouw eigen ip if($ip != $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ) { echo("verkeerd ip!"); die; } echo("goed ip!"); #hier de rest wat je wil ?> |
Volgens mij dan, niet getest en snel ff opgeschreven
Als je sowieso niet met php overweg kan, kan je denk ik beter stoppen met een admin gedeelte. Met sessies, cookies ed kom je er dan ook niet uit
[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 26-02-2006 18:44 ]
Plus leuk als je een proxy neerzetkeel schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:39:
Nadeel van een ip-check is natuurlijk wel dat je niet overal kunt inloggen, omdat je elk ip moet instellen.
Klopt, maar dan weet hij het de volgende keer zelf te vindenMithras86 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:33:
Maar dan nog, kom je gewoon terug op $_SERVER['REMOTE_ADDR']
[ Voor 33% gewijzigd door gorgi_19 op 26-02-2006 18:46 ]
hmm, dit snap ik niet helemaal, je gebruikt een IP-check om het veiliger te maken 
een gewone login is nog altijd veiliger, maar dan moet je gewoon een MD5 codering van het wachtwoord maken, dan moet het denk ik wel lukken toch...
ik zou niet weten of je een MAC-adres check kunt maken, want ik dacht dat die niet zo makkelijk zijn te veranderen, bovendien is IP nadelig voor mensen die een variabel IP hebben of hoe noem je dat, dat ie zo af en toe gereset wordt...
een gewone login is nog altijd veiliger, maar dan moet je gewoon een MD5 codering van het wachtwoord maken, dan moet het denk ik wel lukken toch...
ik zou niet weten of je een MAC-adres check kunt maken, want ik dacht dat die niet zo makkelijk zijn te veranderen, bovendien is IP nadelig voor mensen die een variabel IP hebben of hoe noem je dat, dat ie zo af en toe gereset wordt...
Sorry, maar dat is dan jouw probleem. Dan zitten er drie dingen op: je kan leren programmeren, of je kan op internet zoeken om wat te vinden, en als je dat allemaal niet lukt, dan kun je iemand inhuren die het wel voor je kan maken. Programming & Webscripting is er in elk geval niet de plaats voor, zie ook P&W FAQ - Scriptrequests.shoarmaboer21 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:38:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()