chipset koeling

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
mijn moederbord was laatst kapot en kreeg door de garantie een nieuwe, het enigste verschil is dat me oude een revisie 1 was en deze revisie 4. alleen het chipset koelblokje is veel kleiner en kan hem ook niet langer als 5 seconden vasthiouden voor het pijn gaat doen,ik weet niet of dit bij de andere ook zo was maar kan het kwaad?

het moederbord is een:Gigabyte GA-81pe1000-g (revisie 4)

met 865pe chipset

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich kan zo'n ding wel wat hitte verdragen (menselijke pijngrens ligt rond de 50C). Mocht je zeker willen zijn dat het wat beter koelt kun je ook altijd 3 euro uittrekken voor een zalman blokje, maar denk niet dat het gelijk noodzakelijk is (mijn ervaring is dat Gigabyte meestal wel goed zit met de koeling).

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
een andere koeling kan het denk ik niet echt worden(ben nie zo handig).
het enigste dat ik zou kunnen doen is kleine fan met rubbere schroefjes(laat geen sporen na)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:06
De chipset op mijn Gigabyte K8NF-9 (ook passief gekoeld) wordt 70 graden volgens SpeedFan. Ik heb er eens aan gevoeld, en dat zal heel goed kunnen (au!). Als ze die dingen zo maken dan zou het er wel tegen kunnen denk ik.

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01

Gerder

Gerder

Meestal zijn die dingen gewoon prima voor het normale gebruik. Ze zorgen natuurlijk wel dat het in orde is. Zelf had ik een fan bijgeleverd gekregen en die begon te ratelen. Nadat ik gratis een nieuwe opgestuurt had gekregen van Abit begon het gezeik weer opnieuw. Heb toen het passive koelblokje van Zalman erop gezet en werkt prima _/-\o_ . Dat is dus een aanrader voor het geval er toch iets niet goed is.