Toon posts:

HDD probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een shuttle mini pc systeempje liggen waarvan ik de data ( vooral muziek) wil van kopieren.

Het systeem zit met 2 hdd, vermoedelijk de master hdd met os op, en de 2 de slave ( grotere capaciteit) met de data op.

Nu wil het zo zijn dat het systeem automatisch opstart in het betreffende programma voor de muziek af te spelen, het os niet in te graken valt, en het bios passwoord beveiligd is.

Nu heb ik de vermoedelijke data schijf eruit gehaald en aagesloten op men 2 de pc, probleem nu is dat de hdd wel aangesloten staat in de bios, heeft voglens stuurprogramma ook geen fout trg, maar toch staat toch niet in men os aangegeven, dus het zit er is aangesloten geeft geen schijnbare fout maar geeft toch nix weer?

Kzou gewoon moeten weten hoe je dan in die hdd komt, om de data te kopieren.

PS: Dit systeem is aangekocht, en dit valt onder geen enkele vorm van echt kraken ervan ook, tis maar een backup nemen voor persoonlijk gebruik omdat er een update probleempje is van de software, voor dat ik negatieve kritiek krijg, en de regels overtreed ;)

Grtz

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:37
Lees je bericht eerst door voor je het post ...

Het lijkt me een systeempje wat gebruikt wordt voor het afspelen van muziek in openbare gelegenheden, zoals cafe's enzo. Dus wil je er data af halen dan valt het zeker wel onder kraken !

-

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

...geen schijnbare fout maar geeft toch nix weer...
(Er van uitgaande dat je 2k/XP gebruikt)
Kijk eens in:

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer

Staat de schijf soms hier bij?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 26-02-2006 18:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02 20:03
Wat staat er onder het volgende:

Rechtermuisknop Deze computer > Beheren > Schijfbeheer

Als het goed is is de schijf hier wel zichtbaar. Staan er partitie's op ?

Doe jezelf een plezier en doe hier niets aan die schijf. Wanneer ie vraagt om te initialiseren zou ik voor nee kiezen. Anders is al je data weg :+

Het kan zijn dat die OS een linux/unix variant is. Dan zouden de partitie's zichtbaar moeten zijn. Vermoedelijk iets van ext2/ext3/reiserfs/hfs. Deze zijn met progjes wel in te lezen in Windows.

Ik ben niet snel genoeg :(

Mocht je er nou niet bij komen via 'gewone' manieren (zoals via progjes om ext2/ext3/reiserfs/hfs in te lezen) dan kan het gecodeerd zijn en dan moet er toch wel 'gekraakt' worden om er bij te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door sander85 op 26-02-2006 18:27 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het je puur om de data backuppen gaat, maak je toch gewoon een Ghost image?
Waarschijnlijk is de harddisk op de een of andere manier geformatteerd met een aparte, niet door Windows ondersteunde bestandsindeling. Waardoor je dus wel de schijf ziet, maar er geen data/partitie's op ziet.
Het feit dat je er specifiek naar vraagt hoe je IN de schijf moet komen, lijkt er in mijn ogen op de duiden dat je echt bij de losse mp3's wilt komen.

Even een ander feitje trouwens. Dat het systeem gekocht is, betekent nog niet dat die mp3's jou eigendom zijn. Sterker nog, alleen het systeem, en de licentie om het programma te gebruiken zijn gekocht, en de rechten de muziek te mogen draaien in een publieke omgeving (kroeg etc) wordt normaliter via maandelijkse incasso's afgedragen aan de juiste instantie's, meestal via de verhuurder/verkoper van het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dat is zo ook, maar het systeem loopt echt mank, en je begrijpt ook wel dat zoiets echt wel nood heeft aan een muziek archief, daarmee dat ik tijdelijk de data wou kopieren om dan via een gewoon pragramma af te spelen, anders zitten ze een maand zonder, is me niet echt om de muziek te doen, die heb ik zelf wel genoeg.

Intss tijd leer ik bij ook, die mini pc tjes zitten trouwens mooi in elkaar, 2ghz pentium cpu, met een heatpipe koelsysteem naar een centrale fan, 256mb ddr ram, echt wel nog krachtig genoeg om een kleine home pc van te maken..

• sander85
Het is niet zo dat die shuttle gebruik maakt van een speciale USB/LPT dongle ? Dan zouden die bestanden nog wel eens geen MP3 kunnen zijn, maar speciale bestanden, ben er ooit mee bezig geweest uit te zoeken of dat afgespeeld kon worden, viel alleen wat tegen...

Volgens mij was dat iets als dat van http://www.bcmmusic.nl
Dit zijn geen MP3's, helaas...

[ Voor 19% gewijzigd door sander85 op 26-02-2006 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan wel zelf via de cd drive mp3 bestanden uploaden die dan wel netjes werken...

• sander85
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:16:
Je kan wel zelf via de cd drive mp3 bestanden uploaden die dan wel netjes werken...
Het zou inderdaad wel MP3 kunnen zijn, maar ik schat de kans persoonlijk vrij klein in. Het kan ook een speler zijn die zowel met zijn eigen formaat overweg kan als met een cd met MP3 muziek.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd een soort "sleutel" in een USB poort, een MARX cryptobox.

Bijkomend vraagje de hier mss niet zo op zn plek is maarja, kan ik 2 pc's aan elkaar verbinden met behulp van een usb kabel, dus van usb poort naar usb, dan mss de schijven inwendig zo aanspreken?(netwerk connectoeren zitten er niet op) ( tis maar een ideetje)

Overigens heb ik net schijfbeheer bekeken, en kwam tot een rare vaststelling:

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1517/hdd1nm.th.jpg

Volgens schijfbeheer is ie leeg, geeft trouwens ook niet weer of het FAT-32 of NTFS is, nogal vaag voor mij..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 22:41 ]

• sander85
Die sleutel is er voor om de harde schijf of anders de muziekbestanden te decrypten. Daarbij hoort dan ook nog software. Ik vermoed dat je met een linux distro misschien wat verder komt. Even iets als knoppix laden.
code:
1
cfdisk /dev/hdd

Dan krijg je al snel te zien wat er nou werkelijk voor partitie op de schijf staat. Dit kan ook met programatuur als Partition magic. Alleen linux is meestal iets preciezer vind ik persoonlijk. PQMagic wil nog wel eens struikelen.

Je kan 2 PC's inderdaad via USB op elkaar aansluiten, maar of je dan vanaf de shuttle pc ook de harde schijfin jouw PC kan benaderen betwijfel ik.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als de PC niet goed is en het lijkt softwarematig zou ik de leverancier van de software informeren. Je hebt dus geen hardwareprobleem maar een softwareprobleem. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 27-02-2006 00:10 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1