Toon posts:

Kan ik mijn iPod in het dock laten zitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik bij mijn iPod een Universal Dock. Ik had de afstandsbediening al (zat bij mijn computer), en vond het mooi staan bij mijn speakers. Ik gebruik nu dock + iPod + JBL Creature II als vervanging voor een stereoinstallatie, en het bevalt me goed (cassettebandjes had ik al niet, en mijn CD's staan allemaal op de iPod).

De situatie is nu:
- iPod zit in Universal Dock
- stekker-die-zorgt-voor-de-stroom en kabeltje-van-de-speakers gaan in het dock

Kan mijn iPod in het dock blijven zitten? Hij is na een paar uur opgeladen, maar moet ik hem er dan uithalen? Ik vind het namelijk ietwat stom staan als ik een dock heb staan en de iPod er naast ligt. Maar aan de andere kant ben ik bang dat de iPod teveel stroom krijgt of dat dit zo niet goed voor de batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij hebben die dingen een overspanningsbeveiliging, dus je kunt em er rustig in laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik heb mijn iPod ook soms een paar dagen in het dock zitten, kan volgens mij prima. Als je 'm namelijk er niet in laat zitten en je gebruikt je iPod een tijdje niet, gaat ie in deep sleep, en dat is waarschijnlijk net zo goed/slecht als 'm in het dock laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan er prima in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat hem er vaak in staan. Ik heb nu echter wel de indruk dat hij slechter aan het worden is (de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Is wel bij veel dingen zo, als je de batterij om heel veel oplaadt terwijl íe niet leeg raakt is je accuduur zo pleitte, maar als je de stekker d'r uit haal is alles wel okee lijkt me... zit vast wel zo'n plugje achterin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dus nja, voor TS, kun je de voeding uit het dock laten, tov je geluidsset? Dan zou ik dat doen, en verlies van accucapaciteit niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat is natuurlijk ook een optie. De iPod in de dock laten zitten, en de dock aangesloten laten op de boxen. Het stekkertje om op te laten kan ik er dan uit laten. Maar het komt de functie van het dock niet ten goede; ik had juist een dock om niet meer met kabels te hoeven kloten.

Ik heb zeer weinig verstand van stroom e.d., (doe Economie & Maatschappij), maar het lijkt mij dat als de iPod genoeg stroom heeft, de stroom niet terug kan gaan het stopcontact in. Waar moet die stroom dan heen, als ie niet in de iPod kan (die was immers vol) en ook niet terug het stopcontact in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is altijd verteld dat de batterij dan altijd nog onder spanning blijft staan. Hierdoor kan de batterij lui worden. Dat zegt al 'n hoop, de batterij wil dan nog maar minder opnemen tijdens het opladen, correct me if I'm wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Gesloten stroomkring, er wordt dan in feite geen energie meer overgedragen :)

Maar anyways, lees anders dit stukje eens: http://www.apple.com/nl/batteries/ipods.html
Pagina: 1