[showcase] Cindy | update 4 maart

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Een sessie met Cindy, met een paar 'firsts': eerste keer in de studio, en eerste keer met on the spot visagie, door Denise :). Ging allemaal erg leuk, hier een eerste set van de resultaten:

1
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6691s.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6684s.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6673s.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6668s.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6635s.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6627s.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6590s.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6540s.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6535s.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6527s.jpg

Tools: D70, Tamron 28-75, Nikkor 50 en 85mm f/1.8, tweemaal SB800, en de zon 8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:32
Het commentaar :)
#1: Leuk misschien iets te krap
#2: Niet helemaal scherp verder wel leuk
#3: Top
#4: Jammer van die plooi op de achtergrond
#5: Veel te hard ingeflitst de minste uit de serie "amateur flitsje"
#6: Leuk
#7: Leuk
#8: Of helemaal wit of helemaal niet, maar dit zit er tussen in. Volgens mij staat je beeldscherm niet goed afgestelt.
#9: Leuk
#10: Niet helemaal scherp

Over het algemeen leuke serie, alleen #5 doet het voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen een hele leuke shot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hey Reem en Cindy zal ook best meelezen ;) ,

Je had het al gehoord maar een leuke serie hoor ! Ik doe het je niet na, dus de kritiek die ik geef is mierenneukerij ;)

#1: Wat mij betreft gelijk de beste foto uit de serie, alleen zou ik denk ik echt voor het model vallen als ze recht in de camera had gekeken :)
#2: Ut haar voor de ogen vindt ik niet helemaal passen bij de rest van de foto, had daar graag d'r hele gezicht gezien verder lijkt de focus op het haar te hebben gelegen in plaats van op d'r gezicht.
#3: Prachtig! Mooie achtergrond, mooie belichting, mooi scherp :)
#4: De foto is een beetje flets, misschien de saturation iets omhoog... Verder is de achtergrond niet zo mooi :)
#5: Eens met timcooijmans, is wat te hard ingeflitst, ze kijkt ons ook weer niet aan :)
#6: Ring-ring-ring-bananaphone... Ohwnee, is gewoon goede foto :)
#7: Diep aan het nadenken hoor ! Leuke foto :)
#8: Leuke foto, wel wat hard ingeflitst van de linker kant, ik vindt het trouwens wel goed wit ?
#9: Grrr... 'ik ben geen poesje om zonder handschoenen aan te pakken' Leuke foto :)
#10: Weer wat flets en hard ingeflitst... Verder wel leuke foto...

De vader van het model zal wel trots op d'r zijn denk :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Geweldig, erg goed, vooral 1 en 3 super(alleen stoor ik me aan die paar mm te veel leegte aan de rechterkant). 4 en 5 zijn minder (bij 5 die haar rechterhand + hard + schaduw kin etc. waarschijnlijk even experimentje tussendoor?). 6 is erg leuk, 7 had ik liever vanuit een lager standpunt gezien. 10 vind ik ook weer heel leuk (leuke blik, zelfde als 1 en 3), alleen vind die enigzins overbelichte huid neit zo werken. Hoop gemierenn*k voor zo'n geweldige shoot. Ver boven het niveau van je vorige iig. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[semi-ot]Wat een mega knappe meid :9~ [/ot]

Erg geslaagde serie, #1, #2, #9 en #10 zijn mijn favoriet.

De boodschap van #8 ontgaat me een beetje :/

PS. Je hebt toevallig geen wallpaper formaat foto (1280x1024) van 1/2/9 of 10? :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 26-02-2006 18:13 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:32
Apen-nootjes schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:04:

#8: Leuke foto, wel wat hard ingeflitst van de linker kant, ik vindt het trouwens wel goed wit ?
http://tim.cooijmansadvies.nl/dsc_6540s.jpg
Dit bedoel ik (even aantal keer aan de curven getrokken)
(even een link op verzoek)

[ Voor 22% gewijzigd door 0fbe op 26-02-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb even bewuste bovenstaande foto opnieuw bewerkt: ik zie dat dus 'normaal' niet op mijn monitor. Nu moet ie goed zijn. Verder: bedankt voor het commentaar :)

edit: ohja, het blijkt dus wel dat mijn monitor volkomen #&$% is: ik zie het namelijk totaal niet, op geen enkele manier :P En mijn ogen zijn juist goed. Tijd voor een betere monitor dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 26-02-2006 18:33 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Die eerste 2 zijn mooi scherp! :9 Zijn ze geschoten met de 85/1.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Die waren met de Tamron: op 62 en 75mm geloof ik, beide f/4. Vanaf f/4 en kleiner komt die Tamron heel dicht bij de kwaliteit van de 85mm: erg fijn, ik begin die Tamron ook steeds meer te waarderen op alle fronten. Misschien dat er niet eens een 17-55 komt, omdat ik ook al een 10-20 heb, ik zie wel :)

Cindy heeft in ieder geval goed haar best gedaan, en dit was pas haar 2e shoot ooit d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Leuk geweest en mooi geworden Remy d:)b
Commentaar van Cindy zelf: 'mooie foto's' [insert Colgate smile met blink oogjes] :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ghehe dank botoo :) Ik spreek haar net idd, ze is er enthousiast over: da's het mooiste wat je als fotograaf kan horen natuurlijk, als 't model zelf er blij mee is :)

Ze vindt zelf #10 de mooiste, en die met hoed: ik ben zelf vooral te spreken over #1 en #2: ook met dank aan jou als reflectietafeldrager :D ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Eventjes de andere kritieken terzijde, anders herhaal ik gewoon wat anderen al gezegd hebben.

Imo is de foto met de hoed het leukste, die heeft gewoon lekker veel flair, een mooi contrast op de witte achtergrond, en ja, Cindy kijkt ook erg leuk. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:16
1 en 3 vind ik echt top, de rest een stuk minder. De achtergrond valt her en der op, en de pose vind ik niet erg speciaal. Maar 1 en 3 vallen erg goed op.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:08

YellowCube

Wait...what?

ik vind het wat moeilijk om per foto commentaar te geven.
De totale indruk vind ik prima.
5 en 6 vind ik de belichting wat ongelukkig (maar de Heer weet hoe moeilijk dit is)

1 en 3 vind ik het beste.

en het mag er eigenlijk niet toe doen, maar het model is prachtig

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorop: ik weet inmiddels hoe lastig het is ;) Onderstaande in opbouwende kritiek :)

Nummertje één en drie vind ik zelf ook de beste, de kanttekening die ik had bij 1 had ik al geplaatst op irc: linkeroog nét niet scherp wat me ietwat irriteert en het puntje van de kin wat er nét af valt. Drie is prachtig, alleen de jpegcompressie lijkt de haren op haar achterhoofd wat te vernaggelen; maar daar valt niks aan te doen, heel nette en sprekende foto :) Voor een afdruk zou ik zelf die achtergrond even soepen zodat hij niet zo vlekkerig op papier staat.

Nummer twee is errug lekker, scherpte niet helemaal top maar dat vergeef ik je ;) , ik had hem zelf net wat ruimer genomen zodat die haarlijn niet weer nét de rand van de foto raakt. Vier en tien komen het beste uit qua model betreft wat mij: ze laten de sterke kanten van d'r zien en technisch zijn ze ook erg goed uitgevoerd. Vijf vind ik zelf niet zo interessant, ietwat rommelig op de achtergrond, maar zes is daarentegen weer erg leuk en lekker sprekend :)

Wat algemener gezegd: bij foto's zoals nummer één, drie en zeven zou ik ze zelf óf krapper nemen of nét wat ruimer zodat er bepaalde dingen niet strak tegen de rand van de foto aan zitten of er zelfs buiten vallen :)

Algehele shoot: een zeer ruime acht qua score, netjes gedaan. Paar kleine puntjes, that's all Reem. _O_ Ow en zoals gezegd: deze is zéker beter dan je vorige shoot, ga zo door :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Zoefff

❤ 

Serieus Reem, ik ben erg enthousiast over deze shoot! Er zitten hele fijne platen tussen, en je model is natuurlijk ook erg mooi (puik werk Botoo :P ). Een hele goeie uitstraling en pakkende poses, toppertje Cindy d:)b

In eerste instantie schieten #1, #3 en #6 er meteen bovenuit. Of dit komt omdat je ze al eerder hebt laten zien en ik ze nu dus weer herken weet ik niet, maar dat zijn imho de toppers.

[list=1]• Goeie blik, de foto maakt je nieuwsgierig waar ze naar kijkt. Kleuren en uitsnede zijn ook prettig, en de plaat is ragscherp.
• Vind ik wat minder. Of het komt doordat het haar (storend) onscherp is, of omdat je maar 1 oog kan zien weet ik niet, ik heb gewoon minder 'contact' met de foto.
• *poef* Die staat vast, niets meer aan veranderen! Fijne kleuren, ragscherp, pakkende compositie. Punt.
• Onder #3 iets minder, maar 'an sich' een prima foto. Mierenneukerig commentaar zou kunnen zijn dat de foto íets scherper zou kunnen, en dat ik de indruk krijg dat er een kleine groenwaas overheen hangt?
• De enige foto die me echt helemaal niets doet... Ik vind hem op de een of andere manier veel te onrustig. Misschien door de hand in de foto (handen vind ik zelf altijd erg moeilijk te fotograferen), of door de half-opgezette bril...
• Dit is dé absolute topper :P Ragscherp, prima kleuren, en precies op het goede moment geschoten. De telefoon is echt een leuk detail (of onderwerp), en voor lichtjes-in-ogen smelt ik natuurlijk altijd O+
• "De denker" ;) Niet zo heel spannend, ik vind hem wat te onrustig met al die kettingen armbanden en andere shizzle :P
• Hier valt ook veel op te zien, maar word het níet onrustig. Leuke pose :) Huid had misschien wat kleurrijker gemogen.
• Is het lekker? :P Ik herken mezelf, altijd sabbelen op pennen, potloden en andere losslingerende onderwerpen :P Leuke foto :)
• Heeft potentie, maar dat komt er niet helemaal uit. Voornamelijk omdat ik de belichting niet echt prettig vind. Misschien wel expres gedaan, maar bij mij slaat het niet aan.

Al met al dus echt een uitstekende shoot, wanneer mag ik een keer in je studioootje schieten? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi Remy!
Ik heb verder niet zoveel toe te voegen aan bovenstaand commentaar.
Ook ik vind 1,3,6 en ook wel 9 de beste (en eerlijk gezegd zelfs de beste portretten die ik hier van jouw gezien heb).
7 zou ik nog wel in een crop terug willen zien en 2 is jammer van de onscherpte. Verder top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zeer netjes bezig geweest remy, mooi werk! Mooi model ook, haar spontaniteit op de foto zal het een stuk makkelijker gemaakt hebben denk ik. Niet te vergeten overigens, make up is ook goed gedaan. Niet te overdone maar op en subtiele manier aanwezig (

Heb toch wel wat algemeen commentaar; het gezicht staat vaak behoorlijk in't midden afgebeeld wat de compositie wat minder interessant maakt. Bij #1 had je misschien zelfs nog een strakkere maar interessantere crop kunnen nemen.

Bij #3 en #4 is de achtergrond te dichtbij waardoor die begint af te leiden. Let overigens ook op je WB want die verschilt bij beide en stoort daardoor... Een tip die je daarbij kunt gebruiken is je WB vast te zetten aan't begin van een shoot/verandering van decor.

Bij #5 heb je inderdaad te hard ingelfitst zonder iets van een softbox/relfexie scherm te gebruiken, harde shaduw etc... Aan de andere kant vind ik dat ook wel passen, alsof het zo'n roddelblad foto is van een super model... Iets waar ik met de party fotografie regelmatig tegenaan loop/liep. De flitser wil ook de achtergrond belichten, bij #6 zie je dat je camera dat beter oplost. kwestie van betere lichtmeting, flitser(s) laten pre flashen icm inzoomen op de juiste plek of flitsers vastzetten op bepaalde flitststerkte.

#6 jammer dat licht van onder/opzij komt, het geeft toch een wat meer onwerkelijke ongewenste onnatuurlijke sfeer.

#9 en #10 is de achtergrond weer ietswat te dichtbij en niet vlak gestreken.

Al met al behoorlijke vooruitgang tov je voorgaande shoots die ik gezien heb! Ga zo door!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
RobertJ: tnx, dat is inderdaad een lekker spontane foto, ze was gelukkig snel gewend aan de camera en het licht/flitsers :)

Simon: 1 en 3 vallen ook onder mijn favo's, heb 1 nu zelf als achtergrond thuis, dat zegt toch wel wat :+

YellowCube: dank, belichting is altijd lastig, zeker als je met een 3-combo hebt te maken: zon, tl-licht en flits-licht. En ja, 't is een mooie meid :)

neo: over scherpte en crop: ik ben zelf redelijk voorstander van breedbeeld/ruime portretten zogezegd: dus niet in de klassieke verticale portretstand. Dit komt door ruimte: voor een grafisch designer of fotograaf of tekenaar is ruimte tijd. En tijd zorgt voor rust. Nu is er bv in foto #1 niet superveel ruimte, maar dat is ook meer een close-up portret: maar juist door het horizontale ervan geeft het toch wat rust zeg maar. Zeker ook 4, 8 en 10 hebben baat bij de ruimte als tijd. Easy on the eye :)

Zoefff: bedankt, fijn commentaar ;) En ja, je mag er best een keer schieten, als je zelf model(len) regelt :)

djengizz: moet een foto per se compleet scherp zijn? :) De onscherpte bij 2 geeft ook wat meer diepte, dus tja.

julius: over het inflitsen van 5: Ja, dat is expres hard gedaan. Waarom? Ik wilde zowel glans in haar haar als de achtergrond laten 'knallen': een gala-foto bij wijze van spreken, of hoe je het wil noemen. Misschien dat ie net ff te is, maar ach: komen we wel overheen. Over de composities: centrale compo's kunnen saai zijn, maar het krampachtig in een hoek zetten van iemand danwel het overal toepassen van 'rule of thirds' ben ik zelfs tegenstander van. Gaat er om dat je iemand leuk in beeld brengt: hoe je dat doet, maakt verder niet uit zolang het resultaat aangenaam is.

Even in't algemeen: ik maak foto's voor de lol, maar ook om ervan te leren. Mijn 'taak' is geslaagd als zowel ik als het model zelf blij zijn met de resultaten. Dat is nu ook het geval, dus da's alleen maar mooi: en wat ik hier laat zien is nog geen kwart van het totaal, er zit nog meer leuks aan te komen.

Ik post ze hier en op andere plekken op het web zodat andere mensen van de foto's kunnen genieten: maar soms lijkt het commentaar wat te ver door te schieten. Vergeet alsjeblieft niet dat je ook gewoon naar een foto kan kijken en die kan waarderen om wat het is: zonder dat je per se tips -moet- geven aan de fotograaf hoe het beter of anders moet. Fotografie is niet altijd even makkelijk, maar commentaar geven nog veel lastiger. En ja, het is na het gemierenneuk (waar overigens veel nuttigs tussen zit, waarvoor dank!) ook wel es leuk om te horen dat iemand gewoon een foto leuk of mooi vindt :)

Binnenkort een update met meer moois :Y)

edit: ohja, tijdens het maken van foto #2: fotograaf in actie:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/RC01s.jpg

Door't schaduwteam genomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 27-02-2006 09:55 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Remy schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:38:
moet een foto per se compleet scherp zijn? :) De onscherpte bij 2 geeft ook wat meer diepte, dus tja.
Ik zie nu trouwens pas (in het groot) dat #2 wel scherp is maar dat de focus niet op de ogen ligt. Hierdoor (en door de kleine DOF) leek ie wat onscherp in de kleine variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

* botoo meld *
Rampzalig wat een enorme verschillen er te zien zijn met verschillende en slecht/niet gekalibreerde schermen.

Technisch zal ik me niet uitlaten over de foto's, maar omdat ik het vanaf de zijlijn mee heb mogen maken toch wat opmerkingen.
- Relatie opbouwen met je model zodat ze meer ontspannen en natuurlijk tegen de camera aankijkt (had je prima voor elkaar).
- Probeer onopvallend uit te vissen (of laat je informeren) over onderwerpen die haar speciale belangstelling hebben zodat je (wanneer je zelf weet welke technische instelling goed zijn) door een opmerking in die richting ineens haar interesse/lach/verbazing kan triggeren waardoor je een spanningsmomentje vast kan leggen. Dat maakt imho het verschil tussen een mooie foto en een perfecte foto.
- Achtergrond kan met weinig middelen netter (dus minder nabewerking nodig), betere klemming en soms contragewichtjes zorgen dat alles strakker hangt.
- Je zou eens kunnen experimenteren met de plaats van je achtergrond, misschien krijg je meer bruikbaar licht als je 180 graden omdraait?
- Maak gebruik de lichtinval als dat toevallig mooi valt, vooral in de blauwe kamer met steentjes vallen een hoop speelse composities te bedenken, maar er zijn meer plekken in je ruimte waar je grappige dingen mee kan doen (de zwarte tegelzaal b.v. ;) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 10:58

MBV

@Remy: nou goed, ik zal dan zeggen dat ik alle foto's mooi vind, nu blij? :P En ik meen het nog ook :)
Alleen 4 vind ik iets minder. Door de manier waarop haar haar valt en de hoek van de opname, lijkt haar gezicht een stuk langer, wat niet mooi is imho.

Over je witbalans: Bij je SB-800 zitten toch kleurfilters, om te zorgen dat de kleur van je flitser overeenkomt met het aanwezige licht? In de reclame-PDF's van Nikon laten ze daar allerlei mogelijkheden voor zien. Als je ook een gewone flitser erbij hebt, kan je bijvoorbeeld geel licht van links laten komen, en gewoon wit van voren. Maar in dit geval kan je de witte kleur van je flitser hetzelfde laten zijn als TL- of zonlicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Update, nieuwe foto's :)

11
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6541s.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6625s.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6629s.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6657s.jpg

15
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6661s.jpg

16
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6670s.jpg

17
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/cindy/DSC_6689s.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Mooie update weer.
Ik vind die donkerblauwe achtergrond erg mooi uitkomen.

Ook lijkt je bewerking iets anders dan de eerste serie wat goed uitkomt in #11 (betere kleuren) maar wat ik een beetje te geel vind in de foto's met de rode achtergrond. Kan ook best aan mijn monitor liggen dus hecht er niet te veel waarde aan.

Mijn favo's zijn 12 (lekker spontaan) en 17 (gewoon heel mooi).

[ Voor 4% gewijzigd door djengizz op 04-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Foto 13 Wow! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
11 vind ik wat minder; ze staat er een beetje ongemakkelijk/stijf op. Voor de rest is het top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
djengizz: ik ga een volgende keer ook alles op de 21" buisch bewerken die ik hier heb staan, een Philips 201CS: doe het normaal op deze TFT, die dus niet zo super blijkt te zijn. Voordeel is meer reso en veel beter kleur/DR bereik. Moet ik wat meer consistentie in kleuren en contrast kunnen bereiken tot ik echt een goeie TFT heb ervoor (da's beter voor m'n ogen, het trillen van een buis is eigenlijk het enige nadeel van CRTs voor mij).

littlejoannes: ik vind 13 ook erg koel geworden zelf, 1 van m'n favo's van de 2e set.

Silent Thunder: hmm, komt dat doordat ze misschien net half lacht? Bedankt verder ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
OMG, heb je nog een model nodig?
Bij foto 14 vind ik de rode achtergrond te fel, waardoor haar haar "wegvalt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Remy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:07:
djengizz: ik ga een volgende keer ook alles op de 21" buisch bewerken die ik hier heb staan, een Philips 201CS: doe het normaal op deze TFT, die dus niet zo super blijkt te zijn.
Op zich zijn het niet zo'n grote verschillen dat het storend is en voor bv. een print zul je waarschijnlijk toch weer moeten bewerken. Het geel waas waar ik het over had kan ook gewoon natrium zijn door de belichting en ligt dan dus niet aan je bewerking. Maar een goede monitor en bv. een spider zijn natuurlijk nooit weg :)

Wat ik wel echt storend vind zijn de kleine foutjes in #11. Zo storend zelfs dat ik die opnieuw zou doen of weglaten.
Zeker aangezien alle andere foto's prima bewerkt zijn schiet deze er zo negatief uit.

[ Voor 33% gewijzigd door djengizz op 07-03-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

eerste en laatste vink top, alles ertussenin doet voor mij alleen beetje af.... maar alsnog wel goede kwaliteit hoor, de eerste en laatste hebben voor mij alleen net dat beetje meer...

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
mcklin: er zijn altijd wel een paar uitschieters ja, ook in zo'n serie: de trick als fotograaf is om een beetje consistent te leren werken: steeds mooi spul afleveren is het beste wat je kan doen als fotograaf, en levert veel voldoening op :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
alleen #17 kan me bekoren, fijne kleuren en redelijk goede compositie, jammer alleen dat ze niet bepaald sprankelend uit haar ogen kijkt.

#1 heeft diezelfde sfeer als #17 alleen vind ik daarvan de compositie echt een stuk minder. je hebt het over over gelijkheid van tijd en ruimte, maar naast dat daar kanttekeningen aan te geven zijn, betekent het niet dat wanneer je willekeurig ruimte laat er automatisch rust komt. de plaats en de wijze waarop je ruimte laat en maakt is erg belangrijk. ik ben van mening dat je dat niet goed hebt gedaan; je laat links en rechts ruimte van vergelijkbare orde maar duidelijk niet hetzelfde, maak keuzes; kies voor een centrale compositie of plaats je onderwerp duidelijk aan een zijde, maar niet daar ergens laf tussen in. hetzelfde geld voor de ruimte die je aan de boven- en onderkant laat, maak keuzes; alles of niets, maar niet net een laagje kin niet of net nog een laagje van de haarlijn wel. het is echt jammer dat de uitsnede van deze foto op te veel punten wrikt, want qua sfeer is het een zeer aangename foto.

#2 heeft echt heel fout licht, sorry, maar dat vind ik echt niets.

#3 is zeker niet slecht, maar raakt me niet, naar mijn menig een vreemde blik en een vreemde houding.

#4 vind ik in alles wat te vlak; compostitie, kleur en contrast en uitstraling van de dame.

#5 is net als #2 erg matig uitgelicht en die bril, waarom?

#6 ccompositorisch goed, het licht had van mij van een hoger standpunt mogen komen, maar die blik en zeker die telefoon doen het helemaal niet bij mij, waarom die telefoon?

#7 zou naar mening beter tot zijn recht zijn gekomen met een vierkante uitsnede (tot net boven haar armbanden). het onderste deel voegt weinig toe en doet naar mijn mening alleen maar afbreuk aan de foto.

#8 vind ik te hard geflitst.

#9 je zal me wel een zeikerd vinden, maar ik snap niet waarom ze met die ketting in haar mond zit, jij wel?

#10 als #8

#11 is wel heel matig geshopt, even opnieuw doen, daar zal de foto waarschijnlijk wel een stuk beter van worden

#12 en #13 niet bepaald mooi uitgelicht, maar bovenal, waarom toch die telefoon?

#14 heeft een beetje onsmakelijke kleuren, ik ga er toch vanuit dat ze er meer uitziet als op foto 1.

#15 is compositorisch op zich wel okay, maar spreekt mij niet aan. ik ben denk ik ook niet helemaal blij met de belichting.

#16 is wel okay, maar meer niet.

#17 is zoals gezegd gewoon goed; een mooie dame wiens schoonheid goed tot haar recht komt. het is wellicht niet de meest spannende of orginele compositie, maar met een goed standaardportret kan je dichter bij de essentie van de persoon komen. ik denk dat je met deze foto daar het dichtst bij in de buurt bent gekomen.en dat is naar mijn mening het belangrijkste voor een portretfotograaf.

dit alles is opbouwend bedoelt, ik hoop dus dat je er wat mee kunt (en wat mee doet). succes met de volgende sessie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Mooie foto's, mooi model ook. Model nog vrijgezel btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Remy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:07:
mcklin: er zijn altijd wel een paar uitschieters ja, ook in zo'n serie: de trick als fotograaf is om een beetje consistent te leren werken: steeds mooi spul afleveren is het beste wat je kan doen als fotograaf, en levert veel voldoening op :)
Vergeet je mij niet? :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? Vraag gelijk even of hij verkering voor je wil vragen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Heren, kunnen we de reacties volwassen en ontopic houden? Danku :)

mabarto: wat bedoel je?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik vind het ook een mooi meid,... verder niks.

Ik heb weinig verstand van fotograferen, maar ik moet zeggen dat ik alle foto's mooi vind. (misschien juist door haar....)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mabarto schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:12:
OMG, heb je nog een model nodig?
Ik denk dat :P

Shit, vergeet ik nog te reageren, naja, 'k moet nu weg, edit deze zo wel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 09-03-2006 09:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Grrrrrene schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:35:
[...]

[...]

Ik denk dat :P

Shit, vergeet ik nog te reageren, naja, 'k moet nu weg, edit deze zo wel :P
En we gaan door voor de koelkast :D
Nee inderdaad... Mijn vraag was overigens serieus. Ik weet even niet of je dit professioneel doet (geld, bedrijfje, e.d.) of dat je het hobbymatig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:24
toch zie ik haar en eigenlijk alle modellen liever met de lippen van elkaar dan opelkaar. En dat is niet seksistisch bedoeld. Ik vind een foto dan meer uitstralen. Weet niet hoe ik het moet zeggen. Meer vrolijkheid of juist ontdeugend. Meer emotie. Nogmaals, niet negatief tegen over het model bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Cindy een fotomodel??

Leuke foto's..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1