Toon posts:

Laptop batterij op 0%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Probleem!

Mijn laptop viel plots uit, kon die niet meer opladen kon niet op netspanning werken ...

Ff opengemaakt en zag dat er een pinnentje los was. Ik heb die gesoldeerd en hupsa werkt terug op netspanning.

De laptop batterij laadt echter niet meer op? Heel de nacht opgeladen en blijft op 0%?

Wat kan ik hieraan doen? is er nog een mogelijkheid?

Thx,

Ksaf

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
"een pinnetje" ? Heb je daar msschien foto's van?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen foto!

De pin zit langs de achterkant van de adapteringang van de laptop. De werd verbonden met een 0 ohm weerstandje en blijkbaar was deze door één of andere reden afgekaarkt. Ik heb deze dan opnieuw gesoldeerd en alles werkt terug!

Het opladen echter niet, het lichtje van opladen knippert wel zoals vroeger, maar de batterij laadt niet meer op. Vroeger ging deze ook maar 10 min meer mee, maar nu blijft fie op 0%.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nu lukt het wel! ff een uurke uit het stopcontact en hopla het werkt toch weer!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:20:
Ik heb geen foto!

De pin zit langs de achterkant van de adapteringang van de laptop. De werd verbonden met een 0 ohm weerstandje en blijkbaar was deze door één of andere reden afgekaarkt. Ik heb deze dan opnieuw gesoldeerd en alles werkt terug!

Het opladen echter niet, het lichtje van opladen knippert wel zoals vroeger, maar de batterij laadt niet meer op. Vroeger ging deze ook maar 10 min meer mee, maar nu blijft fie op 0%.
Een 0 ohm weerstandje? :? Die is nieuw voor mij; wat is dan het hele idee van "weestandje" ?

Anyways, mooi dat het weer werkt! :>

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 15:53
Pakjebakmeel schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:42:
[...]

Een 0 ohm weerstandje? :? Die is nieuw voor mij; wat is dan het hele idee van "weestandje" ?
Ik heb ook geen idee waarom ze bestaan, maar ze bestaan wel, ik heb op stage ook een bak vol met die dingen zien liggen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 08:01
[...]

Jah dat lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Een weerstand heet niet voor niets weerstand ;) Maar als het gewoon werkt lijkt het erop dat het prima is.

Mocht het toch niet lukken door een of andere reden kijk dan nog eens goed naar die weerstand (als het al een weerstand is) en geef iig even de kleurencode.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
[...]

0 ohm weerstandjes zijn er om machinaal te solderen printjes ook te kunnen voorzien van bruggen. De machines kunnen alleen elementen in de vorm van weerstandjes solderen en dus geen losse draadbruggen, daarom zijn er weerstandjes van 0 ohm

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
0 Ohm weerstand? Misschien een diode? En in jou geval een defecte diode?
Doorgebrand en zichzelf losgesoldeerd door de warmte?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Idd, 0 Ohm weerstandjes dienen als brug, daar een draadje gebruiken er heel onproffessioneel uitziet.

Het werkt nog altijd, dus zal het wel oké zijn.
thx voor de comment!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27
Da_Bink schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:51:
0 ohm weerstandjes zijn er om machinaal te solderen printjes ook te kunnen voorzien van bruggen. De machines kunnen alleen elementen in de vorm van weerstandjes solderen en dus geen losse draadbruggen, daarom zijn er weerstandjes van 0 ohm
Het gaat ook vooral om de pick & place machine (de machine die de componenten op de juiste plek op de print plaatst). Het is lastig voor deze machines om een draadbrug beet te pakken en op de goede plek te krijgen. Een SMD weerstand of diode, of iets in dezelfde vorm is veel makkelijker te plaatsen.
Pagina: 1