Toon posts:

Keuze videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over de aanschaf van een videokaart. Ik kan namelijk 2 kaarten overkopen van iemand maar ik weet niet tussen welke ik moet kiezen, kunnen jullie mij een advies geven?
Het gaat om de volgende 2:

- g force 6600 gt met 256 mb, deze kan ik overnemen voor 125 euro.
- radeon x 800 pro van het merk ATI met 256 mb, deze kan ik overnemen voor 100 euro.

Op zich maakt het bedrag mij niet zoveel uit, maar welke kaart is nu beter of zijn ze ongeveer gelijk.

Groetjes Nonnie80

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kan je makkelijk door te zoeken vinden :) echt makkelijk, let je wel goed op dat ze op je mobo gaan (of je AGP of PCI-E en wat de kaarten zijn)
als je gezocht had had je gevonden dat de X800Pro de 6600GT duidelijk in het stof laat happen en verschil tussen een 6600GT 128MB en de 256MB versie is er amper

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

gaan voor de x800pro, die heeft 4(dus 12) pipelines meer, en als je geluk hebt, kan je er nog eens 4 open zetten (dan heb je een x800xt), terwijl de 6600gt er maar 8 heeft

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Duidelijk de X800Pro. Zoek eens naar 'vga charts' op www.tomshardware.com. De Pro presteert iets slechter dan de X800XL.
X800XT = 16 pipelines, maar hoger geclocked
X800XL = 16 pipelines
X800Pro = 12 pipelines

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

snake903 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:29:
gaan voor de x800pro, die heeft 4(dus 12) pipelines meer, en als je geluk hebt, kan je er nog eens 4 open zetten (dan heb je een x800xt), terwijl de 6600gt er maar 8 heeft
Denk daar toch anders over. De GTO-2 kan uitsluitend al zijn pipes gegarandeerd openen. Dat is trouwens een PCI-e kaart. De normale GTO kan dit niet! Persoonlijk zou ik voor de Gforce 6600GT gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 16:33 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
In vraag en aanbod staat er trouwens ook nog een 6800LE AGP voor 100 euro, die waarschijnlijk ook nog wat te overklokken is.. ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:24
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:33:
[...]

Denk daar toch anders over. De GTO-2 kan uitsluitend al zijn pipes gegarandeerd openen. Dat is trouwens een PCI-e kaart. De normale GTO kan dit niet! Persoonlijk zou ik voor de Gforce 6600GT gaan.
Zie jij daar GTO staan? 8)7

http://specs.tweak.to/16567

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:33:
[...]

zou je me 1 benchmark willen laten zien waar een X800Pro er _slechter_ uitkomt dan een willekeurige 6600GT :)

verder zeggen Pipes lang niet alles, de X800XL is ietsepietsje beeter dan de Pro hij heeft 16 pipes maar de pro een duidelijk hogere clock. een omgekeerd voorbeeld is de 6800GT en de 6800GS de eerste heeft 16 pipes e nde 2e 12 maar die 2e draait op een hogere clocksnelheid en is daardoor meestal iets beter :)
verder hebben de XL en de 6800GT het zelfde aantal pipes en zijn ze bijna even snel toch heeft de XL een wat hogere clocksnelheid :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
GoldenSample schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:38:
[...]

zou je me 1 benchmark willen laten zien waar een X800Pro er _slechter_ uitkomt dan een willekeurige 6600GT :)
Niemand zegt dat die beter is qua performance, hij zei alleen dat hij persoonlijk de Geforce zou nemen ipv de Ati ;)

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk. My bad!

Verwijderd

Yorixz schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:12:
[...]

Niemand zegt dat die beter is qua performance, hij zei alleen dat hij persoonlijk de Geforce zou nemen ipv de Ati ;)
Inderdaad

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

maar voordat je dat zegt... zeg dan asjeblieft ook waarom :) ... dit is puur fanboyisme!

-edit- ninjastrike mag ik je trouwens op de Edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop wijzen? meerdere posts onder mekaar is niet de bedoeling ;)

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 26-02-2006 17:27 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
GoldenSample schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:17:
[...]

maar voordat je dat zegt... zeg dan asjeblieft ook waarom :) ... dit is puur fanboyisme!
offtopic:
Waarschijnlijk krijgt hij betaald per reply? :+

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Als die x800 pro nog eens goedkoper is hoef je zelf niet te twijfelen, zowiezo die x800pro dus :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 09:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Kijk ff op deze link en vergelijk de beide kaarten dan nog eens.

Voor zover ik kan zien is de X800 op alle fronten sneller (op papier dan) en heeft een memorybus van 256 bit i.p.v. 128 bit bij de 6600 GT.

Aan de andere kant heeft de 6600 GT wel pixelshader v3.0 tegenover pixelshader v2.0 voor de X800.

Suc6 met kiezen.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:39:
Kijk ff op deze link en vergelijk de beide kaarten dan nog eens.

Voor zover ik kan zien is de X800 op alle fronten sneller (op papier dan) en heeft een memorybus van 256 bit i.p.v. 128 bit bij de 6600 GT.

Aan de andere kant heeft de 6600 GT wel pixelshader v3.0 tegenover pixelshader v2.0 voor de X800.

Suc6 met kiezen.
Dit laatste is vooral van de nieuwere games van belang. Toch niet geheel onbelangrijk, lijkt me

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Dit laatste is vooral van de nieuwere games van belang. Toch niet geheel onbelangrijk, lijkt me
uhm sorry maar een 6600GT heeft dus niet de power om dat toch full eyecandy te draaien, het enigste wat aan ATI's PixelShader 2.0b ontbreekt tenopzichte van 3.0 is volgensmij Dynamic branching ofzo een later toegevoegde functie die niet bijsterveel gebruikt word... het is echt geen verschil als directX 8 naar 9 en ninja je kan me niet wijs maken dat je nu net DAT in gedachten had :/

kom zelf eens met een argument :)

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:51:
[...]

uhm sorry maar een 6600GT heeft dus niet de power om dat toch full eyecandy te draaien, het enigste wat aan ATI's PixelShader 2.0b ontbreekt tenopzichte van 3.0 is volgensmij Dynamic branching ofzo een later toegevoegde functie die niet bijsterveel gebruikt word... het is echt geen verschil als directX 8 naar 9 en ninja je kan me niet wijs maken dat je nu net DAT in gedachten had :/

kom zelf eens met een argument :)
Heb een 6600GT 256MB gehad. Had geen problemen om splinter cell 3 met sm3 maxed op goede fps te draaien.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:48:
[...]

SM3.0 levert volgens de bekende far cry tests maar zo'n 5 tot 10% extra performance op. Spellen die gebruik gaan maken van HDR op SM3 pad zullen toch niet vloeiend gespeeld kunnen worden op een 6600GT.
Verschil 6600GT en X800GTO is ook aanzienlijk in SC:CT http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2656&p=9

offtopic:
Ben jij zo'n betaalde fanboy ofzo :P? meer dan 80 posts in V&B op je eerste dag 8)7 . Zou je iets inhoudelijker willen reageren en posts willen maken met meer dan 1 zin?

[ Voor 9% gewijzigd door Zeus op 26-02-2006 22:17 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Althalus schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:55:
[...]

SM3.0 levert volgens de bekende far cry tests maar zo'n 5 tot 10% extra performance op. Spellen die gebruik gaan maken van HDR op SM3 pad zullen toch niet vloeiend gespeeld kunnen worden op een 6600GT.

offtopic:
Ben jij zo'n betaalde fanboy ofzo :P? meer dan 80 posts in V&B op je eerste dag 8)7 . Zou je iets inhoudelijker willen reageren en posts willen maken met meer dan 1 zin?
tja zo lust ik er ook wel een op 600X800 kan ik ook alles @max draaien ook op een 6200... (al gaat het met 3FPS hij flikt het hem wel)
en ja fanboys daar houd ik niet zo van en beschuldig ik mensen niet zo van maar dit lijkt me wel duidelijk :/

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 26-02-2006 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bedankt voor het antwoorden. Het is de X800Pro geworden. Ik heb er zelf geen verstand van, mijn vriend moest namelijk de kaart kopen. Maar aangezien ik even op onderzoek uit was gegaan heb ik hier even gepost. Vandaar dat ik ook niets heb kunnen vinden qua vergelijkingen. Ik zit niet zo in het computer gebeuren namelijk :X

Nogmaals bedankt!!!

Groetjes Manon
Pagina: 1