Tussentijdse upgrade, welke keuze (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Ik wil mijn computer upgraden maar hoe???

Zodra de dual duron/dondervolgel mb's uitkomt koop ik die (+2 keer een giga hertz cpu), maar aangezien dit pas aan het eind van het jaar word (760mp/770 chipset van AMD), ben ik genoodzaakt om tussen door te upgraden. Graag wat jullie zouden doen of denken wat het beste zou zijn!

mijn huidige syteem:
amd k6-2 300, 96 mb ram (100mhz)8 gig hd, epox mb (max 5 x 100=500mhz)

A) een nieuw mb kopen (abit k7 iets in die richting) fl 400,- en een athlon + 500 piek = 900 piek. En heb ik dus weer een snel system of

B) Alleen en nieuwe CPU, een amd k6-2 500 voor 150 piek dat scheelt me dan 750 gulden die mooi over hou voor dat dual systeem,

Optie B, weet iemand wat [precies het verschil is tussen K6-3 en -2, ik had gehoort dat die k6-3 ondie chache had, maar alleen voor laptops bedoelt was, is dat zo??? en mocht hij wel op mijn mb passen is die veel sneller dan die k6-2

Alvast bedankt,

Verwijderd

als je een goedkope upgrade wil (wie wil dat nou niet :9 ) dan zet je er een K6-2 550MHz in, als je toch een Thunderbird/Duron gaat halen zodra die te koop is in nederland.
Anders kan je kijken of iemand een athloncombo heeft die je goedkoop kan overnemen.