Toon posts:

[Laptop] Toshiba Sattelite M70-147 of Dell Inspiron 6000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had aanvankelijk een HP op het oog, maar die was niet meer leverbaar. Dus ga ik denk ik voor een van deze 2 laptops

Wat ze allebei hebben:
1gb RAM
15,4" widescreen scherm
128 MB videokaart (niet gedeeld)
80 gb HD

eigenlijk verschillen ze weinig van elkaar. De belangrijkste verschillen zijn:
een X600SE videokaart van de Toshiba, en een X300 van de Dell.
Ik heb weinig verstand van videokaarten. Zal dit in de praktijk uitmaken?

De processor is een pietsje sneller bij de Dell (P-M750 om P-M740)

Verder erg weinig verschillen, de prijzen zijn incl. verzendkosten: Toshiba €1050,- en de Dell €1100,-

Wat zouden jullie me aanraden? Ik gebruik de laptop voor huis-tuin-keuken gebruik, en daarnaast een beetje videobewerking (met Sony Vegas6) en fotobewerking (Photoshop CS).

Daarnaast wil ik er regelmatig een dvd'tje mee kijken en luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat natuurlijk ook belangrijk is, is de accuduur. De accu van de Toshiba gaat maar 2u15m mee, wat ik eigenlijk te kort vind. De accuduur van de Dell zou ik niet weten, of misschien is er wel een andere laptop met een goede accuduur

Verwijderd

Als je bij de Inspiron 6000 de accu upgrade naar 9cell (kost slechts 12 euro meer) gaat hij ongeveer 5 uur mee bij normaal gebruik...

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 19:06
Dell komt binnenkort met de opvolger van de 6000 (Inspiron 6400), met een Core Duo processor.

Van de Amerikaanse home-variant (E1505) is al een webpagina opgedoken...

Volgens Notebookreview.com zou hij ook met een ATI X1400 leverbaar gaan worden.

Je mag verwachten dat de prijzen lager uitkomen dan de grotere 17" variant (Inspiron 9400).

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Waar je ook op kunt letten is dat op de toshiba windows xp home zit, en op de dell windows xp mce. Xp kan handiger zijn als je de laptop vooral voor "gewone" dingen gebruikt.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
klopy, had ik gezien, vergeten te melden. Ik gebruik liever XP Home, maar ik denk dat ik maar wacht op de Dell 6400. Er is niet zoveel haast bij
Pagina: 1