Toon posts:

Disconnect elk uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wij hebben thuis een klein netwerkje met 4 aangesloten pc's. Deze zijn allen aangesloten met internet door een sitecom broadband 4s router. Internet werkt perfect maar het probleem is dat ik standaard elk uur gedisconnect wordt van alles wat met internet te maken heeft. Waarschijnlijk een disconnect van minder dan een seconde. Bezoeken van websites gaat nog gewoon maar het is nogal irritant wanneer je op msn bent en ineens eruit geknikkerd wordt. Ook bij online games of andere toepassingen is het heel irritant als je verbinding ineens verbroken wordt en je dus opnieuw in moet loggen.

Zelf denk ik dat het aan de router ligt en dan specifiek de firewall in de router. Ik heb de manual doorgelezen en gegoogled maar niets bruikbaars gevonden. Heeft iemand van jullie een idee waar de oorzaak van de disconnects zit en hoe ik dit op kan lossen?

De disconnects vinden dus precies om het uur plaats

groet, Remco

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kan mischien een probleem met DHCP zijn. Veel DHCP-clients gaan raar doen als ze de lease niet na 60min kunnen vernieuwen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik controleren of het inderdaad de DHCP is?

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Door niet met dhcp te werken, elke pc manueel een ip geven en gateway instellen (ip adres van je router)

Verwijderd

Allereerst heten we je welkom.

Heb je ook geprobeerd om direct op je modem van je provider aan te sluiten? Dit om na te gaan of het aan je router ligt of aan je pc of je provider...