Misschien was mijn formulering wat ongelukkig. Je kan er inderdaad totaal niets over zeggen, maar je kan er wel over gissen/speculeren. Want wees nou eerlijk de kans is echt niet zo groot dat hij een dergelijke mobo heeft. Niet meteen zo dramatisch doen he

[...]
En dat is een grote denkfout die je maakt. Je kunt echt niet in alle gevallen zomaar geheugen erbij vrotten. Er zijn zat mobos die gewoonweg niet overweg kunnen met bepaalde chips, vandaar dat er QVLs zijn waarin je kunt zien wat er in ieder geval werkt op dat bord.
Ja, maar er zijn nóg meer mobo's die gewoonweg
wel probleemloos en moeiteloos overweg kunnen met allerlei geheugenchips. Wees nou realistisch, 80% van de "normale" computerconsumenten hebben echt wel een gewone simpele mobo met een "normale" chipset.
QVL zijn in mijn ogen een beetje bull. Natuurlijk wel leuk om te weten welke geheugenbankjes sowieso moeten werken, maar ze testen maar 4 a 6 fabrikanten, zoals OCZ, Kingston.
Ik vind die QVL dus niet echt wat, laten alleen de grote merken zien. De gewone consument koopt toch snel de goedkoopste (= meestal OEM), maar ziet dat niet in de QVL staan, dus wijkt de desbetreffende consument uit naar het goedkoopste merk wat ertussen staat, wat meestal Kingston ValueRAM is ofzo. Maar OEM-reepjes gebruiken bijna altijd dezelfde chips als Kingston gebruikt of op hun Valuereepjes of Corsair op hun Valueram etc etc.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:09:
[...]
Jup,ik heb nog een bankje vrij.Ik heb aida32 geinstalleerd om achter mijn motherboard te komen,maar achter motherboard staat unknown.Achter motherboard chipset staat wel VIA VT8378(A) Unichrome KM400 (A).De reep die ik nu erin heb zittem is DDR SDRAM,maar die ene die ik wil kopen is DDR,maakt dat uit?
VIA VT8378: dat is dus de Unichrome VIA KM400 chipset met onboard VGA, wat we onderhand al wisten.
Die 512MB PC2700 DDR, is ook SDRAM hoor, dus dat gaat allemaal wel passen
[
Voor 49% gewijzigd door
Yellowneck op 26-02-2006 16:27
]