Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMSje's worden niet verstuurd als SMS'jes icm Z320i

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Alhoewel ik dit probleem alleen het met mijn Samsung Z320i lijkt het me toch wel zinvol om hier een apart topic over te starten. Het is niet zozeer een ervaring met een toestel, wat thuis zou horen in een ervaringen-topic, maar gewoon een (vervelend) probleem.

Het probleem is als volgt, als ik met mijn Z320i een SMS'je naar iemand probeer te versturen dan komt er wel 'iets' aan bij de ontvangende partij, meestal kan het persoon (afhankelijk van het toestel, geprobeerd met een Nokia 5140 en een Siemens toestel) het berichtje wel lezen, maar het komt _niet_ aan als een SMS. Het bericht verschijnt dan ook niet in de Inbox van het toestel en is na het wegklikken ook nergens meer te vinden op het toestel of de simkaart van de ontvangende partij. Het SMSje verschijnt meestal meteen als tekst bij de ontvangende partij in het beeld (in 1x helemaal bij die nokia, en als aflopende regel bij het Siemens toestel).

Uiteraard alle instellingen gecontroleerd en die staat allemaal goed zover ik kan zien, ze komen in ieder geval volledig over een met een toestel waarmee wel gewoon ge-SMS't kan worden. Het ligt sowieso aan het toestel, want als ik m'n simkaartje in een ander toestel steek dan gaat het SMS'en wel prima, en als ik iemand anders simkaartje in mijn Z320 stop dan heeft hij hetzelfde probleem.

Ik heb het idee dat ze aankomen als een soort infoberichten, alhoewel ik daar niet echt bewijs voor heb... Het gekke is ook dat hij het gewoon gedaan heeft. Een aantal weken het toestel gekregen, toen ging het allemaal prima. Toen kon ik hem een klein aantal weekjes niet gebruiken en nu heb ik hem gister weer in gebruik genomen en sindsdien heb ik dit probleem.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ff master reset uitvoeren, denk toch iets met je sms instellingen. zoiets heet dach ik een operator smsje? of een flash smsje

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Master reset helpt helaas niet....

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

NoTimeRemains

I know

bellen naar je provider en vragen hoe je je phone op sms zet ...

This is the Way.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 20:28
ik heb ook een z320i, maar ik heb tot zover ik nu kan zien nergens problemen mee

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
SMS-centrale (06-nummer) goed zetten bij de sms-instellingen?

Anders idd langs je provider langsgaan/bellen en daar om service vragen die je natuurlijk dient te krijgen, neem aan dat je hem nog niet zo lang hebt dus garantie is altijd iets waar je je voordeel uit moet halen!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05

kraats

Ik rol

Heb je misschien SMS verzenden via GPRS aanstaan?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik zou Samsung emailen, het probleem uitleggen en vragen wat je het beste kan doen.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Mijn vriendin heeft ook een Z320i en haar smsjes komen gewoon normaal aan bij mij. Mms gaat ook gewoon goed. Zij heeft er kpn abbo op. Ik heb zelf een D600.

Ik denk dat er iets in je instellingen of software niet goed is.... Ik zou terug gaan naar de winkel en probleem voorleggen en vragen of je een andere Z320i mag proberen, kijken of die dat ook heeft... Lijkt me stug want zoals ik zal zei die van me vriendin doet het wel gewoon goed.

Offtopic: Ik kan met mijn D600 geen bluetooth verbinding maken met die Z320i. Kan jij wel verbinden met andere gsm?

Verwijderd

Het zal aan je instellingen liggen, dus ff in het boekje kijken of de primafoon binnenlopen voor het nummer van de sms-centrale, wellicht ook te vinden op www.kpn.com.

offtopic: Als ik de z320i oplaad blijft heel hinderlijk het licht branden van het scherm. Ik heb reeds 10 keer het boekje doorgelezen en 100 keer de gsm doorgespit maar niks kunnen vinden om het licht uit te zetten. Hebben andere dit probleem ook of weet je hoe ik het uit kan zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:01:
Het zal aan je instellingen liggen, dus ff in het boekje kijken of de primafoon binnenlopen voor het nummer van de sms-centrale, wellicht ook te vinden op www.kpn.com.

offtopic: Als ik de z320i oplaad blijft heel hinderlijk het licht branden van het scherm. Ik heb reeds 10 keer het boekje doorgelezen en 100 keer de gsm doorgespit maar niks kunnen vinden om het licht uit te zetten. Hebben andere dit probleem ook of weet je hoe ik het uit kan zetten?
Misschien al gekeken bij instellingen duur verlichting? Bij mijn D600 brand ook het schermpje (als toestel uitstaat) maar niet de verlichting.... Dus weet niet of je bedoeld dat je schermpje aan blijft of dat je verlichting aan blijft?

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:01:

Klopt, ik heb hem ook 3 dagen nu en reeds 1 x opgeladen. Als ik dan 's avonds naar bed ga en hem in de oplader knal, is mn kamer half verlicht haha :P

Oplossing, telefoon op de kop neerleggen en je er niet verder aan storen! Het kost tevens geen extra batterij aangezien je hem toch op het lichtnet hebt aangesloten ;)
Pagina: 1