Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzegtermijn 1 maand, aan het begin van de maand?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
In mijn contract staat dat mijn opzegtermijn 1 maand is, er staat nergens hoe dat dan verders gerekend wordt.

Dus bijvoorbeeld: zeg ik nu op dan eindigt de overeenkomst vandaag + 1 maand = +/- 1 april.

Maar stel zeg ik half maart op, is de datum uitdienst dan half april op pas de 1e van de volgende maand. Dit laatste heb ik namens bij iemand anders ook wel eens gehoord....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

lijkt me gewoon halverwege de maand eigenlijk. Anders zou je zo aan een opzegtermijn van in de praktijk bijna 2 maanden kunnen komen, en dat lijkt me, in de meeste gevallen, niet de bedoeling

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
De wet zegt dat de opzegtermijn per de eerste van de volgende maand ingaat (tenzij anders overeengekomen).

edit:
Artikel 672 (BW)
1. Opzegging geschiedt tegen het einde van de maand, tenzij bij schriftelijke overeenkomst of door het gebruik een andere dag daarvoor is aangewezen.
einde ipv eerste dus

[ Voor 51% gewijzigd door Rukapul op 26-02-2006 15:38 ]

Verwijderd

was t niet per 1ste of per 15e?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Opzegtermijn van een maand, zou inhouden dat als je morgen je ontslag indient, je per 27 maart daar niet meer werkt.
Opzegtermijn van een kalendermaand, zou inhouden als je morgen je ontslag indient, je per 1 april daar niet meer werkt.

Ey!! Macarena \o/

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

'opzegtermijn' houdt voor mij in:
opzeggen per de eerste van een maand, dus vóór het einde van de maand ervoor.

beslis je op de 17e ontslag in te dienen, dan gaat dat dus per de 1e van de erop volgende maand, welke je dus nog moet 'uitzitten'

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

paQ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:50:
'opzegtermijn' houdt voor mij in:
opzeggen per de eerste van een maand, dus vóór het einde van de maand ervoor.

beslis je op de 17e ontslag in te dienen, dan gaat dat dus per de 1e van de erop volgende maand, welke je dus nog moet 'uitzitten'
Met jou, zo werkt het in de regel, dien je je ontslag 1 maart in dan ben je in de regel pas 1 mei vertrokken. Dus wanneer je weg wilt doe het dan morgen ff :) (de 27ste dus)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:34:De wet zegt dat de opzegtermijn per de eerste van de volgende maand ingaat (tenzij anders overeengekomen).
In je eigen quote spreekt men ook nog eens over gebruik. Het ligt er dus maar net aan wat in die onderneming gebruikelijk is. Zelf ga ik er altijd vanuit dat ik halverwege de maand op kan zeggen en dat de termijn dan ingaat. Afhankelijk van de reactie van de werkgever kan ik coulant zijn natuurlijk.

Dus wat is gebruikelijk?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

nee hoor

gebruikelijk is per de eerste van een maand en dan vervolgens die kalendermaand als opzegtermijn.

Nieuw personeel dat aangenomen moet worden is 'gebruikelijk' ook niet beschikbaar per de 16 en een halfste, maar wel per een eerste van een maand.

Dit alles mits anders overeengekomen natuurlijk.
Misschien wil de werkgever ookwel vlug van je af wanneer je besluit weg te gaan.
kan zomaar.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1