met nieuw moden geen wlan internet meer

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-04 21:01

Theo

moederbord

Topicstarter
Helaas heeft pas mijn adslmodem het begeven en heb ik deze vervangen voor een nieuw, (wel werkend) exemplaar. Achter dit modem zit een (draadloze) router.
Met het oude modem had ik overal in huis toegang tot het internet, en werke alles gewoon zoals het hoort. Alleen met het nieuwe modem wilt het maar niet werken :( . Het enige dat wel draadloos werkt is Limewire, deze kan draadloos nog gewoon downloaden. Al het overige dat via internet gaat (internet, ftp enz) werkt niet meer.
Ik kan met meerdere computers draadloos op de router komen. Draadloos kan ik niet op het modem komen. Met het modem aangesloten op de computer (bedraad) kan ik wel op het modem komen, maar niet op de router. Internet werkt nu wel.
Mij lijkt het dus logisch dat de router het modem niet ziet, allleen ik krijg het maar niet voor elkaar dat hij het modem wel ziet en er weer gewoon draadloos internet is.

Weet iemand wat ik fout doe, waarom ik geen draadloos internet heb? En waarom werkt Limewire wel gewoon via draadloos?

adsl van planet
oud modem: speedtouch 510i
nieuw modem: smc ADSL barricade
router: sitecom wl-122v2

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Hallo,

welk SMC modem/router heb je precies (bijv. SMC7401BRA V.2 NE) ?

• Theo

Theo

moederbord

Topicstarter
SMC 7204 BRB

Nu met WP, PV, EV en PC

• Theo

Theo

moederbord

Topicstarter
het probleem is inmiddels opgelost. Het probleem was dat het modem het ipadres 192.168.1.2 had, en de router 192.168.1.1. Door de router 192.168.10.1 te noemen konden ze elkaar wel zien, en alles werkt dus weer.
Heeft mij dus een hele dag gekost om hier achter te komen :(

Nu met WP, PV, EV en PC