50-pin JAE (notebook cdrom) naar normaal IDE

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik ben bezig om een simpel systeempje te bouwen voor de woonkamer, voor divx/hdtv/enz...

Hiervoor gebruik ik een ouwe laptop moederbord. Voordelen: Ik had t al liggen, goedkoop in stroomverbruik, stille voeding en compact (paar cm hoog).

Nu wil ik hier een normale DVDbrander op aansluiten. Op zich geen probleem via een USB kabel, alleen heeft die notebook slechts USB1 en geen pcmcia sloten.... Dus USB is te traag.

Ik wil de DVDspeler dus op de interne cdromconnector aansluiten. Alleen kan ik die kabeltjes nergens vinden..

Ik zie ze alleen andersom:
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/03/i/05/46/1e/e1_1_b.JPG

Om dus een slimline cdr op normale IDE poort te hangen. Ik wil dus exact de andere kant op.

Voorkeur is een kant- en klare kabel, maar dan moet ik die wel ergens vinden.. Anders wordt t solderen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 21:17
Ik ben bang dat het solderen wordt... Ik ben ook nog op zoek naar een manier om een 3,5" HD in een laptop te knopen ik vrees dat het ook solderen wordt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Gr0wLiThE schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:09:
Ik ben bang dat het solderen wordt... Ik ben ook nog op zoek naar een manier om een 3,5" HD in een laptop te knopen ik vrees dat het ook solderen wordt...
HDD lijkt me iets minder moeilijk. (Ruimteproblemen even niet meegerekend): Haal bij de electronicaboer een zooi pinheaders, en koppel hiermee een verloopje van 3.5 naar 2.5" IDE aan de interne connector (vrouwtje op vrouwtje, pinheader erin gedrukt om de contactpuntjes over te zetten). Je hebt dan een normale IDE connector aan je lappie ;)

Ik ga denk ik hetzelfde proberen door een soort van gender-changer te bouwen van 2 (defecte) cdromspelers, connectoren eraf halen en voorzichtig aan elkaar solderen, zodat ik alsnog een normale IDE aansluiting krijg. Kabeltje was makkelijker geweest maar ja..