[XP] CPU verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• guidson
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2023
Beste mensen

Ik startte vanochtend de pc op.

Opeens open ik firefox normale site (GoT forum)

En ik zie dat alles hapert, alle toepassingen of programma's.
Als ik nu typ, stopt die soms ff seconde en kan ik niks typen.

Bij me CPU verbruik zie ik dat ik gemiddeld 80% fulltime gebruik.
bij dingen zoals Spybot S&D gebruikt die al 50 t/m 70% van de CPU!

Ik zat te denken aan een virus (al met spybot en ad-aware gecheckt) of me CPU cooler?

Soms zie ik wel dat me cpu 99% gebruikt :O

Specs: (jaja een dell 8400)

- p4 2.8 ghz
- 512 mb drr mem.
- ati radeon x300xt
- windows xp home (sp2)
- 160gb hdd

Me pc hangt ook echt soms 2 seconde dan kan ik bijv niks typen hier ...

Iemand oplossing? Of hulp tips!

Meer weten? Zeg het me en ik post het hier.

Alvast bedankt!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
bij dingen zoals Spybot S&D gebruikt die al 50 t/m 70% van de CPU!
Issie niet gewoon op de achtergrond bezig met scannen van de pc?!

Kill dat proces dan gewoon eens en kijk eens hoe alles dan draait?

[ Voor 55% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-02-2006 12:53 ]

Verwijderd

Zoals Pakjebakmeel al aangeeft alle processen killen die meer cpu gebruiken dan nodig 10%>.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
een keer opnieuw opstarten
een keer hitman pro draaien en een virus scanner

[ Voor 3% gewijzigd door wouter37 op 26-02-2006 12:56 ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• guidson
Opstarten heeft geen nut, me netwerk kabel er trekken ook niet

En me pc verbruikt niet veel CPU maar toch zie ik als ik helemaal niks doe muis op bureaublad heb. Om de 5 seconde dat zandlopertje voor 1 seconde. Ik kijk dan naar mijn processen en zie inet explorer al in mn processen staan zonder dat ik dat heb geopend (pc net opgestart) het verbruikt het meeste geheugen en ook 7 cpu. Kan het dan toch een virus zijn? Oja, als ik iexplorer.exe kill bij processen dan komtie vanzelf weer terug :S

Ik heb spybot S&D geprobeert en Ad-Aware maar die vind telkens wat en verwijdert het maar heb dan nog steeds dat vervelende lopertje en 1 seconde hangen van mijn systeem, zelfs na een reboot blijft het weer (ook iexplorer.exe komt telkens terug)

Welk programma kan me zeker helpen me dit?

EDIT

Dat iexplorer is gewoon weg als ik het kill. Maar toch krijg ik die soort van schokjes dat me pc 1 seconde gewoon een soort van hangt. Ik krijg waar ik ook ben dan het zandlopertje te zien en kan 1 seconde niks doen. Als ik naar me cpu grafiek kijk zie ik dat ik continue 2 a 6% verbruik en bij die schokjes opeens 50% verbruik (ik kan niet zien welke applicatie of process zoveel CPU verbruikt)

[ Voor 21% gewijzigd door guidson op 26-02-2006 13:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

guidson schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:11:
Ik heb spybot S&D geprobeert en Ad-Aware maar die vind telkens wat en verwijdert het maar heb dan nog steeds dat vervelende lopertje en 1 seconde hangen van mijn systeem, zelfs na een reboot blijft het weer (ook iexplorer.exe komt telkens terug)

Welk programma kan me zeker helpen me dit?
/dev/brain werkt doorgaans prima ;)

wát vinden SpybotSD en AdAware dan, en wat verwijderen ze, en wat komt er precies terug?
Als je daar het antwoord op kan geven (goed kijken dus) kan je verder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• guidson
Echt niks helpt ik sla gewoon de belangrijke bestanden op op een DVD en ga maar me windows opnieuw installeren en de rest formateren |:(

Ik zie nu ook dat bij die schokjes gewoon het CPU verbruik van explorer.exe stijgt van 02 naar 14

[ Voor 27% gewijzigd door guidson op 26-02-2006 13:32 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Open dan géén topic als je toch de easy way out gaat nemen.

Maar (nogmaals:) wat wordt er dan gevonden door SD en AW?
Je hebt troep op je systeem.
Als je alleen maar vaag blijft doen schiet je er natuurlijk niks mee op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• guidson
Ik doe niet vaag het is gewoon vaag.

Ik ging zojuist beetje kloten met processen (internet explorer en explorer zelf) ik zag toen ik internet exp. afsloot opeens een paar rare processen die onverwachts eindigden (wstdpr32.exe en iets zoals nnrtprtf.exe) nadien had ik geen schokjes meer maar ben bang dat als ik reboot die programma's zich weer gaan nestelen in internet eplorer en de rest van mijn pc. Ik weet dat het allemaal raar klinkt maar als je hier zat zou je ook gek worden :x Ik doe me best om het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ojaa heten die programma's gewoon dev en het andere brain? Want zoek echt een goede trojan & co remover.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik herken windows indexing service, heb het wel eens gehad dat deze op momenten zomaar 100% CPU verbruikt. Probeer deze eens uit te schakelen, dit staat bij "change preferences" als je op het search knopje klikt in explorer.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je al eens gestart onder een ander profiel?
misschien dat je profiel corrupt is.

Edit: aha, das al meer. Die kun je toch uitzetten via msconfig --> tabblad opstarten?
Ik denk dat er een vreemde programma die andere processen start, het zijn namen nml die bij google niet te vinden zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door marquis op 26-02-2006 13:51 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• guidson
Dankje HammeRT ff kijken of ik het kan vinden.

Ik zie dat mijn iexplorer zomaar word geopend zonder dat ik het doe. En het trekt toch ook het CPU gebruik bij die schokjes. Ik denk dat er een virus oid zich in iexplorer.exe heeft genesteld en er een bestand is wat iexplorer weer heropend als ik het kill bij processen.

EDIT

zojuist nod32 gerunt hij had 2 trojans gevonden met een zeer hoge prioriteit het waren die namen die ik in een post hiervoor had genoemd. Ik denk dat ik nu al stapje dichterbij ben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door guidson op 26-02-2006 13:49 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
laat maar

edit: ow w8, iexplorer ;)

[ Voor 78% gewijzigd door HammerT op 26-02-2006 13:52 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

guidson schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:39:
Ik doe niet vaag het is gewoon vaag.
[...]
Ojaa heten die programma's gewoon dev en het andere brain? Want zoek echt een goede trojan & co remover.
:X :D
/dev/brain is een doordenkertje ;)
Het is de manier hoe onder bijv. Linux devices (HD's enzo) worden aangegeven.

In dit geval betekent het gewoon "je hersens gebruiken".

Een beetje virusscanner moet die troep ook kunnen ontdekken, daar heb ik je nog niet over gehoord trouwens. Heb je er wel één?

• guidson
BackSlash32 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:49:
[...]

:X :D
/dev/brain is een doordenkertje ;)
Het is de manier hoe onder bijv. Linux devices (HD's enzo) worden aangegeven.

In dit geval betekent het gewoon "je hersens gebruiken".

Een beetje virusscanner moet die troep ook kunnen ontdekken, daar heb ik je nog niet over gehoord trouwens. Heb je er wel één?
Hahaha :p

Ben niet zo'n held als we het over pc's hebben ben een rookie om maar even te zeggen hehe

Verwijderd

HammerT schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:49:
zou jouw virus dan niet windows heten? :9

Nee, is het niet zo dat iexplorerer.exe weer automatisch wordt gestart, hier draait heel windows op toch?
Nee dat is explorer.exe.

ontopic: Heb je eigenlijk wel een virusscanner?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Controlleer je MSConfig eens (en dan kijken bij tabblad "opstarten")

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 26-02-2006 13:52 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
guidson schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:11:
*knip*
Om de 5 seconde dat zandlopertje voor 1 seconde. Ik kijk dan naar mijn processen en zie inet explorer al in mn processen staan zonder dat ik dat heb geopend (pc net opgestart) het verbruikt het meeste geheugen en ook 7 cpu. Kan het dan toch een virus zijn? Oja, als ik iexplorer.exe kill bij processen dan komtie vanzelf weer terug :S
*knip*
Internet explorer is iexplore.exe , dus zonder die r , nu kan dat een tikfout zijn , maar als dat niet zo is dan is het ig een stukje malware. Wat het verder is weet ik iig niet.

LinkedIn
BlackIntel

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-03 15:15
Heb zelf dit probleem ook gehad.
Kwam doordat er op de 2e harde schijf problemen waren.
Toen ik die er af trok was het probleem verholpen.
Later bleek dat die 2e schijf schrijffouten had door de warmte.
Heb hem verhangen naar aan andere plaats, gecheckt en daarna was er geen probleem meer.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

guidson schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:50:
Hahaha :p

Ben niet zo'n held als we het over pc's hebben ben een rookie om maar even te zeggen hehe
Ook rookies kunnen gewoon antwoord geven op een vraag die gesteld wordt.

• guidson
BackSlash32 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:05:
[...]

Ook rookies kunnen gewoon antwoord geven op een vraag die gesteld wordt.
Sorry, ja ik had antivir trail oid.

Dat had niks opgemerkt.

Ik draai nu al 1,5 uur nod32, ad-aware, spybot ze vinden allemaal trojans en heb ze verwijderd maar heb het nog steeds. (hij is nog bzg met andere programmá's) ik doe daarna wel reboot ern dan maar bidden dat het weg is...

Het zit iig echt in internet explore en ben bijna overtuigd dat het echt een trojan oid is. Als ik iexplore.exe afsluit komt t telkens weer terug bij processen en gaat weer weg en komt weer etc. Alleen ik zie bijv. niet dat mijn browser word geopend. En die schokjes krijg ik dus wanneer iexplore.exe steeds terugkomt naar mn processen.

Ik praat dus over iexplore.exe niet over iEXPLORER.exe (was gewoon stomme typo van mij)

[ Voor 6% gewijzigd door guidson op 26-02-2006 15:01 ]

Pagina: 1