Ghost 9 beter/handiger dan versie 10.0 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik hoor dat Ghost 10 nogal veel geheugen vreet.
en dat Ghost 9 beter is.
Is Ghost 9 beter/handiger dan versie 10?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
dat is idd een hele goeie vraag. (ofja iig ik wil ook wel eens iets meer weten of ghost 9 en 10)

momenteel gebruik ik norton ghost 2003. Deze kan backups maken van je hd waar windows op staat en die ook weer terugzetten. (in dos dan, en d'r staat maar 1 windows op in totaal).

ditzelfde deed ik ook met norton ghost 9. ik moest mijn pc niet rebooten om eerst een backup te draaien. (de pc was wel super traag toen dusja echt veel profijt had ik niet). toen ik even later wou restoren. (backup terugzetten op hd) bleek ie in 1 keer om een cd-rom te zeuren en shit :S:S. dat hoef ik allemaal niet te hebben hoor.

dus mijn vraag is heb je bij norton ghost 10 ook nog altijd dat je een boot cd nodig hebt om je backup terug te zetten. of hoe voorkom je dat?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikzelf hou het bij Symantec Ghost 8, dus diegene die nog niet door Norton is verpest

Is een DOsprogramma, 2 bootflops, Ghostcast e,d en het snelste! vind ik dan.

Hij heeft ook al ondersteuning voor NTFS, dus kan gewoon alles ghosten :)
Stamgastje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:16:
[...]
Even voor de goede orde: Symantec = Norton (Symantec heeft Norton in 1990 opgekocht). Tegenwoordig worden de professionele software paketten meestal onder de naam Symantec uitgebracht, de paketten voor thuisgebruikers onder de naam Norton (zie: Symantec AntiVirus Corporate vs. Norton AntiVirus).

Verder is Ghost 9 (en verder) gebaseerd op versie 7 van PowerQuest DriveImage en niet meer op de code van het oude Ghost. De geschiedenis vind je hier.

Ik vind Ghost t/m versie 8 erg fijn werken, vanaf versie 9 heb ik er nooit meer iets mee gedaan.
Ik weet dat Norton Symantec heeft overgenomen, maar zoals je zelf ook al aangeeft, heeft Ghost 8.0 nog de kwaliteiten van Symantec en alles daarna vind ik op een feestpartij lijken, waar je maar wat klikt.
Ook de zwaarte van de nieuwere Ghost's op je systeem is veels te zwaar naar mijn mening...

[ Voor 70% gewijzigd door Vorkie op 26-02-2006 16:33 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Vorkie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:04:
Ikzelf hou het bij Symantec Ghost 8, dus diegene die nog niet door Norton is verpest
Even voor de goede orde: Symantec = Norton (Symantec heeft Norton in 1990 opgekocht). Tegenwoordig worden de professionele software paketten meestal onder de naam Symantec uitgebracht, de paketten voor thuisgebruikers onder de naam Norton (zie: Symantec AntiVirus Corporate vs. Norton AntiVirus).

Verder is Ghost 9 (en verder) gebaseerd op versie 7 van PowerQuest DriveImage en niet meer op de code van het oude Ghost. De geschiedenis vind je hier.

Ik vind Ghost t/m versie 8 erg fijn werken, vanaf versie 9 heb ik er nooit meer iets mee gedaan.

[ Voor 77% gewijzigd door Stamgastje op 26-02-2006 13:32 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14
Ghost 8/2003 is helaas de laatste 'echte' Ghost versie, de latere versies zijn omgelabelde PowerQuest DriveImage producten.

/edit: Wat stamgastje dus zegt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 26-02-2006 13:40 ]

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik gebruik dus indd ook Ghost 2003. Gewoon even naar Dos booten met een flop en mn C-partitie fast backuppen op een andere partitie. (Ik doe datzelfde dan nogeens maar dan naar een DVD-rewritable voor het geval mn hele HD onbruikbaar wordt en ik een nieuwe moet kopen)

Ik heb Ghost 9.0 en 10.0 geprobeerd omdat mij het wel handig leek vanuit Windows te backuppen. Maar het restoren is een crime volgens mij met deze versies. Dus ben ik toch weer naar versie 2003 terug gestapt. Dan maar vanuit Dos backuppen.

En daarnaast is het geheugengebruik enorm lees ik.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik gebruikte tot voor kort ook Ghost 2003, totdat ik Acronis producten ontdekte.. Die Acronis True Image Corporate Workstation is echt cool... On the fly live image wegschrijven naar een andere locatie, of booten van de bootable cd, en (eigenlijk TE) simpele interface weer terugzetten.. En die bootcd heeft ook ondersteuning voor SMB/CIFS shares, je kunt gewoon in je netwerkomgeving rondklikken. En voor wat ik zie pompt deze echt 10x sneller images over een netwerk dan Ghost, maar dat kan aan mij liggen..

In combinatie met Acronis Disk Director Suite helemaal leuk, die kan hetzelfde als PartitionMagic, maar dan beter.. Kan ook heel simpel partities moven naar andere disks, etc..

Er zijn ook bootcd's te vinden waar Disk Director en TrueImage samen op staan.. helemaal handig ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
razoon schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:15:
Ik gebruik dus indd ook Ghost 2003. Gewoon even naar Dos booten met een flop en mn C-partitie fast backuppen op een andere partitie.
Acronis True Image doet dat ook uitstekend, maar dan doet ie dat ook nog terwijl je windows gewoon draait. Je kunt daarnaast ook een 'secure zone' aangeven, dan maakt ie een hidden partition aan (hij resized eventueel een andere partitie) op maat, waarop ie je image wegschrijft.

omg.. lijkt wel alsof ik aandelen acronis heb ;)

[ Voor 8% gewijzigd door axis op 26-02-2006 16:37 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
axis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:29:
[...]

Acronis True Image doet dat ook uitstekend, maar dan doet ie dat ook nog terwijl je windows gewoon draait.
Deze partitie kan ik dus vanuit Windows ook weer terugzetten lijkt me. Maar als Windows niet meer wil opstarten...kan ie deze partitie dan ook vanuit Dos weer terugzetten?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
razoon schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:15:
Ik gebruik dus indd ook Ghost 2003. Gewoon even naar Dos booten met een flop en mn C-partitie fast backuppen op een andere partitie. (Ik doe datzelfde dan nogeens maar dan naar een DVD-rewritable voor het geval mn hele HD onbruikbaar wordt en ik een nieuwe moet kopen)

Ik heb Ghost 9.0 en 10.0 geprobeerd omdat mij het wel handig leek vanuit Windows te backuppen. Maar het restoren is een crime volgens mij met deze versies. Dus ben ik toch weer naar versie 2003 terug gestapt. Dan maar vanuit Dos backuppen.

En daarnaast is het geheugengebruik enorm lees ik.
haha kheb precies hetzelfde. alhoewel ik 10 dan wel niet geprobeerd heb. heb ik wel 9 geprobeerd puur omdat je in windows zelf kon backuppen. maar helaas restoren is een ramp hierin helaas.
axis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:29:
[...]

Acronis True Image doet dat ook uitstekend, maar dan doet ie dat ook nog terwijl je windows gewoon draait. Je kunt daarnaast ook een 'secure zone' aangeven, dan maakt ie een hidden partition aan (hij resized eventueel een andere partitie) op maat, waarop ie je image wegschrijft.

omg.. lijkt wel alsof ik aandelen acronis heb ;)
mmh kzal direct eens google en een trail downloaden om dit eens te testen.

[ Voor 24% gewijzigd door kami124 op 26-02-2006 20:02 ]

• axis
razoon schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:58:
[...]

Deze partitie kan ik dus vanuit Windows ook weer terugzetten lijkt me. Maar als Windows niet meer wil opstarten...kan ie deze partitie dan ook vanuit Dos weer terugzetten?
Als je vanuit windows de systeempartitie wil terugzetten gaat ie even rebooten, en doet ie het voordat windows boot voor je..

Met een true image boot-cd'tje (die je vanuit de software kunt maken), kun je ook booten en een image terugzetten, of deze nu op de lokale pc staat, in die secure zone, of vanaf een fileserver.. van elke image, naar elke gewenste partitie van elke gewenste grootte..

Je kunt de images ook bewerken (je kunt ze in windows mounten op een driveletter en files aanpassen, etc), en je kunt trouwens ook incrementeel imagen..

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52
axis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:27:
Ik gebruikte tot voor kort ook Ghost 2003, totdat ik Acronis producten ontdekte.. Die Acronis True Image Corporate Workstation is echt cool... On the fly live image wegschrijven naar een andere locatie, of booten van de bootable cd, en (eigenlijk TE) simpele interface weer terugzetten.. En die bootcd heeft ook ondersteuning voor SMB/CIFS shares, je kunt gewoon in je netwerkomgeving rondklikken. En voor wat ik zie pompt deze echt 10x sneller images over een netwerk dan Ghost, maar dat kan aan mij liggen..

In combinatie met Acronis Disk Director Suite helemaal leuk, die kan hetzelfde als PartitionMagic, maar dan beter.. Kan ook heel simpel partities moven naar andere disks, etc..

Er zijn ook bootcd's te vinden waar Disk Director en TrueImage samen op staan.. helemaal handig ;)
En gaat dit ook allemaal met windows xp sp2?

• axis
schumi2004 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:
[...]
En gaat dit ook allemaal met windows xp sp2?
Dat kun je waarschijnlijk ook vinden op de Acronis site, maar dit werkt uiteraard allemaal op xp sp2.. Waarom zou dat niet werken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie hier niet echt een nuttige kick in; ten eerste heeft het niets met het originele onderwerp te maken; daarnaast is de vraag gewoon niet relevant :) Gelieve een oud topic in het vervolg te laten liggen als bovenstaande redenen gelden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.