Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49042

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden (November 2005) een Mio-Tech Mio 168 gekocht. Vanaf het begin waren er al problemen met de accu. Op het moment dat de accu leeg raakt, hoort hij nog een paar dagen (72 uur) het RAM-geheugen te bewaren. In mijn geval deed 'ie dat niet en werd ik dus regelmatig geconfronteerd met een hard-reset. Tevens gaf de PDA geen enkele indicatie van de accu-sterkte (het stond constants op 100%), waardoor ik ook niet tijdig het apparaat kon opladen op het moment dat de accu bijna leeg was.

Uiteraard nam ik contact op met de service desk en heb ik de PDA opgestuurd. Ik kreeg het weer terug met de melding dat ze geen probleem konden vinden en dat er dus verder niets aan gedaan was. Nogmaals gebeld en opgestuurd (met uitgebreidde uitleg van wat het probleem was en hoe het probleem kon worden geidentificeerd), maar wederom gewoon teruggestuurd met de melding "geen probleem" en dus zonder reparatie. Vervolgens belde ik nogmaals en kreeg ik de belofte van een of andere 'supervisor' dat hij er persoonlijk op toe zou zien dat het de volgende keer wel goed zou komen. Gezien het verzenden/repareren en terugsturen nogal wat tijd vergde, was de PDA op dat moment al langer in reparatie dan dat ik het daadwerkelijk heb kunnen gebruiken. Een week nadat UPS de PDA kwam ophalen (op zich wel netjes) kreeg ik echter de volgende email van de service desk:
Hallo

We hebben uw unit ontvangen met S/N #############.
Van deze unit is de battery defect.

We kunnen de module repareren maar hier zijn kosten aan verbonden omdat dit buiten de garantie valt.

Kosten zijn:

OOW repair level 2: € 48.78
Transport: € 15.00

Totaal: € 63.78 = € 75.90 incl 19% BTW

Laat ons svp weten of dat u deze kosten accepteert, zodat wij de rekening kunnen opsturen.
Na ontvangst van de betaling wordt de unit gerepareerd.

Met vriendelijke groet,
(...)
Als het product vanaf het moment van aanschaf al defect is, kunnen ze toch niet gewoon zeggen dat de batterij/accu buiten de garantie valt en mij met een defect product laten zitten? Ik heb toch gewoon in goed vertrouwen een product gekocht en als die dan niet werkt kan ik toch verwachten dat dat gerepareerd wordt? Bovendien hebben heb ik de PDA al tweemaal eerder verstuurd en hebben ze me tweemaal domweg verteld dat er geen probleem was. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad? Alvast bedankt voor de reacties/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 08:09

SgtStrider

Fractal Switchover!

Accessoires vallen niet onder garantie. De accu valt in dit geval onder de accessoires. Volgens mij staat dit ook in het boekje, maar dat weet ik niet zeker.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de website van de winkel waar ik het heb gekocht kan ik het niet terugvinden, maar als ik hier kijk (dus bij een andere winkel) http://www.pdashop.nl/product/11712 staat er toch duidelijk het volgende:
Garantie accu: 6 maanden
Deze informatie zal toch niet per winkel verschillen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 49042 op 26-02-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een email terug gestuurd met de boodschap dat ik het er niet mee eens ben en dat volgens mij de batterij gewoon onder de garantie moet vallen. Ik beschouw de batterij toch als een intergraal onderdeel van de PDA en niet als een of andere accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit apparaat kan niet functioneren zonder accu, de accu bestempelen als "accessoire" lijkt me dan ook een beetje onnozel. De winknelier / fabrikant/ service-organisatie kan veel roepen, maar jij hebt gewoon recht op een goed werkend product. Een PDA/ navigatieapparaat dat z'n geheugen kwijt raakt als je er scheef naar kijkt is dat in ieder geval niet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat dacht ik ook. Ik heb van Mio-Tech nog niets vernomen naar aanleiding van mijn reactie, dus ik heb nu maar contact opgenomen met de winkel waar ik het gekocht heb. Die zeggen dat de accu wel onder de garantie valt, dus misschien dat ik het hun dan maar uit laat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Zpottr schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:04:
Dit apparaat kan niet functioneren zonder accu, de accu bestempelen als "accessoire" lijkt me dan ook een beetje onnozel. De winknelier / fabrikant/ service-organisatie kan veel roepen, maar jij hebt gewoon recht op een goed werkend product. Een PDA/ navigatieapparaat dat z'n geheugen kwijt raakt als je er scheef naar kijkt is dat in ieder geval niet.
een accu valt inderdaad niet onder accessoires, maar wel onder verbruiksvoorwerp. Een accu die "slijt" namelijk door 't gebruik. Vandaar dat er maar zes maanden garantie op gegeven wordt.
De ingebouwde accu overigens in integraal onderdeel van 't ontwerp en is niet zelf te vervangen en moet dus onder de garantie van het apparaat vallen. Los van deze garantiekwestie heeft de TS te maken met een exemplaar wat nooit goed gefunctioneerd heeft, en dus van begin af aan als defect beschouwd mag worden. Moet dus kosteloos opgelost worden mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gebeld naar de service desk (op mijn emails reageerde ze schijnbaar niet) en het bleek dat er sprake zou zijn van een misverstand. Hoewel de aankoopdatum van mijn PDA wél in het systeem stond (en dit binnen de 6 maanden garantietermijn viel) hebben ze dat schijnbaar verkeerd geinterpreteerd. Nadat ik dus (nogmaals) een kopie van mijn aankoopbon had geemailed, kreeg ik de toezegging dat het apparaat zo snel mogelijk, binnen de garantie, zou worden gerepareerd. Een dag later kreeg ik echter nog een email waarin ze wederom vroegen of ze een kopie van mijn aankoopbon mochten hebben :S Er wordt daar dus niet helemaal goed gecommuniceerd. Om problemen te voorkomen heb ik mijn kopie dus nog maar eens opgestuurd en werd ik nogmaals toegezegd dat het zo snel mogelijk gerepareerd zou worden. Ik hoop dat het zo is, maar eerst zien en dan geloven.
Pagina: 1