AT voeding zonder apparaten gebruiken (?)

Pagina: 1
Acties:

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik ben hier bezig m'n baybus in elkaar te knutselen en wil die zooi dus ff testen op een oude AT-voeding die ik nog heb liggen.

Nu doet die het alleen als er een apparaat (bijv HD) op aangesloten is :(

Met alleen m'n fannetjes draait ie niet...

Weet iemand hoe je dit kunt voorkomen?

Vertalen.nu

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Kun je niet voorkomen, heb je altijd omdat het een schakelende voeding is. Die moet een minimum-belasting hebben anders start 'ie niet door beveiliging (anders zou hij een vreemd wisselende spanning afgeven die je fannetjes direct zou slopen).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35
Hmmz, da's jammer :(

In ieder geval bedankt!

Vertalen.nu

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Oude fdd erop aansluiten. Alleen de print is al voldoende :)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Weerstandje ertussen :) ;)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

En als ie gaat , hang er dan IN je kast ook direct je CD-ROM's aan , is je ATX voedinkje minder belast

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Met alleen een weerstandje heb je dezelfde kans als met enkel een fannetje.

Dan heb je dus kans dat je voeding er aan gaat >:)

Verwijderd

Verschilt mischien een beetje per voeding, gewoon een andere pakken, als ik mn multimeter in een onbelaste voeding steek die ik hier heb liggen meet ik gewoon 5 en 12 volt.

Ik ben nu een geschakelde voeding aan het bouwen voor een co2-laser, (1200V@50mA) daar moet een belasting aan omdat ie op stroom gestabiliseert is (dan meet je de spanning die over een weerstand heen staat waar de stroom doorheen loopt), als je de spanning als referentie gebruikt zou ie het ook moeten doen zonder belasting omdat je referentie signaal gewoon 12V afgeeft (ook zonder stroom staat er nl 12V)
Pagina: 1