Toon posts:

[CRT] "Ingangssignaal buiten bereik"

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Compaq V500, 15" CRT monitor, staat aangesloten op een shuttle moederbord met TV-Out.

Werk resolutie in Windows is 1024x768, er wordt niet op gespeeld.

Eens in de zoveel tijdals het systeem start (dus in het bootmenu enzo al) geeft hij aan:
"Warrschuwing
Ingangssignaal buiten bereik"

dit is een blauw/lichtblauw blok met gele tekst die centraal op het zwarte scherm blijft staan. Wanneer ik de pc nu een 10-tal keren afsluiten en opstart kan het goed zijn dat hij wél weer gewoon normaal beeld geeft...

Misschien dat iemand er iets aan heeft, het moederbord maakt gebruik van Via KM266 (northbridge) en de VT8235 (southbridge)

Conclusievraag:
Wie kan mij vertellen/uitleggen wáárom hij ééns in de zoveel tijd opstart zonder beeld en met de foutmelding "Ingangssignaal buiten bereik" en wat kan ik hier eventueel aan doen?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
Welke refreshrate geeft je nigangsignaal mee? En kan je monitor dat wel aan?

http://www.monitorworld.com/Monitors/compaq/v500.html

Het klinkt als een aparte monitor, met fixed frquency( onbekende term voor mij ). Het lijkt erop dat je een videokaart met fixed frequency nodig hebt.

[ Voor 59% gewijzigd door Venxir op 26-02-2006 11:49 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:46:
Compaq V500, 15" CRT monitor, staat aangesloten op een shuttle moederbord met TV-Out.

Werk resolutie in Windows is 1024x768, er wordt niet op gespeeld.

Eens in de zoveel tijdals het systeem start (dus in het bootmenu enzo al) geeft hij aan:
"Warrschuwing
Ingangssignaal buiten bereik"

dit is een blauw/lichtblauw blok met gele tekst die centraal op het zwarte scherm blijft staan. Wanneer ik de pc nu een 10-tal keren afsluiten en opstart kan het goed zijn dat hij wél weer gewoon normaal beeld geeft...

Misschien dat iemand er iets aan heeft, het moederbord maakt gebruik van Via KM266 (northbridge) en de VT8235 (southbridge)

Conclusievraag:
Wie kan mij vertellen/uitleggen wáárom hij ééns in de zoveel tijd opstart zonder beeld en met de foutmelding "Ingangssignaal buiten bereik" en wat kan ik hier eventueel aan doen?
De v500 is geen fixed frequency, het is wel degelijk een multi-sync beeldscherm.
Dit betekent dat hij zich automatisch aan de frequentie van de video-kaart aanpast.

In de pdf via de link hierboven, kun je lezen dat voor 1024x768 de maximale refresh rate 87Hz is.

Als je in windows naar je instellingen voor beeldscherm gaat, kun je deze instellen.
Je kunt hier proberen een lagere refresh rate in te stellen, bijv 75Hz.

Dit verklaart nog niet waarom hij het soms wel en soms niet doet, ik denk zelf dat je
beeldscherm zijn beste tijd gehad heeft, en niet meer de refresh rates aankan die hij zou moeten kunnen.....

Mocht het probleem ook bij lagere refresh rates blijven bestaan, tja, dan wordt het tijd voor een
andere beeldbuis...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat het maar af en toe voorkomt dat hij deze foutmelding geeft en dat het na een aantal keren opnieuw opstarten verholpen is.

Hij staat ingesteld op 70 hertz, dit wordt naar mijn weten (pc vader) niet verandert, tenzij een programma dit zelf automatisch doet...

/edit/

70 Hz moet hij aankunnen, monitor heeft inderdaad de beste tijd gehad maar dit probleem is al enkele maanden oud, terwijl de monitor nog wel scherp is en snel opstart :)

Erg vreemd....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 12:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom ga je hier er klakkeloos vanuit dat het probleem bij de monitor (of videokaart) ligt :?

Het kan toch ook gewoon zijn dat de PC niet boot...

Begin eens bij het begin voor je voorbarige conclusies trekt over waar het probleem ligt:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je daar alles geprobeerd hebt heb je het ofwel opgelost danwel weet je waar het probleem ligt en dus waar evt voor verdere hulp te gaan kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.