D7D: toestel gaat uit tijdens foto maken

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Even een wanhopige vraag :) : Als ik sinds een paar dagen een foto wil nemen met mijn D7D slaat de camera uit nadat 'ie geklikt heeft. Heel vreemd. Eerst ging het over toen ik de accu opnieuw had opgeladen, maar inmiddels doet 'ie het gewoon helemaal niet meer.

Mijn acculader is niet origineel (originele ging dood bij het water geven van de planten :) ) maar van een één of ander vaag chinees merk :) De camera geeft wel gewoon aan dat de accu helemaal vol is en ik heb verder eigenlijk ook nooit problemen gehad met deze lader.

Er blijken uiteindelijk wel foto's op het kaartje te staan, maar deze zijn allemaal zwart. Ook blijft vlak voordat 'ie uit gaat het rode lees-lampje nog even branden, verder geen foutmeldingen of bliepjes ofzo.

Ik heb gelukkig nog precies één maand garantie dus dat valt al weer mee. Weet iemand trouwens of ik hem het beste naar de winkel kan sturen (DigitalStreet.nl) of naar KM?

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
Ik denk zelf dat het toch nog best wel aan de accu kan liggen... kan je het niet even met een nieuwe/ andere accu proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kuren had mijn olympus camera ook. Vastlopen bij het maken van een foto, of op het laatst zelfs idd uitgaan bij het maken van een foto. Ik heb m laten maken (er zat nog garantie op! :) ), en het bleek zoals ik al had vermoed, het stroomhuishouden te zijn. Camera trok het niet meer van mn batterijen terwijl mijn batterijen wel sterk / vol genoeg waren.

Sinds de camera is gemaakt, heb ik dus een andere camera die zuiniger met batterijen omgaat, maar de olympus wordt ook nog wel gebruikt door mn moeder. Haar duidelijk uitgelegd dat ze alleen de soort batterijen moet gebruiken die ik er bij heb gekocht en als ze leeg zijn, zijn ze ook leeg... Ik heb dat ding waarschijnlijk best wel mishandelt....

Waarschijnlijk heb je door een niet originele accu geen garantie meer op de stroomhuishouding perikelen... Wordt een dure grap om dat te laten maken.... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Mwha, raar genoeg doet 'ie het nu ineens weer wel.... ik wordt gek van dat ding. Aan een camera die het af en toe doet heb ik natuurlijk ook niet zoveel :(
Mijn accu is trouwens wel origineel, alleen de lader niet.