ADSL snelheid met SpeedTouch en WL500G te laag *

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 20:03
Ik heb een HCCNet/KPN ADSL Basic aansluiting die een download snelheid van 768 kb/s zou moeten leveren. Mijn verbinding komt tot stand via een (origineel door KPN geleverd) Alcatel
SpeedTouch Home modem dat gekoppeld is aan de WAN poort van een ASUS WL500g router.
Ik heb gemerkt dat mijn download snelheid niet in de buurt komt van de beloofde 768 kb/s en ruim onder de 200 kb/s blijft steken (volgens speedtest.nl slechts 175 kb/s!).

Volgens de HCCNet helpdesk moet ik op mijn modem-setup pagina kunnen zien wat de snelheid van mijn verbinding is. Echter, ik kan mijn modem (10.0.0.138) niet benaderen via mijn WL500g router. Zo kan ik ook mijn verbinding niet controleren en "troubleshooten".

==> Hoe benader ik mijn ADSL modem op 10.0.0.138 ?
==> Hoe verhoog ik mijn download snelheid?

Mijn ASUS WL-500g heeft firmware 1.9.5.0 met de volgende instellingen:
System Setup: Home Gateway
WAN connection type: PPTP
WAN Connection Speed: Auto Negotiation
IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
LAN IP Address: 192.168.1.1
LAN Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP is enabled
No Routing tables applied
UPnP is enabled
DDNS is disabled
Firewall is enabled, no logging
Web acces from WAN is disabled
Bandwidth Management is disabled

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Om te beginnen zou ik dus die WL50 er tussen uit halen, zodra er ook maar iets niet jofel is op de lijn zal de helpdesk die als schuldige aanwijzen.

Dus, die WL50g er uit en dan in je modem kijken waar hij op trained, je kunt dan ook nog veel meer specs opvragen waar de helpdesk uit kan halen of je veel ruis op de lijn hebt enzo.

Verder ff een titel edit, dit is wel heeeel erg veel doordraven met die onnodige brackets ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• MaxLaadvermogen
Koffie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:43:Dus, die WL50g er uit en dan in je modem kijken waar hij op trained, je kunt dan ook nog veel meer specs opvragen waar de helpdesk uit kan halen of je veel ruis op de lijn hebt enzo.
Ik heb m'n modem rechstreeks aan m'n PC gekoppeld, maar heb dan helemaal geen verbinding meer.. (niet met Internet en niet op 10.0.0.138). Moet ik de settings van mijn IP verbinding op de PC ook aanpassen? (PS: het modem is "hot" overgezet van de router naar de PC).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou eerst dat speedtest eens opzij zetten. En eerst eens dit bestand downloaden, en kijken welke snelheid je dan haalt. 100x betere test als dat zogenaamde "speed"test.

[edit]

Je hebt adsl basic. dus een 6Mbit/sec verbinding. Je zal zowiezo nooit geen 786KB/sec halen. Denk dat je eerder max aan een 650KB/sec zal zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door Br@m op 26-02-2006 12:04 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• BHQ
  • Laatst online: 08:14

BHQ

Je theoretische max is 80 KB/sec, wat haal je als snelheid van een -degelijke- speedtest (bijv. die van Leaseweb)?

-edit- er is helemaal geen pakket met 768 downstream, wat heb je wel als pakket?

-edit 2- verklaart een hoop, speedtest.nl is alles behalve accuraat, 768 KB/sec zal je nooit halen omdat je theoretische max delen door 9,6 ipv. 8 is en je kan ook te ver van de centrale wonen / thuis het beroerd aangesloten hebben.

Weer zo'n typisch geval kb/s en KB/s..

[ Voor 70% gewijzigd door BHQ op 26-02-2006 13:04 ]

• MaxLaadvermogen
Br@m schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:33:
Ik zou eerst dat speedtest eens opzij zetten. En eerst eens dit bestand downloaden, en kijken welke snelheid je dan haalt. 100x betere test als dat zogenaamde "speed"test.
Volgens mij zijn dit de gegevens van mijn ADSL verbinding:
Abonnement: ADSL Basis bij HCCnet
Aansluiting: ADSL van KPN Telecom
Theoretische download: 768.0Kbyte/s (6.0Mbit/s)
Theoretische upload: 96.0Kbyte/s (768.0Kbit/s)

Speedtest.nl: 170.4 KByte/sec. (=1363 kbps)
Download bestand 100mb.bin (Internet Explorer, save as): ~ 125 kB/sec
Download bestand 100mb.bin (met Reget DeLuxe, port 81): 149.580 bytes/sec

Geen van deze waarden komen ook maar in de buurt van wat ik zou moeten halen....

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Heb je je Speedtouch modem al een keer uit gezet en daarna weer aan? Met knopje aan de voorkant? Ik neem aan dat je spreekt over een Speedtouch 510?

Zinvol is,als dit mogelijk is, in te loggen op je Speedtouch. Ip adres 10.0.0.138, dan Advanced en diagnostics te kiezen. In diagnostics, kies je expand all. Daar kun je de kwaliteit van je signaal aflezen. Lijkt er op dat je router gewoon in orde is. Dit is ook niet 100% maar deze verbinding werkt goed. Is een ADSL lijn via XS4All. En dan moet je kijken naar WAN

Dsl

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 6144
Uptime = 03:39:49
kBytes Tx/Rx = 11184 / 98534

Properties
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 21.0 / 40.0
Noise Margin (dB) up/down = 14.0 / 8.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 96 / 2
Loss of link (remote) = 0

[ Voor 119% gewijzigd door Ed1969 op 26-02-2006 15:04 ]

Ed1969

• MaxLaadvermogen
Ed1969 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:58:
Heb je je Speedtouch modem al een keer uit gezet en daarna weer aan? Met knopje aan de voorkant? Ik neem aan dat je spreekt over een Speedtouch 510?
Het modem heeft een hele nacht uit gestaan (knopje achterop), het is echter geen Speedtouch 510 maar een Speedtouch Home, zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/alcateltweak/pictures/speedtouch_home.jpg
Zinvol is,als dit mogelijk is, in te loggen op je Speedtouch. Ip adres 10.0.0.138, dan Advanced en diagnostics te kiezen. In diagnostics, kies je expand all.
Dit is nu juist wat ik probeer, maar het lijkt er op dat ik niet door de router heen kom (waarom niet, 10.0.0.150 (homepage WL500g) werkt wel en 10.0.0.138 geeft geen reslultaat).
Ik zal nog maar eens wat gaan prutsen.

• BHQ

BHQ

Nogmaals: hoe ver woon je van de centrale en hoeveel meter telefoonkabel e.d. zit er tussen je modem?

Verwijderd

Hee, heb je al geprobeerd te pingen naar je modem? Kan zijn dat de router functie van je WL500g dit blokkeert.

Bij mij thuis kan ik ook gewoon zeggen:

ping speedtouch

in command prompt (als je bv een laptop hebt die bv op je werk/school in een domein hangt, moet je er waarschijnlijk speedtouch.lan van maken)

verder, die WL500g hoeft volgens mij niet per sé een router te zijn? Probeer het eens uit te schakelen.

Denk overigens niet dat het hier aan ligt, maar aan iets dat tussen de modem en splitter ofzo inzit.

• MaxLaadvermogen
Yapser schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:45:
Nogmaals: hoe ver woon je van de centrale en hoeveel meter telefoonkabel e.d. zit er tussen je modem?
Ik heb geen idee hoe ver ik van de centrae woon (hoe kom ik daar achter?)
Tussen mijn modem en de ADSL splitter zit niet meer dan 2 meter kabel, de splitter zit met max. 20 cm kabel aan de binnenkomende telefoon contactdoos gekoppeld.

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:47:
Hee, heb je al geprobeerd te pingen naar je modem? Kan zijn dat de router functie van je WL500g dit blokkeert.
Ping 10.0.0.138 wekt niet
Ping speedtouch werkt niet
Ping speedtouch.lan werkt niet
verder, die WL500g hoeft volgens mij niet per sé een router te zijn? Probeer het eens uit te schakelen
Dit snap ik niet helemaal

Verwijderd

Je zult toch echt je router ertussenuit moeten halen. En zoals je zelf al aangaf krijg je IP-problemen als je niet je IP-settings verandert. Dus:

- Kabel rechtstreeks modem - PC
- In je NIC de IP-settings op automatisch (dynamisch) zetten als ze dat nog niet stonden
- Modem rebooten
- NIC even op herstellen drukken of anders even ipconfig /renew

Nu kun je rechtstreeks naar je modem toe. Zoniet, doe even een ipconfig /all en post die even.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:08:
Je zult toch echt je router ertussenuit moeten halen. En zoals je zelf al aangaf krijg je IP-problemen als je niet je IP-settings verandert. Dus:

- Kabel rechtstreeks modem - PC
- In je NIC de IP-settings op automatisch (dynamisch) zetten als ze dat nog niet stonden
- Modem rebooten
- NIC even op herstellen drukken of anders even ipconfig /renew

Nu kun je rechtstreeks naar je modem toe. Zoniet, doe even een ipconfig /all en post die even.
Volgens mij leest iedereen hier even over het feit heen dat TS een speedtouch HOME heeft, zo'n antiek ding uit de 1e generatie ADSL modems.

Niets DHCP, niets router, niets bridge, nee, default is dat ding ALLEEN modem.

Je pc zul je dus een vast ip moeten geven (10.0.0.150 volgens de boekjes). Je moet m dan kunnen bereiken op http://10.0.0.138
Verbinding maken met je provider doe je door een PPtP sessie op te zetten met 10.0.0.138, icm je login/pass en DAN pas heb je internet.

Overigens heb ik al vaker meegemaakt dat de speedtouch home gezeik oplevert sinds de upgrades (zowel snelheid als dslam compatibility), dat ding is ook al 5 jaar oud oid. Of een nieuwe firmware verbetering geeft heb ik nooit geprobeerd.

edit: zie http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=1566
Selecteer daar Tiscali via KPN, je OS en je Speedtouch Home en je ziet een beschrijving. Is hetzelfde voor alle KPN ADSL (mxstream) gebruikers. (alleen natuurlijk andere inlognaam)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2006 17:11 ]

• MaxLaadvermogen
DJSmiley schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:05:
[...]Volgens mij leest iedereen hier even over het feit heen dat TS een speedtouch HOME heeft, zo'n antiek ding uit de 1e generatie ADSL modems.

Niets DHCP, niets router, niets bridge, nee, default is dat ding ALLEEN modem.

Je pc zul je dus een vast ip moeten geven (10.0.0.150 volgens de boekjes). Je moet m dan kunnen bereiken op http://10.0.0.138
Verbinding maken met je provider doe je door een PPtP sessie op te zetten met 10.0.0.138, icm je login/pass en DAN pas heb je internet.
Helemaal correct, een ouderwets modem, zonder router of bridge functies (eindelijk begrip).
M'n WL500g router heeft daarom ook het adres 10.0.0.150 en bouwt een PPtP verbinding (met login/pass) op via het SpeedTouch Home modem (dat nog steeds 10.0.0.138 heeft).

Ik weet ook wel hoe ik verbinding moet maken en kan, als dat echt moet, deze ook wel weer vanuit de PC, met het rechtstreeks aangesloten modem, opbouwen. Maar waar het hier om gaat is de vraag of ik met de WL500g configuratie toegang kan krijgen de modem webserver (10.0.0.138).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
MaxLaadvermogen schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:36:
[...]

Helemaal correct, een ouderwets modem, zonder router of bridge functies (eindelijk begrip).
M'n WL500g router heeft daarom ook het adres 10.0.0.150 en bouwt een PPtP verbinding (met login/pass) op via het SpeedTouch Home modem (dat nog steeds 10.0.0.138 heeft).

Ik weet ook wel hoe ik verbinding moet maken en kan, als dat echt moet, deze ook wel weer vanuit de PC, met het rechtstreeks aangesloten modem, opbouwen. Maar waar het hier om gaat is de vraag of ik met de WL500g configuratie toegang kan krijgen de modem webserver (10.0.0.138).
Uh, zodra ie verbinding heeft krijgt ie een ander IP adres dus volgens mij lukt dat niet. Enige wat ik kan verzinnen is ADSL kabel uit modem trekken zodat ie de PPtP verbinding niet KAN opbouwen, of PPtP uitzetten en (tijdelijk) vast IP configgen @ wan-zijde van je modem.

• BHQ

BHQ

MaxLaadvermogen schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:36:
Nee. Hang 'm nou eens ene keer aan je eigen machine en post waarmee je ingetrained bent.

-nogmaals-.. Hoeveel meter kabel zit er tussen je splitter en modem?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-03 21:51
WL500G in Bridge mode zetten, en dan DHCP enz door het modem laten regelen.. Gateway 10.0.0.138 en als IP 10.0.0.150 ofzo opgeven :)

dan moet dat zeker wel gaan lukken.

Zorg er iig voor dat de ADSL modem dus je gateway wordt, door dus de 500G te bridgen..

[edit]
Kan dus niet omdat je een ouwe speedtouch heb..

[ Voor 11% gewijzigd door Jassy op 26-02-2006 17:57 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• MaxLaadvermogen
Yapser schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:50:
[...]Hang 'm nou eens ene keer aan je eigen machine en post waarmee je ingetrained bent.
Ga ik vanavond proberen, als de rest van de familie afgemeld is
-nogmaals-.. Hoeveel meter kabel zit er tussen je splitter en modem?
- nogmaals- Tussen mijn modem en de ADSL splitter zit niet meer dan 2 meter kabel, de splitter zit met max. 20 cm kabel aan de binnenkomende telefoon contactdoos gekoppeld.

• MaxLaadvermogen
DJSmiley schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:44:
[...]zodra ie verbinding heeft krijgt ie een ander IP adres.
Kan ik dat IP adres achterhalen en vervolgens het modem op dit adres benaderen??

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:05:
Overigens heb ik al vaker meegemaakt dat de speedtouch home gezeik oplevert sinds de upgrades (zowel snelheid als dslam compatibility), dat ding is ook al 5 jaar oud oid. Of een nieuwe firmware verbetering geeft heb ik nooit geprobeerd.
Er is een .290 firmware die een aantal problemen oplost. Zie xs4all.adsl voor mee info.

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb hetzelfde probleem

Mijn opstelling is: WAN --> speedtouch --> WL300g --> computer

Als ik via een netwerkkabel direct connect naar de speedtouch haal ik 750 kbytes/s down en als ik via de wireless verbinding ga haal ik +/- 300 kbytes/s. Terwijl de verbinding toch goed/uitstekend (36-54Mbps/s) is.

Ik heb al wat settings bekeken van mijn 300g en geupgrade naar de nieuwste firmware...

Het zou natuurlijk ook aan het ontvangstkaartje kunnen liggen (SMC). Binnenkort eens testen met laptop...

• MaxLaadvermogen
MaxLaadvermogen schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:03:
[...]Ga ik vanavond proberen, als de rest van de familie afgemeld is
Dat wordt pas maandag avond

Verwijderd

als ik het goed begrijp heb je de wl500g achter de speedtouch gezet, daar deze al werkt als een soort van router, kun je de wl500g het beste in acces piont modeus zetten ( systeem--> operation modes)

Installeerd u vooral de oleg firmware van wl500g.info, deze is super goed en stabiel..hier haal ik met me @home max up en down, met een server voor me wl500g...

btw
zet dhcp op de speedtouch aan, en laat de wl500g zijn ip via de speedtouch verkrijgen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/Router1.jpg

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:50:
als ik het goed begrijp heb je de wl500g achter de speedtouch gezet, daar deze al werkt als een soort van router, kun je de wl500g het beste in acces piont modeus zetten ( systeem--> operation modes)
Nogmaals, de Speedtouch Home is enkel en alleen een modem en géén bridge of router!!

• MaxLaadvermogen
OK, het is me gelukt om de SpeedTouch Home direct aan m'n PC te koppelen en een verbinding op te bouwen.
Ik krijg nu veel betere resultaten:
  • Speedtest.nl: 538 KByte/sec
  • 100mb.bin downloaden: 533 kB/sec
Het modem kan dus wel een verbinding maken op "hoge" snelheid.

Ook verbinding met het modem op http://10.0.0.138 lukt nu. Echter mijn SpeedTouch Home heeft geen Advanced en/of Diagnostics optie, dus hiermee kan ik de connectie kwaliteit en snelheid niet bekijken.

Het modem gebruikt firmware versie GV8BAA3.270 (1003904).

Verder zie ik nog niet hoe ik nu met deze kennis het probleem kan oplossen en in combinatie met m'n WL500g ook deze snelheden kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 28-02-2006 08:11 ]

• MaxLaadvermogen
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd en kan alleen maar constateren dat mijn download snelheid met de combinatie van WL500g en SpeedTouch Home niet boven de 180 kB/sec uitkomt en dat deze met alléén de SpeedTouch Home een factor 3 hoger is ! (ca. 600 kB/sec).

Nergens kan ik vinden welke instellingen of hardware moeten worden aangepast om ook met de WL500g de gewenste snelheden te halen.

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:50:
Installeerd u vooral de oleg firmware van wl500g.info, deze is super goed en stabiel..hier haal ik met me @home max up en down, met een server voor me wl500g...
Ik heb (nog) geen ervaring met custom firmware, daarom even 2 vraagjes:
  1. Kan ik gemakkelijk en snel terug naar ASUS firmware als ik de oleg firmware installeer (hetgeen waarschinlijk meer is dan een eenvoudige "flash" upgrade?)
  2. ondersteunt de oleg firmware ook het opzetten van een PPtP verbinding?
  3. is de oleg firmware ook voozien van een goede en duidelijke user interface/menustructuur?
Zou het dan echt alleen aan de firmware liggen dat ik geen hoge snelheden haal??

• MaxLaadvermogen
:*) IK HEB NU HOGE SNELHEID!!

Omdat ik al het gezeur zat werd :? en steed meer het gevoel kreeg dat de combinatie van de SpeedTouch Home met de WL500g niet goed liep ben ik op zoek gegaan naar een ander modem. Via marktplaats heb ik voor EUR 15,= :) een gebruikte SpeedTouch 510 op de kop getikt.
Dit modem heb ik direct van de meest recente firmware voorzien en m.b.v. de SpeedTouch wizzard geconfigureerd voor een verbinding met mijn provider. Alles werkte meteen, zowel een directe koppeling van mijn PC met de SpeedTouch 510 als gecombineerd met de WL500g (moest alleen de PPtP verbinding wijzigen in static IP). Ik heb nu ook, via de router, toegang tot de homepage van de modem op 10.0.0.138.

Zojuist nog even de snelheid getest, met de volgende resultaten:
  • Speedtest.nl: 597 KByte/sec
  • 100mb.bin downloaden: 572 kB/sec.
Ik ben voorlopig tevreden!

Bij deze iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan deze discussie: _/-\o_ HARTELIJK DANK! _/-\o_

Verwijderd

Hoi,
ik heb exact dezelfde modem als jij hebt met een wl500g deluxe.
Ik had eerst een sitecom 4s router voor xDSL/Cable, ik haalde steeds max 200kb per seconde.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd aangezien het wel bij de afstand tot telefooncentrale zou liggen.
Echter met die wl500g deluxe zit ik wel op 500kb/sec (492 precies).
Dus ik zou inderdaad nieuwe firmware proberen in je router , heb je een deulxe toevallig???? anders kan ik mijn instellingen wel naar jou sturen...

Vind het wel jammer dat ik het modem niet kan benaderen nu dus via 10.0.0138, dat zou volgens mij toch echt wel moeten kunnen.
Wat ik wel maf vind is dat ik de router nu kan benaderen via 10.0.0.150 EN 192.168.1.1

Blijft bij mij helaas nog staan dat ik zo Muvo Create mp3 player heb die ook als usb stick op me pc werkt maar niet herkent wordt voor ftp op de usb poort van de router

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 17:39 ]

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:34:
Hoi,
ik heb exact dezelfde modem als jij hebt met een wl500g deluxe.
Ik had eerst een sitecom 4s router voor xDSL/Cable, ik haalde steeds max 200kb per seconde.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd aangezien het wel bij de afstand tot telefooncentrale zou liggen.
Echter met die wl500g deluxe zit ik wel op 500kb/sec (492 precies).
Dus ik zou inderdaad nieuwe firmware proberen in je router , heb je een deulxe toevallig???? anders kan ik mijn instellingen wel naar jou sturen...
Ik heb een "gewone" WL500g en geen deluxe.
In combinatie met de SpeedTouch 510 haal ik nu hogere snelheden (570-700 kB/sec) dan voorheen met mijn SpeedTouch Home. Maar of dit nu de maximale snleheid voor een HCCnet Basis abbo is?
Vind het wel jammer dat ik het modem niet kan benaderen nu dus via 10.0.0138, dat zou volgens mij toch echt wel moeten kunnen.
Wat ik wel maf vind is dat ik de router nu kan benaderen via 10.0.0.150 EN 192.168.1.1
Dat is helemaal niet vreemd, je hebt immers je WL500g in je configuratie het IP-adres 192.168.1.1 toegekend, dit adres wordt als het ware over het adres 10.0.0.150 heen gelegd waardoor beiden naar de zelfde locatie wijzen.

Verwijderd

maar volgens mij heeft het wel aan combinatie router - modem gelegen.
Ook met het oude modem haal ik dus hoge snelheden met een wl500g deluxe.
Ga zelf geen ander modem aanschaffen omdat ik dit jaar wil overstappen naar kabel internet. Wil de vaste telefoon namelijk het huis uit en als je dat doet gaat die #$*%^#%-kpn nog eens 9,50 euro door berekenen aan je internet provider vanwege de lijn (dat onderhoud zit normaal bij de belbasis in, terwijl ik voor ADSL nu al 25 euro per maand aan de kpn do)

Maar ja volens mij heb ik wel 1,5 jaar door gebruik van die sitecom router op 200kb gezeten omdat ik dacht dat ik niet hoger kon halen....tsja blijkt nu dus wel het geval:-)
Pagina: 1