Ik heb een wireless notebook-card van Belkin, die verbinding maakt met een Sitecom router. Deze draait echter steeds op 1Mbps - 5,5Mbps, ipv 50Mbps. De laptop staat meestal in een straal van 3-4 meter van de router. Mijn desktop pc staat echter 8- 10 meter van de router af, en met zijn ingebouwde wireless netwerk card draait hij wel op 50Mbps. Hoe kan ik die Belkin-card toch op zijn volle snelheid laten draaien?
Verwijderd
Hallo,
wat zijn precies de modellen van jouw Belkin wireless card en jouw Sitecom router ? Jouw probleem zou iets te maken kunnen hebben met de ingestelde Transmission Rate, of met Frame Burst.
wat zijn precies de modellen van jouw Belkin wireless card en jouw Sitecom router ? Jouw probleem zou iets te maken kunnen hebben met de ingestelde Transmission Rate, of met Frame Burst.
Welke draadloze hardware zit in je desktop? heeft die een externe antenne? vast wel.
Die pcmcia kaart van belkin zal dat niet hebben. Zeker met wireless is het wel beter om alles van 1 merk te hebben.
Ik heb hier 2 merken m.b.t. wireless. Ik dacht dat Linksys een goed merk was, aangezien het van Cisco is, maar wat een goedkope troep is dat zeg. De hardware die ik gratis kreeg bij m'n internet abo van SpeedTouch is echt 30x beter.
Het kan dus prima zo zijn dat beide merken elkaar niet lief vinden.
Die pcmcia kaart van belkin zal dat niet hebben. Zeker met wireless is het wel beter om alles van 1 merk te hebben.
Ik heb hier 2 merken m.b.t. wireless. Ik dacht dat Linksys een goed merk was, aangezien het van Cisco is, maar wat een goedkope troep is dat zeg. De hardware die ik gratis kreeg bij m'n internet abo van SpeedTouch is echt 30x beter.
Het kan dus prima zo zijn dat beide merken elkaar niet lief vinden.
Ey!! Macarena \o/
Zet je router eens op een andere frequentie, dit wil soms helpen. Probeer eens kanaal 1, die is 'meestal' het sterkst.
De draadloze hardware is af-fabriek ingebouwd in de pc, zonder ext. antenne.
De PCMCIA-card in de laptop is een Belkin F5D7011df
De router is een Sitecom WL-109
Ik had eerst een router van Belkin, alleen dat ding viel om te 5 minuten weg, ik had dan plots geen verbinding meer. Via de LAN-kabel deed ie het echter wel. Die dus ingeruild voor deze Sitecom en ik heb geen problemen met mijn desktop pc, maar wel met de laptop (het probleem is dus de snelheid, verder is hij stabiel en heeft 4 van de 5 streepjes)
De PCMCIA-card in de laptop is een Belkin F5D7011df
De router is een Sitecom WL-109
Ik had eerst een router van Belkin, alleen dat ding viel om te 5 minuten weg, ik had dan plots geen verbinding meer. Via de LAN-kabel deed ie het echter wel. Die dus ingeruild voor deze Sitecom en ik heb geen problemen met mijn desktop pc, maar wel met de laptop (het probleem is dus de snelheid, verder is hij stabiel en heeft 4 van de 5 streepjes)
Verwijderd
Hallo,
probeer eens de default SSID (Sitecom) te veranderen naar iets anders, mogelijk zijn er andere Sitecom netwerken in de buurt. Is jouw netwerk beveiligd (WEP/WAP) ? Zo niet, configureer dan de beveiliging.
Je kunt ook eens de laatste driver installeren, je kunt deze hier downloaden.
probeer eens de default SSID (Sitecom) te veranderen naar iets anders, mogelijk zijn er andere Sitecom netwerken in de buurt. Is jouw netwerk beveiligd (WEP/WAP) ? Zo niet, configureer dan de beveiliging.
Je kunt ook eens de laatste driver installeren, je kunt deze hier downloaden.
heb ik allemaal al gedaan, netwerk is WPA-TKIP beveiligd
Verwijderd
Hallo,
heb je ook al geprobeerd om bij de 'Eigenschappen' van jouw kaart het 'Ad-Hoc' kanaal op iets anders te zetten (bijv. op 1, of 11, of 13) ?
Je zou ook kunnen proberen om de Wireless Zero Configuration service uit te schakelen, en vervolgens de wireless kaart handmatig te installeren. Ga naar ' Start' --> ' Run' en tik 'services.msc' in, de Wireless Zero Configuration service staat onderaan.
heb je ook al geprobeerd om bij de 'Eigenschappen' van jouw kaart het 'Ad-Hoc' kanaal op iets anders te zetten (bijv. op 1, of 11, of 13) ?
Je zou ook kunnen proberen om de Wireless Zero Configuration service uit te schakelen, en vervolgens de wireless kaart handmatig te installeren. Ga naar ' Start' --> ' Run' en tik 'services.msc' in, de Wireless Zero Configuration service staat onderaan.
Zet de beveiliging voor de gein is om naar WEP. Ik heb een Stiecom WL-114 en als ik WPA instelde had ik echt een bagger verbinding.mcandor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:59:
heb ik allemaal al gedaan, netwerk is WPA-TKIP beveiligd
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
die WZC staat al uit, want de Belkin Configuration Tool voor de kaart heeft hem al uitgeschakeld.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:16:
Hallo,
Maar let er wel op dat WEP echt onveilig is en eigenlijk alleen maar beveiliging bied tegen "per ongeluk" connecten.Apie! schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:21:
[...]
Zet de beveiliging voor de gein is om naar WEP. Ik heb een Stiecom WL-114 en als ik WPA instelde had ik echt een bagger verbinding.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
ik heb precies hetzelfde met een netwerkkaart (802.11 b/g wlan) die tot 54mbps ondersteund. Mijn modem (speedtouch 570i) ondersteund dit ook. Daarnaast heb ik nog een gewone pc ook met draadloos internet, ook met een 54mbps netwerk adapter (speedtouch 120)
Ik heb het modem nog geen 1,5 meter vanaf de netwerkadapter, en ik heb het volledig bereik (uitstekend) Toch gaat de snelheid maar tot 11mbps. Ik heb hierover al op google gezocht en verschillende forums gelezen, maar ik kan het probleem niet vinden. Is er iemand die hier een oplossing voor weet, zodat de snelheid hoger wordt?
Ik heb het modem nog geen 1,5 meter vanaf de netwerkadapter, en ik heb het volledig bereik (uitstekend) Toch gaat de snelheid maar tot 11mbps. Ik heb hierover al op google gezocht en verschillende forums gelezen, maar ik kan het probleem niet vinden. Is er iemand die hier een oplossing voor weet, zodat de snelheid hoger wordt?
Desktop: Intel Pentium 4 2.4ghz HT; 2x512mb DDR400; ASUS V9999/TD NVIDIA GeFORCE 6800 128mb DDR-SDRAM; Seagate 80GB + 250GB; Lite-On SOHW-1633S Laptop: Acer Intel Celeron M 370 1.5ghz; 512mb DDR2; Seagate 40GB; LG Dual Layer DVD±RW Writer
Nee hoor, je 570 heeft een max snelheid van 11 Mbps, de 580 en 716 gaan wel tot 54 Mbps.jel_elz schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:31:
ik heb precies hetzelfde met een netwerkkaart (802.11 b/g wlan) die tot 54mbps ondersteund. Mijn modem (speedtouch 570i) ondersteund dit ook.
verrek je hebt gelijk! ik altijd maar denken dat het 54mbps was.
Desktop: Intel Pentium 4 2.4ghz HT; 2x512mb DDR400; ASUS V9999/TD NVIDIA GeFORCE 6800 128mb DDR-SDRAM; Seagate 80GB + 250GB; Lite-On SOHW-1633S Laptop: Acer Intel Celeron M 370 1.5ghz; 512mb DDR2; Seagate 40GB; LG Dual Layer DVD±RW Writer
Kan ik misschien nog dingen veranderen in apparaatbeheer? Zoals Afterburner, Antgennediversiteit, Fragmentatiedrempel oid? Vindt het nogal vervelend dat hij maar steeds op 5,5Mbps draait...
Ik heb net ff bij apparaatbehher -> Stuurprogeamma zitten kijken, en daar zag ik dat de drivers niet van Belkin maar van Broadcom waren. Enig zoekwerk op Google bracht me erbij dat de PCMCIA card van Belkiin de chipset van Broadcom bevat. Ik zag ook mensen die de card hebben opengemaakt en tot de conclusie zijn gekomen dat de card slechte antenne's bevat. Anderen hadden weer drivers van HP / Linksys geinstalleerd en toen deed hij het wel goed. Heeft iemand verder nog tips en weet iemand ook of dit wel gaat werken? Heb namelijk geen zin om deze laptop te ver***ken omdat deze van mijn pa is (van zijn bedrijf)...
Hij staat maar 3 meter van de router af en heeft soms 2 van de 5, dan weer 5 van de 5 en dan weer 3 van de 5 streepjes. Het wisselt sterk. Snelheid varieëert tussen de 5,5 Mbps en de 18MBps (meestal 5,5MBps) Mijn desktop heeft een ingebouwde WLAN en staat vrij ver vanaf en heeft 5 van de 5 streepjes en 54Mbps
Ik heb hem ff opengemaakt, en ik heb het antenne-stukje op de printplaat een beetje verder open gekrast. Nu draait hij op 24MBps
Hij staat maar 3 meter van de router af en heeft soms 2 van de 5, dan weer 5 van de 5 en dan weer 3 van de 5 streepjes. Het wisselt sterk. Snelheid varieëert tussen de 5,5 Mbps en de 18MBps (meestal 5,5MBps) Mijn desktop heeft een ingebouwde WLAN en staat vrij ver vanaf en heeft 5 van de 5 streepjes en 54Mbps
Ik heb hem ff opengemaakt, en ik heb het antenne-stukje op de printplaat een beetje verder open gekrast. Nu draait hij op 24MBps
[ Voor 36% gewijzigd door maarud op 02-03-2006 15:19 ]
Verwijderd
Ja, wat wil je nou? Stel graag duidelijk vragen in plaats van je topic kunstmatig hoog in de lijst te houden.
Pagina: 1