Toon posts:

[Flash] Hooghouden (eerste ActionScript)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk na de hele avond en nacht bezig geweest te zijn mn hooghouden-flash-ActionScript af!!!

http://www.php-designer.nl/flash/flash2.html !!!

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 14:36 . Reden: kleine update : schoen ipv muis ]

Verwijderd

Kritiek:

• Irritant dat de bal te snel valt, kom niet hoger dan een score van 11 :(
• Grafische deel ziet er niet echt baanbrekend uit
(ik zit hier fullscreen the surfen op 1280x1224 dus het wordt bv erg uitgerekt)
• Plaatjes zijn niet uitgelijnd
• Bal is een platte pannenkoek
• Ik zie 2 ballen en klik steeds mis *hips*

Tips:

• Maak duidelijk dat je aan de onderkant van de bal moet klikken om hem hoog te houden
• Ook dat klikken op de bovenkant nutteloos is
• Gebruik hogere kwaliteit graphics (liefst gebaseerd op vector ipv bitmap)
• Laat de bal er uit zien als een bal met 3 dimensies ipv een pannenkoek
• svp gebruiksvriendelijk maken voor mensen onder invloed :Y)

Verder krijgt je topic waarschijnlijk een (niet persoonlijk, zie FAQ) slotje *hips* Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6606/drinky4ud.gif

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:27

Bosmonster

*zucht*

Voordat je een slotje hebt... waarom in hemelsnaam met klik en niet gewoon laten stuiteren op je muiscursor... dit werkt voor geen meter..

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo een slotje? Ik mag toch best om tips vragen? Ik ben gister begonnen met flash en wou gewoon vragen of julle tips hebben...
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 06:48:
Kritiek:

• Irritant dat de bal te snel valt, kom niet hoger dan een score van 11 :( Fixed
• Grafische deel ziet er niet echt baanbrekend uit T ging meer om het script gedeelte
(ik zit hier fullscreen the surfen op 1280x1224 dus het wordt bv erg uitgerekt) Hij hoort ook niet uitgerekt te worden, normaal is hij klein
• Plaatjes zijn niet uitgelijnd fixed
• Bal is een platte pannenkoek ja :p
• Ik zie 2 ballen en klik steeds mis *hips* Waneer zie je 2 ballen?

Tips:

• Maak duidelijk dat je aan de onderkant van de bal moet klikken om hem hoog te houden Lijkt me duidelijk...
• Ook dat klikken op de bovenkant nutteloos is dat maakt t moeilijker!!
• Gebruik hogere kwaliteit graphics (liefst gebaseerd op vector ipv bitmap) zal er naar kijken
• Laat de bal er uit zien als een bal met 3 dimensies ipv een pannenkoek zal er naar kijken
• svp gebruiksvriendelijk maken voor mensen onder invloed :Y) moet ik er een "mensen onder invloed"-versie van maken waar alles 10x vertraagd? :p

Verder krijgt je topic waarschijnlijk een (niet persoonlijk, zie FAQ) slotje *hips* [afbeelding]

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:36:
Voordat je een slotje hebt... waarom in hemelsnaam met klik en niet gewoon laten stuiteren op je muiscursor... dit werkt voor geen meter..
Zal eens kijken naar de mogelijkheden ;)

//edit:
geprobeert, maar dat is veel te makkelijk.... het moet wel beetje lastig zijn he, anders is het niet leuk...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 13:11 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:27

Bosmonster

*zucht*

Het is zo makkelijk als je het zelf maakt. Als de bal niet in het midden op je cursor valt stuitert ie naar links of rechts, probeer dat dan maar eens te corrigeren.

En natuurlijk ook de snelheid van je cursorbeweging meenemen in de calculatie, hoe harder je je muis beweegt, hoe harder je de bal 'schopt'.

Je bent niet de eerste die zo'n spelletje maakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan haal ik makkelijk 100 punten ofzo, en dan ben ik nog niet af...

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Tja... Het is weinig baanbrekend, maar niet onaardig om te doen.
De technische tips van hierboven klinken zinnig. Persoonlijk vind ik het kleine formaat erg vervelend, zeker omdat de bal makkelijk een heel eind boven het veld uitgaat. Je kunt de bal dan niet volgen, en opeens valt-ie weer voorbij. Je bent dan al snel te laat.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt, maar dat is omdat hij gebruikt moet worden voor een site, in een balkje van 150px.....
Pagina: 1